למרות ההשקעה הכספית הגדולה, קמפיין מקדונלד'ס לא נצרב בתודעה

חברת המזון המהיר משלמת את המחיר על כך שנעדרה מהמסך במשך שנים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומות לדיסקונט ולבנק טפחות מוכיחות עד כמה להתמדה יש יתרון

קמפיין מקדונלד'ס / צילום: צילום מסך
קמפיין מקדונלד'ס / צילום: צילום מסך

בעבר הייתה מקדונלדס מפרסם עם נוכחות טלוויזיונית רציפה, אולם בשנים האחרונות תמהיל המדיה של הקבוצה עבר שינוי, וחלק משמעותי ממנו עבר לדיגיטל, ללא פרסום בטלוויזיה בכלל. ההחלטה להחזיר לתפריט הרשת את המוצר המיתולוגי מק צ'יקן החזירה את מקדונלד'ס לאוויר עם קמפיין פרסום גדול בשיטה יותר מסורתית, הכוללת בין היתר שילוט מאסיבי ואפילו השקעה גדולה בטלוויזיה.

 
  

הקמפיין מתמודד עם הצורך לפנות בו זמנית לשני קהלי יעד שונים - הורים שהיו בני נוער בשנות ה-90, כשהמק צ'יקן היה להיט, ובני נוער שמהווים בסיס לקוחות חשוב של הרשת וטרם התנסו במוצר. הסרטון עשוי כולו ברוח הגעגועים לשנות ה-90, לרבות גיוסו של הקומיקאי גיל ססובר, שהיה אז בשיאו בערוץ הילדים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי הקמפיין הזה הוא המושקע ביותר השבוע, אולם למרות ההשקעה, הוא אינו משתלב בדירוג הזכורות והאהובות.

יש להניח כי הקמפיין לא נכנס השבוע לדירוג מפני שהפרמטר הראשון הינו זכירות, ולכן מותגים וחברות שנמצאות באוויר באופן קונסיסטנטי, ולא עולים רק מדי פעם נהנים מיתרון משמעותי. הקונסיסטנטיות איננה ערך יחיד - פה ושם משתלבות פרסומות שהקריאטיב שלהן או יחסי הציבור סביבן חזקים מספיק כדי לגבור על ההרגל של הצופה. אך כנראה שלמרות הקריאטיב המרענן, פרסומת של מקדולנד'ס איננה נופלת בפרסומות מסוג זה.

גם השבוע הפרסומת לדיסקונט והפרסומת לבנק טפחות מוכיחות עד כמה להתמדה יש יתרון במבחן הזכירות. דיסקונט היא הפרסומת הזכורה ביותר השבוע, זאת למרות שבימים האחרונים משודרת רק הוורסיה הקצרה שלה. עבור בנק שלא עורר שיחה בכלל עד לפני שנה, ולא זכה לבולטות תקשורתית, עצם המיקום גבוה בתודעת הצרכן הוא צעד חשוב. גם מזרחי טפחות רושם שיעורי זכירות נאים, ושני הקמפיינים נהנים גם משיעורי אהדה טובים.

דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

שני קמפיינים אחרים בתחום הפיננסים - הקמפיין החדש לבנק הפועלים, שבו הצטרף אלי פיניש לעמוס תמם, והקמפיין של שחר חסון ולוסי איוב לכרטיס MAX - לא הצליחו להיכנס השבוע לדירוג.

קמפיין שזוכה לשיעורי אהדה נאים הוא של שטראוס מים לתמי 4. בסרטון ההומוריסטי מככב הזמר עידן חביב, שפורט בהקצנה על ז'אנר הסרטים הרומנטיים, שבהם האישה מצפה בעיניים כלות להצעת הנישואים הרומנטית.

עידן חביב בקמפיין תמי 4 / צילום: צילום מסך
 עידן חביב בקמפיין תמי 4 / צילום: צילום מסך

עם כל תפאורת הקיטש המתבקשת, ותוך סיכון "לחטוף" מקהל שלא יבין את ההומור, ויטען ששטראוס משמרים את האישה בתפקיד המצפה, חביב לוקח את ז'אנר ה"הגיע הזמן לעבור לשלב הבא". אלא שהשלב הבא איננו הטבעת, אלא בר מים חדש ומשחק מילים בין "את אשתי" המתבקש ל"את תשתי".