סקר TGI: "ישראל היום" העיתון המוביל, עלייה בהאזנה לרדיו

בהתבוננות חצי-שנתית, גם "ישראל היום" וגם "ידיעות אחרונות" רשמו היחלשות מסוימת • ההאזנה באופן כללי לרדיו עולה באופן גורף, אך בשיעורי החשיפה השנתיים של שתי קבוצות התחנות הגדולות - גל"צ ותחנות "כאן" - לא נרשם שינוי משמעותי

עיתונים / צילום: תמר מצפי
עיתונים / צילום: תמר מצפי

הקונספציה לפיה קשה לשנות דפוסי צריכת מדיה מוכיחה את עצמה השנה: גם לאחר ששניים מכלי התקשורת הבולטים בארץ - "ישראל היום" בעיתונות וגלי צה"ל ברדיו - עשוי שינויים בצמרת המערכתית שלהם ושינו קו, בכל זאת שיעורי החשיפה להם לא השתנו באופן דרמטי.

מנתוני סקר TGI שמתפרסם היום (ה') עולה כי העיתון "ישראל היום" דווקא רואה ברכה בשינויים שנעשו: העיתון ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה ממוצע של 29.4% לגיליון יום חול, לעומת 27.0% בשנה הקודמת. השיפור בנתונים בא לידי ביטוי גם בעיתונות סוף השבוע, שם מוביל "ישראל היום" במונחים שנתיים עם עלייה בשיעור החשיפה ל-30.2%, לעומת 27.8% בשנה הקודמת.

המתחרים ב"ידיעות אחרונות" רושמים היחלשות מסוימת ביחס למתחרים: שיעור החשיפה ל"ידיעות אחרונות" ביום חול עומד על 21.2%, לעומת ב22.9% בשנה הקודמת.

עם זאת, בהתבוננות חצי-שנתית שני העיתונים רושמים היחלשות מסוימת: "ישראל היום" רושם במחצית השנייה של השנה שיעורי חשיפה של 28.3%, לעומת 30.5% במחצית הראשונה; ו"ידיעות אחרונות" רושם ירידה בחשיפה מ-22.5% במחצית הראשונה ל-20.0% במחצית השנייה.

התמונה בעיתוני סוף השבוע דומה: בעיתונות סוף השבוע מוביל "ישראל היום" במונחים שנתיים עם שיעור חשיפה של 30.2%, לעומת 27.8% אשתקד; ואילו ב"ידיעות אחרונות" נרשמת ירידה מסוימת - 27.5% השנה, לעומת 28.0% בשנה שעברה. 

בעיתונות הכלכלית גלובס שינה שיטת הפצה, ולכן הסקר מתייחס בעיקר לשינוי החצי-שנתי של העיתון: שיעור החשיפה השנתי שלו עומד על 4%, ובמחצית השנייה נרשמה חשיפה של 3.8%, לעומת 4.3% במחצית הראשונה.

בעיתוני סוף השבוע שומר גלובס על כוחו עם שיעורי חשיפה של 3.3% השנה, בדיוק כמו בשנה הקודמת; ואילו במונחים חצי-שנתיים העיתון רושם התחזקות: מ-2.9% ל-3.6%. 

העיתון "דה מרקר" רושם עלייה במונחים שנתיים מ-4.5% ל-5.5% - אך ירידה בהסתכלות חצי-שנתית מ-6.1% ל-5%. גם "כלכליסט" רושם עלייה בחשיפה מ-10.3% בשנה שעברה ל-11.2% השנה; וירידה במחצית השנייה לעומת הראשונה מ-11.9% ל-10.5%. 

עלייה בהאזנה הכללית לרדיו

ההאזנה באופן כללי לרדיו עולה באופן גורף מ-61.5% ל-65.1%. עם זאת, בשיעורי החשיפה השנתיים של שתי קבוצות התחנות הגדולות לא נרשם שינוי משמעותי: תחנות "כאן" רשמו עלייה שאינה מובהקת מ-36.2% ל-36.3%, ותחנות גלי צה"ל רשמו עלייה מ-37% ל-38% - עלייה שאינה מובהקת.

מבחינת תחנות אקטואלי, כאן רשת ב' רשמה ירידה מסוימת במונחי ההאזנה השנתיים, מ-21.5% ל-20.1%.

בדפוסי ההאזנה השנתיים לגלי צה"ל אין שינוי משמעותי, זאת למרות השינויים העריכתיים שנעשו השנה. שיעורי ההאזנה עמדו על ממוצע של 19.5%, לעומת 19.4% בשנה שעברה. במונחים חצי-שנתיים נרשמה אפילו ירידה מסוימת, מ-20% במחצית הראשונה ל-19% במחצית השנייה.

תחנת הרדיו 103 ממשיכה להתחזק בשיעורי ההאזנה שלה: 10.3% השנה לעומת 8.4% בשנה שעברה. בהשוואה של חצי שנה מול חצי שנה שומרת התחנה על כוחה: 10.3% לאורך כל השנה.