על מה דיברו יעל ארד ועומרי כספי עם כוכב ה-NBA אנס קאנטר

כוכב ה-NBA אנס קאנטר הגיע לארץ עם עמותת בני ציון וישב לאכול ארוחת ערב עם עומרי כספי ויעל ארד • חברת נוירולייט המפתחת שיטות אבחון למחלות וחברת נוירוסנס שמפתחת תרופה למחלת ניוון השרירים ALS - בשיתוף-פעולה שנאמד בעשרות מיליוני דולרים • וגם: חברת השיפוץ ארץ בנימין ונירלט משפצות דיור חוץ לבעלי מוגבלויות • אירועים ומינויים

מימין: ג'סטין חייט, סמנכ''ל עמותת בני ציון, אנס קאנטר, יעל ארד, עומרי כספי וארי לם מנכ''ל העמותה / צילום: יח''צ
מימין: ג'סטין חייט, סמנכ''ל עמותת בני ציון, אנס קאנטר, יעל ארד, עומרי כספי וארי לם מנכ''ל העמותה / צילום: יח''צ

במשך למעלה מעשור שיחק אנס קאנטר (פרידום), 30, ב-NBA, והרוויח למעלה מ-100 מיליון דולר (לפי נתוני האתר hoopshype). אולם התבטאויותיו של השחקן הטורקי בנושא זכויות אדם (למשל, נגד נשיא טורקיה טייפ ארדואן או לגבי שחרור טיבט, מה שהרגיז מאוד את הסינים) - הובילו לכך שבקיץ הנוכחי הוא מצא עצמו ללא קבוצה.

אולי משום מכך היה לקאנטר זמן פנוי להגיע לישראל כאורח של "בני ציון", עמותה אמריקאית העוסקת בהאצת צמיחתה של ישראל ולחיזוק העם היהודי. בשנה האחרונה תרמה העמותה 2.4 מיליון דולר לטובת ישראל, כאשר חלק מהסכום כולל גם את עלות הביקור.

במסגרת ארוחת ערב שהתקיימה בתל אביב, אירח אותו ג'סטין חייט, סמנכ"ל אופרציות בעמותה, יחד עם שחקן ה-NBA לשעבר עומרי כספי והמדליסטית האולימפית יעל ארד, לשיחה על ספורט, NBA ודו קיום.

"אני מאמין שאנחנו יכולים להשתמש בספורט כדי לקדם סובלנות, כבוד ודו-קיום", אמר קאנטר שהגיע לארץ כדי לקחת חלק במחנה קיץ שהתקיים השבוע ב-YMCA בירושלים, בהשתתפות עשרות ילדים בגילאי 10-13 - יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. קאנטר לימד אותם טכניקות בכדורסל, ודיבר עמם על הערכים שלו.

"על ידי קירוב בין בני נוער על מגרש כדורסל, אנחנו יכולים להראות להם את החשיבות של כבוד לאנשים מכל הדתות", אומר קאנטר. "שיחקתי ב-NBA במשך 11 שנים כמוסלמי שומר מצוות, כתף אל כתף עם אחיי היהודים והנוצרים. תמיד כיבדנו זה את זה, ולמדתי מהם הרבה ועליהם ועל אמונתם".

ארד ציינה כי "אנס מאוד אמיץ. הוא יודע שהמאבק שלו לזכויות אדם עולה לו בקריירה שלו, והוא עדיין בוחר בדרך מסוימת. אמרתי לו שהוא צריך לשקול לשחק בקבוצה ישראלית, וככה לשלב בין מקום שהוא נהנה להיות בו לבין מיצוי הכישרון שלו בכדורסל. בסופו של דבר הספורט הוא גשר".

כספי סיפר כי "אנס ואני שיחקנו אחד נגד השני המון שנים, ומעניין לשמוע ממנו על ההתמודדויות שלו עם המצב. רואים את הדברים שהוא עושה למען דו קיום, ולדעתי צריך ללמוד מזה ולנסות לגשר על פערי המזרח התיכון באמצעות ספורט. היום מנסים לעשות את זה גם דרך ליגת ה-NBA, שאני הנציג שלה בישראל".

