לקראת בחירת מבקר חדש ביונט קרדיט: האם בעלי השליטה לא יוכלו להצביע?

רונן אלוש, מבעלי המניות ביונט קרדיט, פנה לחברה על מנת לבחון האם אין פסול בהצבעתם של אייזיק, פנסו ואזר, לאחר שרואי החשבון המבקרים הקודמים מ-EY טענו כי הוטעו ע"י החברה • בית המשפט דחה השבוע בקשה שהגיש אלוש לצו עיקול זמני נגד בעלי השליטה, והוא אף הגיש בקשה לתביעה נגזרת החברה

מייסד יונט קרדיט, שלמה אייזיק / צילום: רמי זרנגר
מייסד יונט קרדיט, שלמה אייזיק / צילום: רמי זרנגר

אין רגע דל בחברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט  שנמצאת בסערה בעקבות אי סדרים כספיים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מחר (ה') צפויה האספה הכללית של החברה לבחור רואה חשבון מבקר. בהודעת החברה נכתב כי בעלי השליטה בחברה, שי פנסו, שלמה אייזיק וצחי אזר, יבחרו את רואה החשבון המבקר שייכנס בנעלי משרד רואי החשבון EY, שהתפטר אגב משיכת כל חוות-הדעת שלו, בטענה כי הוטעה על ידי החברה.

רונן אלוש, מבעלי המניות בחברה, פנה באמצעות עו"ד ליאור להב ליונט קרדיט על מנת שזו תגיב האם ראוי שבעלי השליטה ישתפו בהצבעה. "נראה כי השאלה הרטורית custodes Ipsos custodiet Quis - מי ישמור על השומרים, מתעוררת כאן במלוא עוזה", נכתב במכתב שנשלח גם למחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך.

"ככל שלא תתקבל תשובה למכתבי זה יראה עצמו מרשי חופשי לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו לשם שמירה על זכויות החברה, בכלל זה לעתור לבית המשפט בבקשה לעכב את קיום האסיפה ולחלופין - לעתור לבית המשפט כלל שתתקבל החלטה למינוי רואה חשבון מבקר בה לא יימנעו מהצבעה בעלי השליטה, דהיינו אלו החשודים בביצוען של עבירות כלכליות חמורות, ושוחררו בתנאים מגבילים אגב הפקדת דרכונם ומתן ערבויות כספיות לרשות ניירות ערך", הוסבר במכתב.

אלוש ביקש עזר מבית המשפט נגד יונט קרדיט כבר פעמיים בשבועות האחרונים. זה התחיל עם הגשת בקשה לתביעה נגזרת בשל אבדן הערך של מניית יונט שהתרסקה ביותר מ-50% לאחר שהתפוצצה הפרשה.

בנוסף, הוא הגיש בקשה לצו עיקול זמני נגד בעלי השליטה פנסו ואייזיק.

מוקדם יותר השבוע ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב את צו העיקול הזמני שהוצא נגד שני בעלי השליטה ביונט קרדיט. דבר הוצאת צו העיקול לא פורסמה בשל צו איסור פרסום שהוצא אודותיו, אך הוא מתייתר עם ביטול צו העיקול. שופטת המחוזי סיגל יעקבי קיבלה את הבקשה לביטול צו העיקול שהגישו השניים, באמצעות עורכי הדין גיא גיסין, יואל פרייליך ואורן שהרבני. אייזיק ופנסו הסכימו להצעת בית המשפט והחליטו להתחייב שלא לבצע כל שינוי בהחזקותיהם הפרטיות בחברה הציבורית.

"אייזיק ופנסו מצהירים כי לא נטלו דבר מהחברה, והם קורבן לאירועים, כאשר השקעתם נפגעה, כמו גם שמם הטוב", נכתב בהחלטה של בית המשפט המחוזי. הם מתחייבים, לפנים משורת הדין, שלא לעשות שינוי או להוציא מידיהם את המניות המוחזקות על-ידם, באופן פרטי בחברה הציבורית, וזאת עד להחלטה אחרת של בית המשפט". 

*** חזקת החפות: צחי אזר, שי פנסו, שלמה אייזיק ויצחק אביתר הם בגדר חשודים בלבד. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ועומדת להם חזקת החפות.