בלי טונה ועוגיות לוטוס: דיפלומט לא סיפקה מוצרי מזון לחלק מהרשתות

רק אתמול הבטיחה דיפלומט להקפיא את העלאות מחירי הטואלטיקה, אך היום התברר כי מחירי מוצרי המזון יעלו • בשוק מדווחים כי יצרנים שלא אישרו את המחירון החדש של מוצרי המזון של דיפלומט, לא קיבלו היום סחורה • בינתיים נראה כי המחאה בשטח עובדת: מכירות טונה סטארקיסט יורדו ב-22% בשבוע האחרון לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מוצרים שדיפלומט לא סיפקה
מוצרים שדיפלומט לא סיפקה

למרות ההודעות המרגיעות אתמול (ב') לגבי הקפאת הכוונה להעלות את מחירי המוצרים שמשווקת חברת דיפלומט בארץ, החברה עדיין זורעת חוסר ודאות בשוק. דיפלומט  הקפיאה את העלאות המחירים במוצרי הטואלטיקה, הכוללים בין היתר מותגי שמפו, אבקות כביסה והיגיינה נשית, אבל לא עצרה את העלאות המחירים של מוצרי המזון. עם זאת, חלק מרשתות המזון  לא הסכימו לכך, ובתגובה מוצרים כמו טונה סטארקיסט, עוגיות לוטוס, עוגיות אוראו ועוגיות מילקה לא סופקו היום לחלקן. 

רק עד אחרי החגים: דיפלומט מקפיאה את העלאות המחירים
מה עומד מאחורי הקמפיין האגרסיבי של ההסתדרות נגד יוקר המחיה
הרשתות נגד היבואניות: מי ימצמץ ראשון בקרב על יוקר המחיה | ניתוח
ההסתדרות מקיימת הפגנה מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט: "מפסיקים להיות פראיירים"
"נגמרה החגיגה": ההסתדרות קוראת לחרם צרכנים על שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי

"הם עומדים על כך שהמחיר יהיה המחיר החדש, ומי שלא מאשר אותו החל מהיום לא מקבל את המוצרים האלה", אמר גורם בענף. "מי שלא אישר את העלאות המחיר, לא קיבל. אבל המסר העיקרי שצריך להעביר לצרכן הוא שזה לא מים. בן אדם חייב לשתות מים, אבל הוא לא חייב לאכול עוגיות מסוימות, כי יש מספיק מגוון. לא יהיה לך מילקה - יהיה לך משהו אחר". גורמים אחרים אמרו כי עד כה הם לא קיבלו הודעה רשמית מדיפלומט בנושא.

יצוין כי דיפלומט הודיעה אתמול כי לקוחות שלא יאשרו את המתווה המוצע, לא יקבלו סחורה.

איך המחאה השפיעה בשבוע האחרון על מכירות טונה סטארקיסט של דיפלומט, שהפכה לאחד מסמלי המחאה? לפי נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי גלובס, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, המכירות ירדו במהלך השבוע החולף, ונרשם קיטון כמותי של 22% וירידה של 17.5% במכר הכספי. 

"לא ייתכן שבאירופה ובארה"ב המחירים זולים בשליש" 

במקביל, בהסתדרות לא מתכוונים להפסיק את המחאה כל זמן שדיפלומט אינה יוצאת בהודעה רשמית על הקפאת העלאת המחירים. "המאבק אליו יצאנו בשבוע שעבר הוא מסע ארוך. המסע הזה יימשך, ולמרות ההודעה המעורפלת של דיפלומט שלא מבשרת שום דבר לציבור הרחב, אנו ממשיכים במאבק בכל הכוח", נמסר אתמול מההסתדרות.

היום (ג') נפגש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם ראשי ועדים גדולים במשק שדנו בהמשך הצעדים. ראשי הוועדים התחייבו שלא לכלול בחבילות השי לחג את מוצרי דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק. מדובר בעשרות אלפי חבילות הנשלחות לעובדים.

בפגישה - שבה לקחו חלק בין היתר נציגי התעשייה האווירית, חברת החשמל, שופרסל, טבע, פרטנר, פלאפון, אל על ומגה - אמר בר-דוד: "הצלחנו אחרי שבוע של מאבק להכניס לתודעה של העובדים ושל האזרחים שאנחנו לא פראיירים. אי-אפשר לשלוט בנו ולהעלות מחירים מתי שרוצים.

"אני מקבל תגובות מצוינות מהשטח. גל העליות נבלם, אבל זה לא מספיק. המהלך שלנו ארוך-טווח. זו לא מחאה שלי אלא של כולנו. לא ייתכן שבאירופה ובארה"ב המחירים זולים בשליש ובשני שלישים לעומת ישראל. אנחנו הגוף האחראי והיציב במדינה, ואם הממשלה לא תייצר שינוי, המחאה תגיע גם אליה. אני קורא לאזרחים: יש אפשרות לשנות, אל תשבו בבית. תקנו חכם, תקנו כחול-לבן".

"המאבק הזה צריך להגיע לכל האזרחים דרך העובדים שלנו. נוציא את המוצרים המוחרמים מכל הצרכניות שלנו ונשדר לעובדים לקנות חכם", אמר יאיר כץ מהתעשייה האווירית. יחיאל שמן מפלאפון הוסיף כי "העובדים צריכים לצאת לרחובות. זו נקודת זמן קריטית, ויציאה לרחובות תסייע למאבק החשוב הזה".