מה אפשר לשכור ב־10,000 דולר בניו יורק, בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו

תג מחיר כזה מקנה לשוכרים גמישות, ומתאים בעיקר לאלה שעוברים הרבה ממקום למקום • "באופן טיפוסי, השוכרים האלה נשארים לשנה או פחות ומתאים להם לתחזק סגנון חיים יוקרתי אבל חופשי", אומר מנכ"ל חברת נדל"ן מלוס אנג'לס

מגדל Waterline Square בניו יורק / צילום: Shutterstock
מגדל Waterline Square בניו יורק / צילום: Shutterstock

יש כאלה שעבורם שכירת בית, ולא רכישה, היא הדבר ההגיוני מבחינה כלכלית, אפילו ששכר הדירה עומד על יותר מ־10,000 דולר לחודש. "לא כולם חולקים את החלום האמריקאי ורוצים שיהיה משהו בבעלותם, ובערים כמו ניו יורק מה שאתה רוצה לא תמיד עולה בקנה אחד עם מה שאתה יכול להרשות לעצמך", אומר ג'יימס קורנין, מנכ"ל ובעלים של Clara Homes, חברת נדל"ן ממיאמי.

זה נכון בעיקר לרוכשים שצריכים מימון. "אלה שצריכים לקחת משכנתה רואים איך שיעורי הריבית עולים ומבינים שהפך להיות יקר יותר כרגע לקנות. שכירות היא אופציה טובה לאנשים שרוצים לחכות לראות מה יקרה לתנאי השוק", אומר קורנין.
אנשים בוחרים לשכור מסיבות שונות, אולם במחירים האלה, השורה התחתונה היא הגמישות, הוא אומר.

בלוס אנג'לס, לדוגמה, ריצ'רד מק, מנכ"ל חברת מק ריל אסטייט גרופ, מזהה שאנשים שנמצאים בעיר לצורך משימת עבודה, כמו ספורטאים, רוצים לשמור על הנזילות שלהם במקום לרתק הון לרכוש.

"באופן טיפוסי, השוכרים האלה נשארים לשנה או פחות משום שהסיטואציה שלהם בעבודה דורשת הרבה מעברים. מתאים להם לתחזק סגנון חיים יוקרתי אבל חופשי כששאר תחומי החיים שלהם עמוסים", אומר מק.

הנה כמה דוגמאות למה שאפשר למצוא ב־10,000 דולר לחודש בכמה שווקים. כל הדוגמאות הן של דירות שהושכרו לאחרונה.

מגדל The Grand בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock
 מגדל The Grand בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock

לוס אנג'לס: The Grand בעיצובו של פרנק גרי

מחיר: 10,250 דולר לחודש

עם שלושה חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה, הדירה ממוקמת בתוך הקומפלקס The Grand שתכנן פרנק גרי. הפרויקט נמצא בדאון טאון לוס אנג'לס, ושטח הדירה עומד על כ־150 מ"ר, עם תקרה בגובה 2.75 מטר. יש בה מטבח פתוח משטח עבודה מאבן לבנה, חיפוי משיש, ארונות מעץ אלון עם מגירות בטריקה שקטה.

הדירה מצוידת במכונת כביסה ובמייבש של בוש, בקרת אקלים של Nest ומערכת ארונות של Elfa. בבניין יש לובי עם שומר 24 שעות ביממה, מרפסת גן בקומה העשירית עם בריכה ובורות לשריפה, מכון כושר עם סטודיו יוגה ובר.

ניו יורק: Waterline Square, אפר ווסט סייד

מחיר: 10,550 דולר לחודש

הדירה, שבה שני חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה, היא בשטח 114 מ"ר. יש בה אי עם מקומות ישיבה, מקרר יינות, קולט אדים, חבילת מוצרי חשמל של בוש, ומתקן מיחזור.
חדר השינה הראשי כולל חדר אמבטיה שבו אמבטיה, מקלחון, שני כיורים ואסלה, ויש מכונת כביסה ומייבש. בקומפלקס יש פארק סקייטבורדים בצורת U, בריכה פנימית באורך 25 מטר, גן שעשועים לכלבים וגינה בשטח של כמעט 3 אקרים.

מגדל Fifteen Fifty בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock
 מגדל Fifteen Fifty בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock

סן פרנסיסקו: Fifteen Fifty, בשכונת וון מישן

מחיר: 11.5 אלף דולר לחודש

בשכונת וון מישן בסן פרנסיסקו הושכרה דירת פנטהאוז בשטח 131 מ"ר, שבה שני חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה, עם רצפת עץ אלון וחלונות מהרצפה עד תקרה המצוידים בצלונים סולאריים. במטבח יש שיש מסוג Calacatta Caldia ומוצרי חשמל של Miele כולל מקרר יינות ומכונת קפה מוסתרת. בחדר השינה הראשי יש תריסים אוטומטיים, חדר ארונות, וחדר אמבטיה מחופה שיש.

בקומפלקס יש חדר כושר, פארק פרטי בשטח של יותר מדונם, גינת כלבים ובריכה על הגג.

ניו ג'רזי: The Beach, בניו פורט

מחיר: 10,005 דולר לחודש

הבניין ממוקם באזור של עירוב שימושים בניו פורט, ניו ג'רזי, ובדירת הפנטהאוז, שהושכרה לאחרונה, יש ארבעה חדרי שינה, ארבעה חדרי שירותים. היא בשטח 223 מ"ר. לדירה יש גם מרפסת עוטפת בשטח כ־70 מ"ר. במטבח משטחי עבודה מקוורץ, מוצרי חשמל של GE, וברז נשלף של Moen. בדירה מכונה ומייבש כביסה, חדרי ארונות ומערכת בקרת אקלים.

בבניין יש שוער 24 שעות ביממה וקונסיירג', גינה מול האוקיינוס ועמדות ברביקיו ומדורה, בריכה חיצונית ומרפסת גג.