איירון סורס בתגובה להצעת AppLovin ליוניטי: "ההצעה שלנו עדיפה בוודאות"

יום לאחר שנודע כי AppLovin מבקשת לרכוש את יוניטי, בתנאי שזו לא תשלים את עסקת איירון סורס, החברה הישראלית פרסמה היום את דוחות רבעוניים ובהם התייחסה לנושא • ברבעון השני רשמה איירון סורס הכנסות של 183 מיליון דולר, צמיחה של 35% לעומת הרבעון המקביל

תומר בר זאב, מנכ''ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום
תומר בר זאב, מנכ''ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום

חברת הטכנולוגיה איירון סורס מגיבה לראשונה להצעה שהגישה המתחרה, חברת AppLovin, ליוניטי - הצעה שאם תתממש, תבטל את הסכם המיזוג בין איירון סורס ליוניטי. 

יום לאחר שנודע כי AppLovin מבקשת לרכוש את יוניטי, בתנאי שזו לא תשלים את עסקת איירון סורס, החברה הישראלית פרסמה היום (ד') את דוחות הרבעון השני של 2022, ובהם התייחסה לנושא. 

לדברי איירון סורס, "יוניטי קיבלה הצעה עוינת ולא מחייבת לרכישה בידי AppLovin. אנחנו מאמינים בתוקף שההצעה שלנו ושל יוניטי עדיפה בוודאות, ותוסיף ערך רב יותר לבעלי המניות של יוניטי ושל איירון סורס".  

■ המנכ"ל קרא ללקוחות אידיוטים, ומיזוג הענק של ההייטק נתקל בקושי לא צפוי
"מתמזגת גם כדי לייצר תקווה לעובדים": לאיירון סורס לא נותרו הרבה ברירות מלבד מיזוג | פרשנות
הדינמיקה של רכישת איירון סורס: "ברגע שמניה יורדת ב-70% נוצר לחץ ויותר קל לעשות עסקאות"

איירון סורס מספקת פלטפורמה למפתחי משחקים ואפליקציות, ובין היתר נותנת להם כלי פרסום, שירות, אנליטיקה וכדומה. יוניטי, שלתוכה איירון סורס אמורה להתמזג, פיתחה סביבת תוכנה תלת-ממדית ליצירת משחקי מחשב.

שתי החברות הודיעו בחודש שעבר על מיזוג בעסקת מניות, ששיקף אז לאיירון סורס שווי של 4.4 מיליארד דולר (אם כי שוויה בעסקה משתנה על-פי מחיר המניה של יוניטי). אתמול כאמור (ג') דיווחה AppLovin, העוסקת בתחום דומה לשל איירון סורס, על הצעה למיזוג עם יוניטי, שעם השלמתו יחזיקו בעלי המניות של יוניטי ב-55% מהחברה הממוזגת, והיתרה תוחזק על-ידי בעלי מניות AppLovin. בתגובה נפלה מניית איירון סורס  ב-11% לשווי של 4.3 מיליארד דולר. החברה מוזגה בשנה שעברה ל-SPAC והחלה להיסחר לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר.

מנכ"ל יוניטי, ג'ון ריצ'יטלו, שלח אתמול מכתב לעובדים שהועבר גם ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב), ובו כתב כי אינו יכול למסור מידע נוסף, וכי הוא נותן להם שתי נקודות למחשבה: "יש עניין רב בלהיות חלק מיוניטי. זה אומר הרבה על מה שבניתם פה. שנית, אנחנו ממשיכים להתמקד בלקוחות ובשותפים".

במקביל הועבר ל-SEC מכתב ששלח מנכ"ל איירון סורס תומר בר-זאב לעובדי החברה, ובו כתב כי הצעת AppLovin ליוניטי היא הצעה חד-צדדית. "אנחנו רואים זאת כעדות לערך שהמיזוג המוצע שלנו עם יוניטי יוצר ולחוזק של החברה המשולבת שניצור. אנחנו סבורים כי מדובר בצעד הגנתי ונואש של AppLovin".

 צמיחה של 35% בהכנסות 

בדוחות הרבעון השני רשמה איירון סורס הכנסות של 183 מיליון דולר, צמיחה של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) גדל ב-27.2% ל-12.7 מיליון דולר, והחברה הציגה EBITDA רבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 56 מיליון דולר, עלייה של 22%. לפי נתוני איירון סורס, ב-12 החודשים האחרונים היו לה 446 לקוחות שתרמו מעל 100 אלף דולר להכנסות, עלייה מ-309 שנה קודם לכן.

במחצית הראשונה של השנה ההכנסות צמחו ב-46% ל-372 מיליון דולר, והרווח הנקי גדל ב-31% ל-26.5 מיליון דולר.

במהלך הרבעון נרשם תזרים שלילי בסך 45.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיומו היו לחברה כ-387 מיליון דולר בקופה. 

 
  

בשל המיזוג עם יוניטי, איירון סורס לא מספקת תחזיות להמשך השנה. התחזית הקודמת שנמסרה טרום המיזוג הייתה להכנסות של 750-780 מיליון דולר ו-EBITDA של 230-240 מיליון דולר, כלומר שיעור EBITDA של 29.5%-32%.

תומר בר-זאב, מייסד משותף ומנכ"ל איירון סורס, מסר: "אנחנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון השני. איירון סורס גאה להיות בין חברות הטכנולוגיה הבודדות שמראות צמיחה בשיעור דו-ספרתי לצד רווחיות. היה לנו רבעון חזק, עם הכנסות של 183 מיליון דולר המשקפות צמיחה של 35%".

הוא הוסיף כי "במהלך הרבעון חתמנו על הסכם להתמזג עם יוניטי בעסקת מניות, שילוב שאנו מאמינים שייצר פלטפורמה ייחודית וחזקה שתיצור ערך משמעותי ללקוחות ולבעלי המניות".