המשקיע המפתיע של הסטארט-אפ סייף סקול של דורון הרמן

וגם: מי ייצא לרוד שואו בארה"ב וקצת חדשות טובות • אירועים ומינויים

דורון הרמן, מנכ"ל ומייסד, ועמית אדרי, יו''ר הבורד ושותף - סייף סקול / צילום: גיא גלעד, איליה מלינקוב
דורון הרמן, מנכ"ל ומייסד, ועמית אדרי, יו''ר הבורד ושותף - סייף סקול / צילום: גיא גלעד, איליה מלינקוב

אחרי גל גדות וירון ורסנו, משקיע נוסף מצטרף לסטארט-אפ סייף סקול (Safe School) של העיתונאי לשעבר דורון הרמן ונשיא WIX ניר זהר. עמית אדרי, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, ישמש כיו"ר הדירקטוריון המייעץ של חברה וישקיע בה סכום המוערך במאות אלפי שקלים.

אדרי כיהן כמנכ"ל משרד החינוך בתקופתו של יואב גלנט כשר, ולאחרונה מונה ליו"ר תיכון תלמה ילין. הוא יצטרף כשותף, לאחר שהחליט להשקיע בסטארט אפ הפועל ליצירת אקלים דיגיטלי בטוח במאות בתי ספר ברחבי הארץ.

"החברה מורכבת מאנשי חינוך לצד אנשי תוכן וחדשות, ובכך יוצרת עולמות תוכן עשירים ורלוונטיים למציאות של הילדים ובני הנוער כיום", אומר הרמן. "ההצטרפות של עמית, עם ההבנה העמוקה שלו בעולמות החינוך והניהול, יצעידו אותנו קדימה לקראת הפיכת סייף סקול לפלטפורמת בסיס בכל בית ספר".

סייף סקול הוקמה בקיץ 2021, והיא מספקת לכ-600 בתי ספר ורשויות מקומיות ספריית תוכן מותאמת אישית, ברוח תורת הלמידה החברתית-רגשית (SEL). במאי האחרון דווח כי השחקנית גל גדות ובעלה ירון ורסנו השקיעו מאות אלפי דולרים בחברה. קודם לכן דווח על גיוס סיד של 2 מיליון דולר. בחודשים הקרובים צפויה החברה לצאת לסבב גיוסים נוסף, לפני התרחבות פעילותה בישראל ופיתוח מוצרים חדשים עבור השוק הבינלאומי.

מי ייצא לרוד שואו בארה"ב

תוכנית ההאצה של מאסצ’אלנג’ ישראל סיכמה שנת פעילות מול חומות העיר העתיקה בירושלים, באירוע שבו הוכרזו 10 הסטארט-אפים שייצאו לרוד שואו ברחבי ארה"ב. בין המיזמים הזוכים: קוספה שמייצר שסתום לב מלאכותי, פה-לא-פה שיצר פלטפורמה להינדוס חלבון בתוך צמחים, אטיקו טכנולוגיות שיצר "מעבדת כיס" לביצוע מדידות בשטח, ומייד-רייט שמייצר מוצרי אריזה מחומרים ממוחזרים.

מאסצ'אלנג' ישראל, הפועל בירושלים ומהווה תוכנית האצה למיזמים ישראלים ובינלאומיים, הוא חלק מרשת מאיצי מאסצ'לנג' העולמית שמקורה בבוסטון. מדובר במחזור השביעי של המאיץ, שבמהלך שנות פעילותו גויסו כ-750 מיליון דולר ל-88% מהחברות, ונוצרו כ-11 אלף מקומות עבודה. 40% מהמיזמים יוסדו על ידי נשים.

"דווקא בשעה של אי ודאות בתעשיית ההייטק, זה הזמן לייצר חברות חדשות", אומר אהרן צוקר, מנכ"ל מאסצ'לאנג' ישראל. "אנחנו צמחנו מתוך ההאטה הגלובלית של 2008, כדי לעזור ליזמים לממש את חזונם. מתוך התמקדות בפתרון בעיות מהותיות, ומעט צניעות ביעדי גיוס הון, הדור הבא של בוגרות ובוגרי מאסצ'אלנג' יוכלו להמשיך ליצור אימפקט גלובלי משמעותי, עם מבט לעתיד כשהשוק יחזור לצמוח".

משה ליאון, קייטלין ברום, אהרן צוקר, עו״ד דניאל דמבוריץ / צילום: שרה סילבר, מאסצ'אלנג' ישראל
 משה ליאון, קייטלין ברום, אהרן צוקר, עו״ד דניאל דמבוריץ / צילום: שרה סילבר, מאסצ'אלנג' ישראל

עו"ד דניאל דמבוריץ, שותף במשרד יגאל ארנון-תדמור לוי ומי שמלווה מקרוב את מאסצ'אלנג' ישראל מתחילת הדרך, ציין כי ההתמחות של האקסלרטור "אינה בהכרח ביצירת כמה חברות בודדות שיהפכו לחדי קרן, אלא בהפיכת עיר או אזור מסוים לכאלה שחיים ונושמים הייטק. לכן, דווקא בתקופה של האטה יש יותר מקום לחשיבה ובנייה מחודשת של אקו-סיסטם שיהיה בשל לקראת תקופת הצמיחה המחודשת".

באירוע נכחה קייטלין ברום, המנכ"לית החדשה של מאסצ'אלנג' העולמית, שהגיעה מבוסטון במיוחד. עוד נכחו באירוע ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, וכן נציגי קרנות ההשקעה המובילות בישראל ובכירים בתעשיית ההייטק.

חדשות טובות

למונייד ציינה את יום ה-Giveback השנתי שלה עם תרומות בסך כ-1.9 מיליון דולר לכ-59 עמותות שנבחרו על ידי לקוחותיה, ובהם איסוף פסולת מהאוקיינוסים, אספקת מי שתיה, באפריקה, הגנה מפני סחר ילדים, סייעו לפליטים ועוד. מדובר בסכום המהווה כ-1.5% מהכנסות החברה.

ה-Giveback הינו חלק מהמודל העסקי של החברה, המבוסס על דמי ניהול קבועים. כשלקוח נרשם לחברה, הוא מקבל אופציה לבחור את המטרה הקרובה לליבו. בסוף יוני, סך הפרמיות שלא נתבעו בשנה החולפת על ידי הלקוחות מועברים לעמותות שנבחרו על ידם.