קרפור מקפיאה מחירים של 100 מוצרים בצרפת במאבק באינפלציה

אחרי שבחודש יולי האינפלציה בצרפת הגיעה לשיעור שיא של 6.8%, קרפור הודיעה כי היא תקפיא את המחירים של עשרות מוצרים • בישראל צפויים להיפתח מספר סניפים של הרשת עד סוף השנה, אז תיבחן ההבטחה של הזכיינית אלקטרה מוצרי צריכה להביא תחרות מהותית לרשתות המזון

סניף קרפור בצרפת / צילום: Reuters, Stephane Mahe
סניף קרפור בצרפת / צילום: Reuters, Stephane Mahe

ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור הודיעה כי היא תקפיא את המחירים של 100 ממוצריה בצרפת, על מנת לסייע לצרפתים להתמודד עם האינפלציה הגואה במדינה.

המהלך מגיע אחרי שמספר חברות צרפתיות מובילות אחרות נקטו בצעדים דומים על מנת להקל את הנטל על הצרכנים במדינה, כמו גם בעקבות לחצים מממשלתו של עמנואל מקרון.

● הסיבה להעלאת המחירים שביקשה? רווחי דיפלומט נחתכו ברבעון ב-41%

במהלך חודש יולי האחרון הודיעו חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל אס.איי וענקית הספנות CMA CGM על צעדים נוספים שינקטו להורדת המחירים. טוטאל אס.איי הודיעה כי תפחית את מחירי הדלק בתחנות שלה ברחבי צרפת מתחילת ספטמבר ועד סוף השנה, ו-CMA CGM הכריזה על הפחתת דמי המשלוח ב-750 אירו למכולה עבור ייבוא לצרפת מאסיה.

בין המוצרים שקרפור תקפיא את מחיריהם ישנם פריטי מזון, מוצרי בריאות וביגוד. לפי נתונים שפירסמו בתחילת החודש, האינפלציה בצרפת עמדה ביולי על רמת שיא של 6.8%.

אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה ביינות ביתן, שרכשה בעבר את רשת מגה, חתמה בפברואר השנה על הסכם זכיינות עם קרפור, והצהירה כי תסב 90% מחנויות מגה-ביתן לסניפים של הרשת הצרפתית בתוך שלוש שנים. באלקטרה צריכה הבטיחו שיפתחו את הסניפים הראשונים כבר עד סוף השנה, ככל הנראה מעט לאחר פתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן, רשת חנויות הנוחות העולמית שגם אותה מביאה אלקטרה צריכה לישראל, בנובמבר הקרוב. ההבטחה של אלקטרה להביא באמצעות קרפור תחרות מהותית לרשתות המזון בישראל ולחולל מהפכה בגזרת המחירים ויוקר המחייה תיבחן כשתיכנס לארץ, בעיקר לאור פערי המחירים הצפויים בין צרפת לישראל, בין היתר בשל עלויות יבוא, הפרשי מע"מ, עלויות כשרות וגורמים נוספים.