כשבועיים לאחר שפרצה המחאה הציבורית בעקבות העלאות המחירים של חלק ממוצרי דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק; ולאחר שרשתות השיווק, ובראשן שופרסל, הודיעו כי אינן מתכוונת להיענות לבקשה להעלות מחירים - מודיעה רשת קמעונאות המזון הגדולה בארץ כי הגיעה להבנות עם דיפלומט.
■ מחאות הצרכנים מול בית המנכ"ל והלחץ מהמשקיעים: המלכוד של דיפלומט|ניתוח
■ לא רק היבואניות: גם רשתות השיווק אשמות ביוקר המחיה|פרשנות
■ הרשתות נגד היבואניות: מי ימצמץ ראשון בקרב על יוקר המחיה|ניתוח
מותגי היבואנית - ובהם טונה סטארקיסט ועוגיות לוטוס, אוראו ומילקה - יחזרו למדפי שופרסל ויימכרו באותה רמת מחיר שבה נמכרו טרום המשבר. משופרסל נמסר כי "העלאת מחירים לצרכן הישראלי אינה באה בחשבון בעת הזו. נמשיך לפעול ככל שביכולתנו על-מנת להילחם ביוקר המחיה".
נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה דיפלומט כי תקפיא את העלאות המחירים לרשתות השיווק באמצעות מבצעים, וזאת עד אחרי החגים. בדרך זו, המחיר לצרכנים אמור למעשה להישאר ברמתו הנוכחית. חלק מרשתות השיווק לא הסכימו למתווה זה, ולכן היו רשתות שעבורן לא סופקו מוצרים מסוימים. ככל הנראה, בעקבות הודעת שופרסל המצב ישתנה ויחזור לשגרה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד - שהוביל בשבועיים האחרונים קמפיין נגד יוקר המחיה שבמסגרתו קרא לחרם על חברות שהעלו מחירים, והוביל לקיום הפגנות מחאה מול ביתם של בכירים במשק, ביניהם מנכ"ל ובעלי דיפלומט נועם וימן - בירך על הודעת שופרסל.
לדברי בר-דוד, "זו ההוכחה לכך שהמאבק שהובלנו, ועדיין לא נגמר, מביא תוצאות - והכוח נמצא בידי הצרכנים. לא ניתן לחברות הגדולות לעשוק אותנו. נמשיך ונפעל מול כל מי שלוקח חלק בטירוף המחירים במדינת ישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.