אחרי איירון סורס עוד סטארט-אפ ישראלי מתמזג לתוך המתחרה האמריקאי

פרימטראיקס, שהוקמה ב-2014, תתמזג בעסקה שרובה מניות עם HUMAN Security האמריקאית, שעוסקת גם היא בהגנה נגד בוטים והונאות ברשת • החברה המאוחדת תקרא על שם HUMAN, שמגיעה כצד הבכיר למיזוג ותמנה גם את המנכ"ל • לפי מקורבים, השווי של החברה הממוזגת יהיה 1.5 מיליארד דולר

מייסדי פרימטראיקס, עומרי אילוז ועדו ספרותי / צילום: PerimeterX
מייסדי פרימטראיקס, עומרי אילוז ועדו ספרותי / צילום: PerimeterX

הסטארט-אפ הישראלי פרימטראיקס (PerimeterX) והחברה האמריקאית יומאן סקיוריטי (HUMAN Security) הודיעו היום (ד') על מיזוג ביניהן. שתי החברות עוסקות בתחום של הגנה נגד בוטים והונאות ברשת אבל ממוקדות בענפים שונים. יומאן סקיוריטי משרתת בעיקר חברות מדיה ומגנה עליהן מהונאות קליקים, שמייצרות לחיצות מזויפות על פרסומות. לעומת זאת, פרימטראיקס הישראלית ממוקדת בהגנה על אתרי מסחר ומכירות ברשת מניסיונות השתלטות על חשבונות וגניבת כרטיסי אשראי. בעוד יומאן חזקה באסיה ואירופה, השוק המרכזי של פרימטראיקס הוא ארה"ב.

המיזוג יהיה ברובו עסקת מניות עם רכיב מזומן קטן יחסית, כאשר בעלי המניות של שתי החברות יקבלו החזקות בחברה הממוזגת. אופן חלוקת המניות בין שתי החברות לא פורסם וכך גם לא היקף המזומן המעורב בעסקה.

בכל מקרה, מה שידוע הוא שיומאן סקיוריטי תהיה הצד הבכיר בעסקה מבחינת השליטה בחברה הממוזגת, שגם תקבל את שמה. מנכ"ל יומאן תאמר חסן יהיה מנכ"ל החברה הממוזגת, כאשר מייסדי פרימטראיקס, עומרי אילוז ועידו ספרותי, ימונו למנהל חטיבת מוצרי האבטחה ולסמנכ"ל הטכנולוגיות, בהתאמה, לצד חברות בדירקטוריון. פרימטראיקס תקבל ארבעה מתוך 11 מקומות בדירקטוריון.

מתווה עסקה זה מזכיר את המיזוג עליו הוכרז החודש בין איירון סורס הישראלית ליוניטי, שגם בו החברות יקבלו את השם של החברה האמריקאית, שהיא השחקן הגדול מבין השתיים. עם זאת, במקרה של איירון סורס ויוניטי מדובר בשתי חברות ציבוריות וכאן בשתיים פרטיות.

מאז הקמתה גייסה 144 מליון דולר

פרימטראיקס הוקמה ב-2014 על ידי אילוז (המנכ"ל כיום), ספרותי ואופיר אשכנזי (שכיהן כסמנכ"ל כספים עד לשנה שעברה וכיום מוגדר יועץ). מאז הקמתה היא גייסה 144 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון שלה בגובה 57 מיליון דולר היה בפברואר 2021. בין המשקיעים של פרימטראיקס נמנים: קרן ורטקס ונצ'רס ארה"ב, קיינן פרטנרס, סיילספורס ונצ'רס ודויטשה טלקום. החברה מעסיקה כיום כ-210 עובדים, שבערך מחציתם בישראל, והם צפויים להשתלב בחברה הממוזגת לפי ההודעה.

יומאן הוקמה ב-2012 בניו יורק ונקראה בעבר White Ops. בסוף 2020 נרכשה יומאן על ידי גולדמן זאקס, חברת האבטחה ClearSky וקרן ההשקעות NightDragon בסכום שלא פורסם. בתחילת 2022 גייסה יומאן 100 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות WestCap.

לפי הודעת המיזוג, החברה המאוחדת תכלול למעלה מ-450 עובדים, תשרת כ-500 לקוחות בפריסה גלובלית וקצב ההכנסות השנתי שלה יהיה 100 מיליון דולר (במונחי ARR). לפי מקורבים לחברות, השווי של החברה הממוזגת יהיה 1.5 מיליארד דולר. במקביל למיזוג, החברה הממוזגת תגייס חוב של 100 מיליון דולר מבלקסטון קרדיט.

שחקנית בינונית בשוק

דוח של חברת המחקר פורסטר לרבעון השני של 2022, סיווג את פרימטראיקס ויומאן כשחקניות עם הצעה חזקה אך בעלות נוכחות בינונית בשוק ניהול הבוטים, שבו פועלות חברות גדולות יותר כמו אימפרבה (הישראלית במקור), רדוור הישראלית (שרכשה ב-2019 חברה הודית שמפתחת הגנה נגד בוטים) , 5F וקלאוד פלייר. על רקע השוק העמוס והתחרותי הזה, אפשר להבין את המיזוג בין החברות.

העסקה מגיעה בתקופה של האטה ומיתון בהייטק העולמי, כאשר קשה יותר לסטארט-אפים לגייס כסף והם נדרשים להראות רווחיות. לדברי אילוז העסקה החלה להתבשל כבר באוקטובר שעבר, עוד בימי הגאות. "לפני שאני והמנכ"ל של יומאן סקיוריטי נפגשנו לראשונה באוקטובר, לא חשבנו שאפשר לעשות עסקה כזו. אחרי הפגישה יצאנו בתחושה שאפשר לעשות את זה, שיש לנו חזון זהה וזה בזבוז להילחם אחד בשני. לעסקה היה הגיון אז והיא הגיונית אפילו יותר היום", אומר אילוז.