באיירון סורס חוזרים לחייך: יוניטי דחתה את המיזוג עם המתחרה

אפלובין האמריקאית הציעה לרכוש את חברת מנוע התלת-ממד למשחקי מחשב בפרמייה של 18% על המניה, אך נדחתה • הנהלת יוניטי בארה"ב: "בחודש יולי חתמנו על הסכם למיזוג עם איירון סורס, ואנחנו מצפים שהעסקה תושלם עד סוף השנה"

מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock
מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock

חברת מנוע התלת-ממד למשחקי מחשב יוניטי דחתה את ההצעה של אפלובין האמריקאית לרכוש אותה, ואישרה מחדש את רצונה להתקדם עם המיזוג של איירון סורס הישראלית. "בחודש יולי חתמנו על הסכם למיזוג עם איירון סורס, ואנחנו מצפים שהעסקה תושלם עד סוף השנה", נמסר מהנהלת החברה האמריקאית. 

■ עסקת המכירה של איירון סורס בסכנת ביטול; המניה צוללת בוול סטריט
איירון סורס בתגובה להצעת AppLovin ליוניטי: "ההצעה שלנו עדיפה בוודאות" 
איירון סורס מתמזגת בשווי נמוך בכ-60% מזה שבו נכנסה אשתקד לוול סטריט

אפלובין (Applovin) חברת פרסום האפליקציות המתחרה באיירון סורס מזה שנים, הציעה בשבוע שעבר לרכוש את יוניטי בפרמיה של 18% על המניה, כאשר לפי ההצעה בעלי המניות של יוניטי - שהיא חברה גדולה יותר - יחזיקו ב- 55% ממניות החברה הממוזגת.

בעוד שבכירי יוניטי לא הגיבו להצעה, הנהלת איירון סורס ניצלה את הדיווח לבורסה בשבוע שעבר כדי לשתף את דעתה בנושא. "יוניטי קיבלה הצעה עוינת ולא מחייבת לרכישה בידי אפלובין", נמסר מהחברה. "אנחנו מאמינים בתוקף שההצעה שלנו ושל יוניטי עדיפה בוודאות, ותוסיף ערך רב יותר לבעלי המניות של שתי החברות".

מניית איירון סורס  עולה ב-14.2% במסחר המוקדם בבורסת ניו יורק, ואילו מניית  יוניטי  יורדת כעת ב- 4.4%

היום (ב') כאמור יצא מנכ"ל יוניטי ג'ון ריצ'יטלו בהצהרה כי "בטווח הארוך יש לעסקה עם איירון סורס ערך גבוה יותר לטווח הארוך על-ידי יצירת פלטפורמה אחת שמציעה ליוצרים מקום ליצור בו משחקים, להפיץ ולהריץ אותם וכן לייצר מהם הכנסות. היא תאפשר ליותר שחקנים לשחק בו זמנית בסביבה תלת-ממדית".

על-פי תנאי העסקה המקוריים, איירון סורס, שהיא חברה רווחית המאפשרת ליוצרי משחקים לשבץ פרסומות במשחקים שלהם או להפיץ אותם בפרסומות בנכסים אחרים, תאפשר ליוניטי, שהיא אומנם גדולה יותר אך רווחית פחות, להציע ליוצרים אפשרויות חדשות להרוויח כסף. יש לכך חשיבות רבה באקלים כלכלי שהולך לקראת האטה, עם דגש גדול יותר על רווחיות.

גם מבחינה פיננסית, ההצעה של איירון סורס הגיונית יותר: בעוד שיוניטי ואפלובין הפסידו כסף בשנה האחרונה, איירון סורס ייצרה מזומנים ומציגה קופת מזומנים גדלה. אפלובין, בניגוד לכך, נושאת חוב של 3.2 מיליארד דולר.

בחודש שעבר הודיעו איירון סורס ויוניטי על עסקת מיזוג בעסקת מניות - דבר שיקבע את מחיר העסקה הסופי לפי מחיר המניה ביום המיזוג, ככל הנראה לקראת סוף השנה. אז שיקפה העסקה לאיירון סורס שווי של 4.4 מיליארד דולר, ואילו ההודעה של אפלובין הפילה את מניית איירון סורס בכ-11%. נכון לשעת תחילת המסחר היום (היא נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד דולר.