WhatsApp (וואטסאפ) | שאלות ותשובות

הגרסה הזו של וואטסאפ הייתה אחד מכלי העבודה היעילים שיש, ואז משהו השתבש

מאז עדכון הגרסה במרץ, משתמשים מתלוננים ומדווחים על תקלות ובעיות בלתי פוסקות בגרסת ה-Web של אפליקציית העברת המסרים הפופולרית • קריסות, הודעות שלא מתעדכנות בין המכשירים, שפה לא נכונה ועוד • במצב שבו ווטאסאפ היא יותר מאפליקציה רגילה - אלא כלי עבודה ממש, מה ניתן לעשות לשפר את המצב?

וואטסאפ ווב. העדכון במרץ שינה את חווית השימוש / צילום: Shutterstock, Antonio Salaverry
וואטסאפ ווב. העדכון במרץ שינה את חווית השימוש / צילום: Shutterstock, Antonio Salaverry

עסקים וארגונים רבים משתמשים בוואטסאפ לצרכיהם העסקיים. ניהול קשרים עם הלקוחות, עבודה מול ספקים, סדר ויעילות בתוך הארגון עם קבוצות וואטסאפ פנים-ארגוניות - אלו רק חלק מהיתרונות של אפליקציית העברת המסרים הפופולרית לצרכים ארגוניים. לכך מתווסף השילוב של אפליקציה נוחה עם חיבור המכשיר לגרסת Web ואפשרות לסנכרן את השיחות ולהמשיך את הקשר הרציף גם בעזרת המחשב - כך שנוצרת לצרכנים חוויה מלאה.

עם זאת בחודשים האחרונים משתמשים רבים מדווחים על תקלות ובעיות בגרסת ה-Web של אפליקציית וואטסאפ. רבים מתלוננים על קריסות רבות, אי סנכרון הודעות בין מכשירים ועוד. מאז חודש מרץ עלו תלונות רבות על כמה השימוש בוואטסאפ הפך למסורבל ומעיק. החברה לא מרבה להגיב על התקלות הללו ואף מנסה למלא את החסר בפיצ'רים אחרים שנראים חדשים מהתנור. אז מה קרה, על אילו תקלות מדובר, האם יש פתרון ומה ניתן לעשות בינתיים? גלובס עושה סדר.

מה קרה שהוביל לתקלות?
בחודש מרץ האחרון וואטסאפ הודיעה על עדכון חשוב, אך כבר אז היה אפשר לראות את הנולד. החברה שחררה לכלל המשתמשים, בלי כל אזהרה, פיצ'ר בשם Multi-Device - כשהרעיון הוא לאפשר למשתמשים לגשת לוואטסאפ מארבעה מכשירים ובלי שהסמארטפון (מכשיר האב) יהיה מחובר לאינטרנט כלל. כך, הם למעשה ייתרו את התלות של המשתמשים במכשיר הראשי ואת הצורך שתהיה לו סוללה או אינטרנט כדי להתכתב בגרסת הווב.

כבר אז, בוואטסאפ הזהירו שיהיו כל מיני אי התאמות בגלל שמדובר בפיצ'ר חדש בתחילת דרכו: בין היתר החברה אמרה שלא תהיה תצוגה מקדימה לקישורים, ייתכנו בעיות במחיקת צ'אטים וכן בשליחת מיקום לייב לאנשים. כמה חודשים אחרי ניכר שהחוויה אכן מעיקה וגוררת תלונות ממשתמשים רבים.

על אילו תקלות מדובר?
לאחר שמשתמשים מתחברים לגרסת ה-Web של הוואטסאפ, הם חווים תקלות ובעיות כמו קריסות לא מעטות באמצע עבודה, טעינה איטית בעת ניסיון כניסה לשירות או אפילו טעינה שנתקעת לגמרי. לצד בעיות בחיבור, משתמשים מתלוננים על חוסר סנכרון בהודעות והמתנה כדי שהמכשירים יזהו שנעשתה פעילות במכשיר אחר שהתחבר. לצד זאת, מכיוון שלוקח זמן לסנכרן את ההודעות, המשתמש נאלץ להמתין לעתים כדי שכל השיחות יסתנכרנו - ואף להיכנס דרך הסמארטפון כי היסטוריית השיחות לא זמינה ב-Web.

