הרווח של התעשייה האווירית קפץ במחצית, ההכנסות בשיא כל הזמנים

החברה רשמה במחצית השנה הראשונה את היקף המכירות הגבוה ביותר בתולדותיה, 2.35 מיליארד דולר • הרווח הנקי ירד ב-12% ברבעון השני בשל הוצאות מס חד-פעמיות, ובמחצית כולה זינק ב-29% ל-129 מיליון דולר

עמיר פרץ, יו''ר התעשייה האווירית / צילום: שלומי יוסף
עמיר פרץ, יו''ר התעשייה האווירית / צילום: שלומי יוסף

התעשייה האווירית פרסמה את דוחותיה לרבעון השני ולמחצית השנה הראשונה, ומדווחת על היקף ההכנסות הגדול ביותר בתולדותיה לאחר שהן צמחו בחציון ב-9% והגיעו ל- כ-2.35 מיליארד דולר. לצד זאת, במבט על הרבעון השני לבדו הצמיחה בהכנסות מתכווצת לפחות מ-1%, והן מסתכמות ב-1.15 מיליארד דולר. 

התעשייה האווירית תחלק בונוס של עשרות מיליוני שקלים לעובדים 
אלה החברות הביטחוניות המכניסות בעולם. היכן הישראליות ברשימה? 

הרווח הנקי של החברה צנח ב-12% במהלך הרבעון והוא הסתכם ב-51 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 58 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (ושיעורו מהמכירות ירד מ-5% ל-4.4%). החברה ציינה שזאת עקב תשלום מסים חד-פעמי בגין רווחים שהופטרו בעבר ממס, במסגרת חוק עידוד השקעות הון.

שלא כמו הרווח הנקי, הרווח הגולמי והרווח התפעולי אכן קפצו ברבעון ב-15.7% וב-38% בהתאמה, וגם שיעורם מכלל ההכנסות טיפס. ה-EBITDA הרבעוני בכ-13% והסתכם בכ-149 מיליון דולר (כ-12.9% מהמכירות).

במבט על המחצית כולה, הרווח הנקי נסק

במחצית הראשונה כולה הרווח הנקי זינק ב-29% לשיא של כ-129 מיליון דולר בהשוואה ל-100 מיליון דולר ברבעון השני של 2021. בד-בבד נרשמה צמיחה של 23% ב-EBITDA בחציון הראשון לכ-310 מיליון דולר (כ-13.1% מהמכירות), בהשוואה לכ-252 מיליון דולר (כ-11.6% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי אתמול (ד') חשפנו בגלובס כי החברה תחלק מענק לכל עובדיה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בסך-הכול. בנוסף, בחודש יולי הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 571.4 מיליון שקל, שהם כ-164 מיליון דולר.

עוד נתונים: הרווח התפעולי בחציון הראשון טיפס לכ-204 מיליון דולר (כ-8.6% מהמכירות), בהשוואה ל-138 מיליון דולר (כ-6.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי במחצית קפץ ב-22% לכ-427 מיליון דולר (כ-18% מהמכירות), בהשוואה לכ-351 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-16% מהמכירות).

המנכ"ל בועז לוי ציין שהרבעון השני של השנה הביא עלייה ברווחיות בחטיבת תעופה, שהיא תוצר של הגידול בביקוש בענף התעופה העולמי. "התוצאות העסקיות יוצאות-הדופן הן ביטוי גם לעלייה בביקוש למערכות הגנה אווירית ברחבי העולם, כפועל יוצא מהמלחמה באירופה ומברית ההגנה האווירית במזרח התיכון. כפי שהוכח גם באחרונה, במהלך מבצע עלות השחר ברצועת עזה, התעשייה האווירית ניצבת תמיד לצד מערכת הביטחון וצרכיה, בשגרה ובחירום. החברה מקפידה כל העת לקדם ולפתח יכולות טכנולוגיות חדשניות שיבטיחו את עליונות צה״ל גם בעתיד, וזאת תוך שהיא מרחיבה את הוצאותיה על מחקר ופיתוח״.

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, הוסיף כי הנחה את מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים להכין עבודת מטה לביצוע חלוקת רווחים לעובדים. "העובדות והעובדים זכאים לכך, וזהו גם חלק מהדרך שלנו לשמור על העובדים שלנו ולהביע את הערכתנו", ציין.