חברת האדטק הישראלית טרמור רוכשת את אמובי תמורת 239 מיליון דולר

אמובי פיתחה פלטפורמה דיגיטלית למיקסום תוצאות הפרסום עבור מפרסמים וחברות מדיה • טרמור פיתחה זירת מסחר מבוססת דאטה למפרסמים ונסחרת בנאסד"ק ובלונדון לפי שווי של 746 מיליון דולר

עופר דרוקר, מנכ"ל טרמור / צילום: ענבל מרמרי
עופר דרוקר, מנכ"ל טרמור / צילום: ענבל מרמרי

חברת האדטק הישראלית טרמור רוכשת את אמובי מחברת הטלקום סינגטל תמורת 239 מיליון דולר, עשור לאחר שסינגטל רכשה אותה ב-321 מיליון דולר. אמובי הוקמה על-ידי היזם זוהר לבקוביץ' לצד גיל שולמן ושאול רורקה. היא פיתחה פלטפורמה דיגיטלית למיקסום תוצאות הפרסום עבור מפרסמים וחברות מדיה, והיא פועלת בתחומי השידור הלינארי, טלוויזיה חכמה ומדיה דיגיטלית. טרמור, בניהולו של עופר דרוקר, נקראה בעבר מרימדיה וטפטיקה. היא פיתחה זירת מסחר מבוססת דאטה למפרסמים בסוגי מדיה ומכשירים שונים, במטרה לייעל את המסחר בין המפרסמים-הרוכשים לבין המוכרים. טרמור  נסחרת בנאסד"ק ובלונדון לפי שווי של 746 מיליון דולר. לפי הודעת החברה, בסוף יוני היו לה 360 מיליון דולר בקופה, ומימון הרכישה יבוצע כשילוב של חלק מהמזומנים הקיימים וחוב חדש בסך 100 מיליון דולר, וקו אשראי מתגלגל של 50 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לקבלת אישורים נדרשים.

דרוקר מסר כי הרכישה תואמת לאסטרטגיה של טרמור ולניסיון העבר שלה בביצוע רכישות ובאינטגרציה מוצלחת. לפי החברה, הרכישה תיצור את אחת מהפלטפורמות הנרחבות ביותר מקצה לקצה עבור טלוויזיות חכמות, תרחיב את הפתרונות הקיימים של טרמור ואת הפריסה הגלובלית שלה, בפרט בארה"ב.

מנתונים שמפרסמת טרמור בהודעתה עולה שאמובי רשמה בשנה שהסתיימה בסוף יוני הכנסות בנטרול הוצאות רכישת טראפיק (ex-TAC) של 150 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלילי של 22 מיליון דולר. לפי הדיווח, החברה הממוזגת תוכל ליהנות מסינרגיות משמעותיות של עלויות, אך לא מפורט הסכום.

לפי ההודעה שפרסמה המוכרת, סינגטל, העסקה היא חלק מכוונתה האסטרטגית להתמקד עסקית בתחומים צומחים ובתחומי הליבה שלה, וזאת במטרה להגדיל את הערך לבעלי המניות.