שלושת האחים שמייצרים מדרסים: "חומרי הגלם התייקרו בעשרות אחוזים, אך לא גלגלנו את זה ללקוחות"

לימור כץ, אביעד רז ואורן רז מראשון לציון • מייסדי ובעלי חברת UPSTEP לייצור מדרסים מותאמים אישית • "הממשלה צריכה לבנות קריטריונים של סיוע לחברות יצרניות, גם אם המפעל שלהן לא ממוקם בפריפריה"

לימור כץ, אביעד רז ואורן רז, מייסדי ובעלי חברת UPSTEP / צילום: יח''צ
לימור כץ, אביעד רז ואורן רז, מייסדי ובעלי חברת UPSTEP / צילום: יח''צ

UPSTEP היא חברה ישראלית הפועלת בתחום התכנון, הייצור והשיווק של מדרסים מותאמים אישית באונליין. החברה הינה בבעלות האחים לימור כץ (מנכ"לית החברה), אביעד רז ואורן רז. היא הוקמה בסוף שנת 2014 במטרה לייצר ולשווק מדרסים מותאמים אישית ברמה הגבוהה ביותר, בפלטפורמה ייחודית באונליין, מבלי שהלקוח יצטרך לצאת מהבית ובעלות של כ־50% ממחירי המדרסים הנרכשים בצורה מסורתית.

בשנים הראשונות הקימה החברה מפעל בראשל"צ (מאז הקימה עוד 2 מפעלים נוספים בסמיכות), ובנתה פלטפורמה אינטרנטית בטכנולוגיה מתקדמת, תשתית שיווקית, מערך שירות לקוחות ומערך תכנון. פודיאטור מוביל (מומחה כף רגל) מלווה את החברה.

לימור מספרת על התקופה הראשונה של החברה. "ביצענו כמה פיילוטים בקרב קבוצות לקוחות בישראל ובארה"ב במטרה להגיע לתכנון אופטימלי, חומרי גלם המתאימים ביותר והבנה מעמיקה של קהל הלקוחות. ניסינו להתאים את חומרי הגלם הטובים ביותר ע"פ קטגוריות של דרישות הלקוחות".

אביעד מספר כי "ב־2021 החברה יזמה תהליך גיוס המונים של 2 מיליון דולר שזכה להצלחה רבה, ובימים אלו יוזמת החברה מהלך גיוס המונים של כ־3 מיליון דולר. בחציון הראשון של שנת 2022, בעקבות תפעול 2 מרכזיים לוגיסטיים בארה"ב, קיצרנו ב־25% את זמני אספקת המוצרים ללקוחות".

העובדים במפעלים השונים של החברה מגוונים. "כחברת איקומרס, שהינה גם יצרנית ויצואנית הגדלה בקצב בריא, אנו גאים על העסקת עובדי ייצור ממגוון אוכלוסיות", מספרת לימור. "במפעלים שלנו בראשל"צ אנחנו מעסיקים עובדים מבוגרים שלא מדברים עברית, וכנראה שהיו מתקשים למצוא עבודה לולא העסקנו אותם. לכן, אני חושבת שהממשלה צריכה לעודד חברות כמונו, ולבנות קריטריונים של סיוע לחברות ישראליות יצרניות גם אם המפעל שלהן לא ממוקם בפריפריה. יש להתחשב גם בקריטריונים של השקעות, העסקת עובדים, הגדלת ייצוא ועוד".

בתקופה האחרונה, למרות עליות המחירים בעולם, החברה החליטה שלא להעלות את מחירי המדרסים. "בשנתיים האחרונות חומרי הגלם עלו לפחות ב־30%, עלויות השילוח עלו ביותר מ־60%, וזמני האספקה הוכפלו פי 2. התהליך הזה הביא להתייקרות של ייצור המדרסים בכ־44% אך החלטנו לא לעלות את מחירי המדרסים כדי לא לפגוע בלקוחות".