הכירו בהייטק ועוזרות לחברות במעבר משרדים: "המדינה לא מסייעת לעסקים קטנים לצמוח"

מורן אייש וויקטוריה סידלסקי, תושבות תל אביב • מורן בת 34, רווקה • ויקטוריה בת 31, רווקה • מייסדות ומנכ"ליות שותפות של חברת Umbrellaup • "האתגר המרכזי הוא למצוא נכס שקרוב מרחק עשר דקות הליכה ממתווה הרכבת הקלה. בעלי החברות לא מתפשרים על זה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

מורן אייש וויקטוריה סידלסקי, מייסדות ומנכ"ליות משותפות של חברת Umbrellaup / צילום: עומר הכהן
מורן אייש וויקטוריה סידלסקי, מייסדות ומנכ"ליות משותפות של חברת Umbrellaup / צילום: עומר הכהן

לפני 4 שנים מורן אייש עוד ניהלה את האופרציה הגלובית בחברת Jolt. במסגרת התפקיד היא הקימה את קמפוסי הלמידה של החברה בלונדון, בניו יורק ובישראל. באותם ימים, ויקטוריה סידלסקי עבדה בחברת Meet in Place ושם ניהלה את המתחמים גלובלית. מורן וויקטוריה הכירו כשעבדו יחד על שיתוף פעולה בין שתי החברות. שיתוף פעולה זה נגדע בעקבות הקורונה, אך זו הייתה רק תחילת הדרך של שתיהן - הן החליטו לקחת את הידע שלהן בניהול ובליווי פרוייקטים, למנף אותו לעולמות הנדל"ן ולהקים יחד את Umbrellaup.

"המטריה" שהקימו השתיים מסייעת לחברות לבצע מעבר משרדים וכך היזמים, בעיקר בעולמות ההייטק, יכולים להמשיך ולהתמקד בעבודתם. השתיים מאפיינות עם הלקוחות את הצורך, מנהלות את חיפוש המשרד, בונות מערך ליווי, מנהלות ומפקחות אחר עבודת הספקים בשטח.

"הרעיון נולד אחרי שכל אחת מאיתנו עסקה בהקמת משרדים ופרויקטים והבינה את האתגר שעומד בפני הפונקציה שמנהלת את המהלך בארגון", אומרת ויקטוריה. "העברה של משרד מנקודה א' לנקודה ב' היא פרויקט שכולל בתוכו משימות רבות במספר רב של תחומים וזה מצריך ידע נרחב בתשתיות, בינוי, ניהול ספקים ועוד. באמצעות הידע שרכשנו אנו מאפיינות את הצרכים ובונות תוכנית משימות".

לשתיים יש גם רישיון תיווך ולכן, במידת הצורך, הן מספקות שירות של חיפוש נכסים ללקוחות. "האתגר המרכזי הוא למצוא נכס שקרוב מרחק עשר דקות הליכה ממתווה הרכבת הקלה. בעלי החברות לא מתפשרים על נגישות וקרבה לרכבת הקלה שעתידה לפעול במרכז", מציינת מורן. בימים של השתנות בעולם ההייטק, השתיים מצביעות על מגמה של התרחבות ושדרוג משרדים, לצד מגמה מצומצת יותר של מעבר לנכסים קטנים.

אחד האתגרים איתם החברה מתמודדת הוא המסים. "בתור עוסק מורשה שאין לו הוצאות מרובות ולא מחזיק כרגע משרדים, שיעורי המס שלנו גבוהים", מספרת ויקטוריה. "בשל העובדה שאנחנו עסק 'היברידי' ואין לנו הוצאות, גובה המיסים שנגבה מאיתנו שווה ערך לחברה בע"מ. צר לנו שהמדינה לא מכירה או רואה עסקים קטנים ככאלה שיש לגבות מהם מיסים מופחתים ובכך לעזור בתהליך הצמיחה. ההיפך הוא הנכון".

השתיים עובדות רק מהמרכז, ויש לזה השלכות כלכליות, כמובן. "המחיר למ"ר יותר זול משמעותית בצפון או בדרום מאשר במרכז. לדוגמה, נכס משופץ ומרוהט לחלוטין במרכז עולה כ־220 ש"ח למ"ר. באזורי הצפון ניתן גם להשיג ב־100 שקלים למ"ר", אומרת מורן.

בימים אלו הן עוסקות בהרחבת העסק ושואפות להתפתח גלובלית. "החלום שלנו הוא לפתוח משרדי מטה (HQ's) בעולם עבור חברות ישראליות, לטוס וללוות עבורן את התהליך גלובלית, לצד התחשבות בתרבות הארגונית והחוץ־ארגונית בכל מדינה", הן אומרות לסיכום.

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il