בית המשפט ברוסיה גזר תשע שנות מאסר על כדורסלנית אמריקאית

בפברואר נעצרה בריטני גרינר, כדורסלנית אמריקאית מליגת הנשים של ה-NBA, בשדה התעופה במוסקבה בחשד לניסיון הברחה של קנאביס • בית המשפט ברוסיה מצא את גרינר אשמה וגזר עליה תשע שנות מאסר • ביידן בתגובה: "בלתי מתקבל על הדעת"

בריטני גרינר. נידונה ל-9 שנות מאסר על-ידי בית המשפט ברוסיה / צילום: Associated Press
בריטני גרינר. נידונה ל-9 שנות מאסר על-ידי בית המשפט ברוסיה / צילום: Associated Press

בית המשפט ברוסיה גזר תשע שנות מאסר וקנס של יותר מ-16 אלף דולר על הכדורסלנית האמריקאית בריטני גרינר, באשמת ניסיון הברחה של שמן קנאביס. גרינר בת ה-31, ששיחקה ברוסיה במהלך עונת החוץ של ה-WNBA, נעצרה בפברואר בשדה תעופה במוסקבה.

לפי החוק הרוסי, העונש המקסימלי על עבירות אלה יכול להגיע עד 10 שנות מאסר. במהלך הטיעונים לעונש, ביקשו התובעים מבית המשפט לגזור על גרינר תשע שנות מאסר וחצי, ולהטיל עליה קנס של מיליון רובל.

"מעולם לא התכוונתי לפגוע באף אחד", אמרה גרינר בבית המשפט, כפי שפורסם בחדשות NBC. "מעולם לא התכוונתי לסכן את האוכלוסייה הרוסית. מעולם לא התכוונתי לעבור על שום חוק כאן". עורכי הדין שלה אמרו בעבר כי גרינר משתמשת בקנאביס רק מבחינה רפואית ומעולם לא השתמשה בו בזמן שהותה ברוסיה.

גזר הדין מגיע כשבוע לאחר שממשל ביידן אישר את הפרסומים לפיהם מסר הצעה לממשל הרוסי עבור שחרור גרינר והקצין לשעבר בצי האמריקאי פול וילן, שנגזרו עליו 16 שנות מאסר ביולי 2020.

הנשיא ג'ו ביידן כינה היום את העונש שהוטל על גרינר "בלתי מתקבל על הדעת" והוסיף: "אני קורא לרוסיה לשחרר אותה לאלתר, על-מנת שתוכל להיות עם רעייתה, אהוביה, חבריה וחברות הקבוצה שלה".