משתמשים ציינו שהתצוגה המקדימה של הלינקים חסרה להם במיוחד, ולמרות שזמנית וחלקית זה תוקן, עדיין זו תלונה שחוזרת. לצד זאת, גולשים מדווחים על החלפת שפה בשירות - הרי השפה של בוואטסאפ מותאמת לשפה במכשיר, אך אחרי כמה חיבורים דרך הווב, השפה מתחלפת לאנגלית או הפוך, בלי שהשתנו ההגדרות במכשיר.

תקלה נוספת היא שאחרי שמתחברים לראשונה במחשב חדש או חיבור במחשב שלא נעשה בו שימוש זמן ממושך - הודעות רבות בכל אותה תקופת זמן יופיעו כלא-נקראו, ואז צריך לסמן אותם למי שלא מעוניין לראות מספר גדול של שיחות שלא נקראו.

האם יש תוכנית לפתרון?
וואטסאפ לא פרסמה הודעות רבות סביב הנושא הזה. בעבר, היא אישרה או הגיבה נקודתית לתקלה כזו או אחרת, אך למכלול היא לא התייחסה עד כה. גם הפעם, לא נמסרה תגובה מטעם וואטסאפ לתקלות. עם זאת, אפשר להעריך שבחברה ערים במיוחד לתקלות הללו.

משבוע לשבוע אפשר לראות איך חלק מהתקלות משתפרות או משתנות אצל חלק מהמשתמשים. לפני כמה שבועות, משתמשים אף דיווחו על כך שהם התחילו לראות תצוגה מקדימה לקישורים. אלא שמדובר רק בחלק מהמקרים וגם באלו לא תמיד מוצג מה שצריך להיות מוצג בתצוגה המקדימה.

בפועל אין תאריך דדליין לתיקון התקלות, אבל אפשר להעריך כי בוואטסאפ עומלים רבות כדי לנסות לתקן את זה.

יש מה לעשות בינתיים?
אמנם זו לא תשובה רשמית מצד וואטסאפ, אבל ישנה המלצה דווקא להשתמש בגרסת ה-Desktop של וואטסאפ - גם משום שיש כמה פיצ'רים נוספים, אבל גם כי זה מספק מענה לחלק מהבעיות.

בתוכנה עצמה  - להבדיל מהשלוחה האינטנרטית שלה - נשמרת היסטוריה לטווח ארוך יותר ביחס לדפדפן, ושם גם תוכלו לראות תצוגה מקדימה לקישורים. לאלו שדיווחו על תקלות מבחינת השפה, גם כאן, בגלל שמדובר בתוכנה קבועה - זה שומר את העדפות השפה ולא משחק איתן.

אז כמובן שלא מדובר במענה חד משמעי, כי אם וואטסאפ מציעה את שירות ה-Web, נכון שיעבוד כמו שצריך. אבל אלו שמעדיפים את האפליקציה הירוקה ולא מעוניינים לחפש אלטרנטיבה, זו יכולה להיות תשובה טובה להרבה מהבעיות.

חשוב להגיד - בדומה להרבה מאוד שירותים דיגיטליים ואפליקציות, וואטסאפ מאפשרת לפנות אליה דרך האתר תחת "Contact Us" או דרך האפליקציה (הגדרות -> עזרה -> שמרו על קשר). בחברה מאיצים בלקוחות לדווח על תקלות שונות כדי שיוכלו לטפל בהקדם.

מה וואטסאפ השיקה לאחרונה?
מנכ"ל ומייסד מטא (פייסבוק לשעבר), מארק צוקרברג, הכריז באחרונה כי וואטסאפ מביאה שלוש תכונות פרטיות חדשות: לעזוב קבוצות בשקט, לסנן מי יכול לראות אתכם כשאתם מחוברים ולחסום צילומי מסך במדיה שנשלחה פעם אחת.