האכיפה מתהדקת: שירות הקריפטו TornadoCash תחת סנקציות חמורות של משרד האוצר האמריקאי

משרד האוצר בארה"ב הטיל על שירות הקריפטו TornadoCash סנקציות הכוללות את חסימת הפלטפורמה, הקפאת כתובות של ארנקי אתריום ועוד • המהלך מגיע בעקבות בדיקה שהעלתה כי כמעט בכל מקרי ההונאות האחרונים, חלק מהכספים מצאו את דרכם אל טורנדוקאש, וכי השירות שימש קבוצות צפון-קוריאניות להלבנת הון

בניין משרד האוצר האמריקאי / צילום: Shutterstock, Joseph Sohm
בניין משרד האוצר האמריקאי / צילום: Shutterstock, Joseph Sohm

שירות הקריפטו TornadoCash נמצא תחת סנקציות חמורות שהטיל משרד האוצר האמריקאי, שכוללות חסימה של השירות, הקפאת כתובות של ארנקי אתריוםבחשד שהן קשורות לשירות, הסרה של שרת הדיסקורד (יישום רשת לשיחות וידאו וגיימינג) של הפרויקט, ועוד.

טורנדוקאש הוא שירות מיקסר שנועד להסתיר את זהות מבצעי העסקאות. למעשה, כאשר ארנק שולח טרנזקציה על הבלוקצ'יין, גם אם אנחנו לא יודעים מי האדם שעומד מאחורי הארנק. אנו יכולים לדעת מהי כתובת הארנק ולאתר את מקור ההעברה. באמצעות כך, הרשויות יכולות להתחקות אחרי פעולות נוספות שבוצעו מאותו ארנק.

מיקסר, כשמו, מערבל את הטרנזקציה שעוברת דרכו כך שלא ניתן לייחס אותה בוודאות לחתימת הארנק השולח, והיא יכולה להוביל לכתובות של ארנקים נוספים. הסנקציות על הפעילות הוטלו לאחר בדיקה שהעלתה כי כמעט בכל מקרי ההונאות האחרונים, חלק מהכספים מצאו את דרכם אל טורנדוקאש. כמו כן, השירות שימש קבוצות צפון-קוריאניות להלבנת הון. עלה גם חשש כי שימוש בשירות נעשה על ידי גורמים רוסיים שמנסים לחמוק מהסנקציות שהוטלו עליהם בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה.

הסנקציות מגיעות לאחר שנרשמה עלייה עד כה השנה בשימוש בשירותי מיקסר, כשלפי חברת האנליזה לבלוקצ'יין צ'יינאנליסיס היקפם הוכפל ביחס ל-2021.

זוהי עליית מדרגה בהתערבות של גורמי האכיפה בעולם הקריפטו, כאשר היא אוסרת למעשה על שימוש בשירות שפותח עבורו, ולא רק מתערבת באופן הכנסת הכספים ממנו לתוך המערכת הפיננסית המסורתית. יש בכך עדות נוספת לשינוי הגישה המוצהר של הרגולטורים האמריקאים בתחום הקריפטו, ואנו צפויים לראות התערבות עמוקה מבעבר במיזמים עצמם, גם בכאלו שלא ביקשו רשיון על מנת לפעול בצורה מוסדרת ומפוקחת, אלא נשארו עמוק בעולם הקריפטו.

היכולת לבצע מעקב אחרי הטרנזקציות השונות, לדעת לקשר בין העסקה לארנק, ולאחר מכן בין ארנק מסוים לאדם מסוים באמצעות נוהלי "הכר את הלקוח", הן שעומדות בבסיס המלחמה בהון השחור ובמימון הטרור.