רק עד אחרי החגים: דיפלומט מקפיאה את העלאות המחירים

לאחר שהודיעה על כוונתה להעלות מחיר וספגה ביקורת רבה מהציבור ומההסתדרות, חברת דיפלומט הודיעה הערב על הקפאת המהלך • החברה החליטה למעשה להעניק מבצעים על מוצרים שנכללים תחת המחירון החדש עד אחרי החגים, כך שהמחיר לצרכנים אמור להישאר ברמתו הנוכחית • ההסתדרות: "ממשיכים במאבק בכל הכוח"

מרככי ומבשמי לנור, מהמותגים שמיובאים לארץ על-ידי דיפלומט / צילום: Shutterstock
מרככי ומבשמי לנור, מהמותגים שמיובאים לארץ על-ידי דיפלומט / צילום: Shutterstock

אחרי שהודיעה על כוונתה להעלות מחירים וספגה אש מרשתות השיווק הגדולות, מההסתדרות ומהציבור, דיפלומט מקפיאה את המהלך שתכננה, נכון לעכשיו. החברה הודיעה כי  לא תעלה את מחירי מוצריה עד אחרי החגים. ההודעה כוללת את כלל המוצרים שעלו בכותרות בשבועיים האחרונים בשל ההתייקרות. 

■ מה עומד מאחורי הקמפיין האגרסיבי של ההסתדרות נגד יוקר המחיה
■ לידיעת שופרסל ודיפלומט: מאבק דומה בבריטניה הסתיים בפשרה סודית
הרשתות נגד היבואניות: מי ימצמץ ראשון בקרב על יוקר המחיה | ניתוח
ההסתדרות מקיימת הפגנה מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט: "מפסיקים להיות פראיירים"
"נגמרה החגיגה": ההסתדרות קוראת לחרם צרכנים על שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי

בעקבות המשא-ומתן שהתנהל מול רשתות השיווק, דיפלומט החליטה למעשה להעניק מבצעים על מוצרים שנכללים תחת המחירון החדש עד אחרי החגים, כך שהמחיר לצרכנים אמור להישאר ברמתו הנוכחית.

מדיפלומט נמסר הערב (ב'): "דיפלומט הציעה בימים האחרונים לכל לקוחותיה ברשתות השיווק מתווה הכולל רצף מבצעים כדי שהצרכן יוכל ליהנות מהמחיר הקודם, עד לאחר החגים. ללקוחות אשר לא יאשרו את המתווה המוצע, לא תסופק סחורה. חשוב לציין כי דיפלומט מעודדת תחרות ועושה כל שביכולתה להתמודד מולה במקצועיות וביושר. דיפלומט עושה מאמצים רבים למנוע עליות מחירים, אך עקב האינפלציה ועלייה בתשומות גלובליות, הנושא עלה בידה רק באופן חלקי.

"נדגיש כי דיפלומט היא חברה ישראלית, הפועלת בחמש מדינות בעולם ומעסיקה כ-2,500 עובדים, מתוכם כ-750 בישראל, והיא צריכה לשמור על איתנות כלכלית מינימלית, כדי לדאוג לרווחת עובדיה ולבעלי המניות שלה הכוללים גם את הציבור". 

ההסתדרות: "ממשיכים במאבק בכל הכוח" 

ההסתדרות, לעומת זאת, לא מתכוונת לחדול מהמחאה. ההודעה של דיפלומט, שאינה מכריזה חד-משמעית על הקפאת ההעלאות המחירים, אינה מסמלת מבחינתם את סוף המאבק. "המאבק אליו יצאנו בשבוע שעבר הוא מסע ארוך, המסע הזה יימשך, ולמרות ההודעה המעורפלת של דיפלומט שלא מבשרת שום דבר לציבור הרחב, ממשיכים במאבק בכל הכוח", נמסר מההסתדרות.

הערב הגיעו נציגי הסתדרות, חברי הסתדרות הגמלאים, פעילים חברתיים ואזרחים למחות על יוקר המחיה מול ביתו של נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד"ר רון תומר, בשכונת נווה אביבים בתל אביב. תומר ירד אל המפגינים, שמע את טענותיהם וניהל עמם שיח ארוך.

"פתחנו הבוקר במבצע שטח שיעזור לצרכנים להיאבק בעושק המחיה, והערב אנו מפגינים מול ביתו של רון תומר. המאבק יימשך ויגבר בימים הקרובים, עד שהחברות במשק יבינו שנגמרה החגיגה ויפסיקו לעשוק את הצרכנים", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. "אני שב ומבהיר לממשלה כי אם לא יהיו צעדים אקטיביים ופעולות בנושא, אכנס בתחילת ספטמבר את מוסדות ההסתדרות במטרה להכריז סכסוך עבודה במשק".

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, מסר בתגובה: "כפי שאמרתי בימים האחרונים, זה זמן צרכן. הכוח לשנות נמצא בידיים של הצרכנים, וטוב שכך. הניצחון הזה הוא החיסכון של כולנו. ברשת ויקטורי לא יהיו העלאות מחירים, והסחורות ימשיכו לעמוד במדפים למבחן הבחירה של הצרכן".