מועצת החלב: מוצרי החלב המפוקחים צפויים להתייקר ב-4.9%

אחרי מו"מ אינטנסיבי, דירקטוריון מועצת החלב אישר את ההסכם להתייקרות של 4.9% במחירם של מוצרי החלב המפוקחים • מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר: "ייצור מקומי של מוצרי חלב הוא קריטי למען ביטחון המזון של ישראל ועל הממשלה לפעול לחיזוקו"

מוצרי חלב / צילום: גלובס
מוצרי חלב / צילום: גלובס

דירקטוריון מועצת החלב אישר היום (א') את ההסכם להתייקרות של 4.9% במחירם של מוצרי החלב המפוקחים אליו הגיעו משרדי החקלאות והאוצר ונציגי ענף החלב. האישור ניתן לאחר כחודשיים של משא ומתן אינטנסיבי בין מועצת החלב וארגון יצרני החלב למשרד החקלאות והאוצר, אשר התעכב בשל פיזור הכנסת והשלכות משפטיות של המהלך.

ההחלטה התקבלה בעקבות פניית טרה לוועדת המחירים המשותפת למשרד החקלאות ומשרד האוצר, שביקשה העלאה של 9.2%. הוועדה ערכה שימוע ציבורי, במהלכו היא שמעה את עמדות היצרנים והרפתנים, וקיבלה בסופו של דבר את ההחלטה להעלות את המחיר בכ-6.5%. אולם מאז, בצל עליות המחירים ובראשם מחירי גרעיני המצפור, בעיקר התירס שמחירו האמיר בצל מלחמת רוסיה אוקראינה, דובר על עלייה של 14%. כעת אישרה מועצת החלב את ההתייקרות ב-4.9%.

בין עיקרי ההסכם: מיתון עלית מחירי מוצרי החלב המפוקחים - עליה של 4.9% במקום 14% כאמור; לאחר העלייה של 4.9% יוקפאו מחירי מוצרי החלב המפוקחים עד למאי ,2023 אז יעודכנו המחירים במנגנון אוטומטי; ביטול מכסים וחשיפה מלאה לתחרות של גבינות למריחה, מוצרלה, חלומי, גמיד וגונגונזולה; מחיר המטרה יחושב על פי רפתות גדולות שמייצרות מעל 800 אלף ליטר בלבד; והסכם החלב יוארך עד לסוף שנת 2025.

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר: "ענף החלב מוכיח כל פעם מחדש שיש על מי לסמוך. לאחר שאך לפני שבועיים מצאו עצמם רפתנים בישובי עוטף עזה ועובדים בענף, עובדים תחת אש כדי להמשיך לספק חלב לאזרחי ישראל, גם כאשר מדובר בסוגיות כלכליות יודע הענף להכנס תחת האלונקה. ייצור מקומי של מוצרי חלב הוא קריטי למען ביטחון המזון של ישראל ועל הממשלה לפעול לחיזוקו".

ליאור שמחה, מנכ״ל ארגון יצרני החלב: ״הגענו להסכמות עבור אזרחי ישראל ומנענו עליה משמעותית של מחירי החלב. יחד באחריות נמשיך לייצר חלב ישראלי איכותי ולחזק את החקלאות הישראלית״.