המגייס של אפל חשף: ענקית הטכנולוגיה משיקה מרכז פיתוח בירושלים

דווקא בתקופה שבה ענקיות הטכנולוגיה מאטות גיוסים, החלה אפל לגייס עובדים למרכז פיתוח שלישי בישראל, שיעסוק בפיתוח מעבדים למחשבי מק • אפל מעסיקה כיום כ-2,000 עובדים בהרצליה ובחיפה

חנות אפל / צילום: Shutterstock, Ken Wolter
חנות אפל / צילום: Shutterstock, Ken Wolter

אחרי המרכזים הקיימים בהרצליה וחיפה, אפל מתרחבת בישראל ופותחת מרכז פיתוח שלישי בירושלים. בעוד חברות אחרות מודיעות על מרכזי פיתוח חדשים בהודעות לעיתונות, במטרה לקבל חשיפה מקסימלית, המרכז החדש של אפל בגבעת רם, ירושלים, נחשף דווקא באמצעות פוסט בלינקדאין שפרסם מגייס בחברה.

לפי הפוסט, המרכז יתמקד בתחום החומרה, פיתוח שבבים, כחלק מפרויקט פיתוח המעבדים למחשבי המק. בשנה שעברה השיקה אפל לראשונה מעבדים למחשבי מק בפיתוח עצמי שלה, אחרי שבמשך שנים התבססה על המעבדים של אינטל.

ההחלטה לפתוח מרכז בירושלים מגיעה בתקופה שבה מרבית ענקיות הטכנולוגיה דווקא מאטות את גיוסי כוח-האדם שלהן. לפי פרסום בבלומברג מיולי, גם אפל מתכננת להאט גיוסים ב-2023. עם זאת, כנראה שהמרכז בירושלים לא יהיה גדול במיוחד בשלב הראשון.

אפל מעסיקה כיום בישראל כ-2,000 עובדים במרכזים שלה בהרצליה ובחיפה. ביוני האחרון חשפה אפל כי מאז 2018 היא מעסיקה גם עובדים ברמאללה, במשרדים שמעסיקים כיום 60 עובדים.

בראיון לגלובס בחודש יוני חשף הישראלי ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה באפל, חלק מהפעילויות של מרכזי הפיתוח בישראל. בזכות פיתוח ישראלי אפל מנהלת ומייעלת את טכנולוגיית אחסון הנתונים בשלל מכשיריה; בישראל פותחו גם רכיבי התקשורת האלחוטית לשעון Apple Watch, כמו גם המעגלים המשולבים בו; וגולת הכותרת: הצוות הישראלי שיחק תפקיד מרכזי בפיתוח גרסאות הפרימיום של מעבד הדגל של החברה, M1, המיועדות למחשבים ניידים מקצועיים - ה-M1 Pro וה-M1 Max, שתומך גם במחשב המקבוק סטודיו. "השבבים האלה נבנו כאן בישראל, תוך עבודה עם צוותים אחרים בעולם, כולל המטה בקופרטינו", אמר סרוג'י. "האינטגרציה עם היישומים ותהליכי הווריפיקציה נעשו גם כן כאן. זה צעד ענק. הצוות הישראלי נוגע בכל נקודה, והוא היה קריטי עבורנו".