שת"פ חדש לניטור מחלות

חברת נוירולייט (NeuraLight), המפתחת שיטות אבחון למחלות שונות על בסיס תנועות העין, תשתף פעולה עם חברת נוירוסנס (NeuroSense) שמפתחת תרופה למחלת ניוון השרירים ALS, במחקר שמטרתו לנטר מחלות נוירולוגיות ניווניות בגלגל העין. הפוטנציאל הכלכלי של שיתוף-הפעולה נאמד בעשרות מיליוני דולרים.

נוירולייט נוסדה על ידי שני היזמים הסדרתיים מיכה ברקסטון (שמכהן כמנכ"ל) ואדי בן-עמי (מנהל הטכנולוגיות הראשי), ועל ידי גיל שקלרסקי (מייסד-שותף מדעי). הפלטפורמה שלהם משתמשת באלגוריתמים של ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה, כדי לחלץ מדידות מיקרוסקופיות של תנועת העין מצילומי וידאו. לאחרונה גייסה החברה 25 מיליון דולר.

צוותי המחקר והפיתוח בנוירלייט ונוירוסנס / צילום: יח''צ
 צוותי המחקר והפיתוח בנוירלייט ונוירוסנס / צילום: יח''צ

נוירוסנס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-22 מיליון דולר, ומבצעת ניסוי שלב IIb לבדיקת יעילות התרופה שלה בטיפול בחולי ניוון שרירים. במסגרת שיתוף-הפעולה יעברו הנבדקים בניסוי גם בדיקה באמצעות המערכת של נוירולייט, וזה יהיה למעשה הניסוי הקליני הראשון שלה.

"קיים ערך רב בשימוש בסמנים ביולוגיים מדויקים לאבחון וניטור ההידרדרות של מחלות ניווניות של מערכת העצבים", אומר אלון בן נון, מנכ"ל נוירוסנס. "אנו מאמינים שהכלים הללו יוכלו לאפשר אבחון מדויק של המטופלים, וכן להגדיל את סיכויי ההצלחה של הניסוי שלנו".

מצנח הזהב

אריאל כץ מונה למנכ"ל סייסנס ישראל, ולמנהל המוצרים והטכנולוגיה הראשי. קודם כן כיהן בתפקידים בכירים במיקרוסופט.

אריאל כץ / צילום: EverC
 אריאל כץ / צילום: EverC

שי פרמינגר, מנכ"ל ERN, נבחר כיו"ר איגוד חברות האשראי. כחברי הנהלה נבחרו דני מזרחי מנכ"ל אופל-בלאנס, אבי דויטש מנכ"ל קרן אקספו, ודן שלוש מנכ"ל קידום דש השקעות.

קרן מושעי מונתה למנהלת החטיבה הבינלאומית בדנשר, העוסקת בשיווק, ייצור, יבוא, מסחר והפצה. קודם לכן כיהנה כמנהלת שיווק ופיתוח עסקי בשסטוביץ'.

אלעד בר מונה לסמנכ"ל הפיתוח בקבוצת קו מנחה, העוסקת בתחום המידע ושירותי ענן.

עמי שם טוב מונה לסמנכ"ל תפעול בסטארט-אפ הפודטק ansā. קודם לכן כיהן כמנכ"ל רשת קפה ג'ו. אילת דר וול מונתה למנהלת השיווק והקיימות.

תמיר מירן, 44, מונה למנהל הסיכונים הראשי בסוכנות הדיגיטל לעסקים Booya Digital. קודם לכן כיהן כעשור כמנכ"ל בניין ודיור.

אסנת גנץ מונתה למנכ"לית התאחדות האדריכלים ובוני ערים.

אסנת גנץ / צילום: נוגה סהר
 אסנת גנץ / צילום: נוגה סהר

ד"ר גיא שלו, 40, מונה למנכ"ל רופאים לזכויות אדם.

חדשות טובות

50 מעובדי החברה הקבלנית לשיפוץ ובנייה שבט בנימין, בשיתוף עם 10 עובדים של נירלט, נרתמו לשיפור וצביעת המעונות בכפר קהילתי פרח שבראש העין - מסגרת דיור חוץ ביתית לאנשים עם מוגבלויות. בכפר גרים כ-200 דיירים בגילאי 18 ומעלה.