פיגוע ירי בירושלים: 8 פצועים; המחבל הסגיר את עצמו למשטרה

המחבל תושב סילוואן ביצע את הפיגוע בשתי זירות סמוך לשער ציון בעיר העתיקה • אחת מהפצועות קשה הייתה בהריון מתקדם ויולדה • רה"מ לפיד: "כוחות משטרה וצה"ל פועלים להשבת השקט ותחושת הביטחון בעיר"

זירת הפיגוע בירושלים / צילום: דוברות מד''א
זירת הפיגוע בירושלים / צילום: דוברות מד''א

בפיגוע ירי שבוצע על ידי תושב סילוואן בעיר העתיקה בירושלים נפצעו 8 בני אדם, שניים מהם במצב קשה. אחת מהפצועות קשה, אישה בהריון מתקדם, יולדה בניתוח קיסרי בבית החולים שערי צדק בירושלים. מבית החולים נמסר כי שני הפצועים קשה - גבר והאישה - כמו גם הילוד הפג, לא יצאו מכלל סכנה.

המחבל אמיר סידאווי תושב סילוואן - שכונה הנמצאת עשרות מטרים ממקום הפיגוע - הסגיר את עצמו למשטרה. כמה מבני משפחתו נעצרו מיד לאחר הפיגוע, והמעצרים הובילו להסגרתו. המחבל ביצע את הפיגוע בשתי זירות סמוך לשער ציון בעיר העתיקה, וכמה מהנפגעים הם חסידי סאטמר שהגיעו לבקר בישראל.

סידאווי הוא תושב ישראלי ממזרח ירושלים, בן 26. הוא הגיע עם מונית לתחנת משטרה והסגיר את עצמו. סידאווי השאיר במונית אקדח וסכין, ונהג המונית מעוכב לבירור. לדברי הנהג, הוא אסף את המחבל סמוך לבית חולים שערי צדק. הממצאים יועברו למז"פ.

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם הודעה ולפיה "יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים. ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות. כוחות משטרה וצה״ל פועלים להשבת השקט ותחושת הביטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות".