מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הוארך ב-4 ימים

רמי גרינברג, שנעצר לפני 5 ימים, חשוד כי קיבל מאות אלפי שקלים מאנשי העסקים משה סעדון ורון עומייסי בזמן שהתמודד על ראשות עיריית פתח תקווה ב-2018, ובתמורה לכך הבטיח כי יפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו • הוא מכחיש את החשדות נגדו

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: כדיה לוי
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: כדיה לוי

אחרי 5 ימים במעצר, בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ב') את מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, ב-4 ימים נוספים. גם מעצרו של מנכ"ל העירייה יניב בניטה הוארך ב-4 ימים. השניים נעצרו ב-10 לאוגוסט, וזוהי הארכת מעצרם השנייה.

מעצרם של אנשי העסקים החשודים במתן שוחד גם הוארך: רון עומייסי יישאר במעצר עד יום חמישי, ומשה סעדון - עד מחר.

סנגורו של ראש העיר, עו"ד עופר ברטל, התלונן על תנאי מעצרו ואמר כי בתא של גרינברג יש "פרעושים וקרציות" ומזרון של 5 סנטימטר. "גם עוקצים אותך, וגם אתה לא יכול לישון. זה מתחת לכל ביקורת. פוגע בצלם אדם", אמר.

הותר לפרסום: ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נעצר בחשד לשוחד 

גרינברג חשוד כי קיבל מאות אלפי שקלים וציוד יקר-ערך מאנשי העסקים משה סעדון ורון עומייסי, בעלים של חברה לשירותי פרסום, בזמן שהתמודד על ראשות עיריית פתח תקווה ב-2018. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 חוקרים חשד כי בתמורה לכספים הבטיח להם גרינברג כי יפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. 

לחשודים מיוחסות עבירות שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על-פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אמר עומייסי כי הוצע לו להפוך לעד מדינה, אך נכון לעת הזו לא קיים עד מדינה בתיק. הראיות מתבססות על עדויות וצילומים. במקביל, בתיק יש האזנות סתר שבוצעו בזמן החקירה הסמויה.

גרינברג מכחיש את ביצוע העבירות ומשתף פעולה בחקירה. בימים האחרונים הוא נחקר מדי יום.

לאחר הארכת המעצר בשבוע שעבר אמר סנגורו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל-כהן, כי "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על-פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על-ידו. קשה מאד להיות שליח ציבור בארץ הקודש, וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".

החקירה מתנהלת על-ידי חוקרי יאח"ה בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים, ומלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

*** חזקת החפות: רמי גרינברג ויתר המעורבים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.