המנכ"ל שנשבע שלא יעסוק במחשבים - והיום מנהל חברת תוכנה עם 75 אלף לקוחות

כששגיב גרינשפן סיים את לימודיו במגמת מחשבים בתיכון ושאלו אותו מה הוא ירצה לעשות, הוא השיב "מה שבטוח, אני לא אעסוק במחשבים" • היום הוא מנהל חברת תוכנה עם 75 אלף לקוחות, ומודה שמשבר ההייטק לא פוסח גם עליהם: "היום הלקוחות בהייטק חושבים פעמיים לפני שהם משקיעים בהחלפת מערכת - וזה לא משהו שהיה קורה לפני חצי שנה"

שגיב גרינשפן, מנכ''ל פריורטי / צילום: איל יצהר
שגיב גרינשפן, מנכ''ל פריורטי / צילום: איל יצהר

אישי: בן 50, נשוי לטלי ואב לשלושה, גר בבית נקופה
מקצועי: מנכ"ל פריוריטי, המפתחת פלטפורמות חכמות לניהול ארגונים

ילדות ומשפחה: "גדלתי ברמת גן, לאמא מורה ואבא חבר אגד. יש לי אחות גדולה, כיום יועצת משפטית של אגד, ואח צעיר שיש לו סטארט-אפ עם יותר מ-100 עובדים. אנחנו ביחסים מאוד טובים וקרובים, ונפגשים כל סופ"ש".

בית הספר: "בתיכון למדתי במגמת מחשבים, ועדיין, בסוף י"ב, כששאלו אותי מה ארצה לעשות כשאהיה גדול, אמרתי שמה שבטוח - אני לא רוצה להתעסק במחשבים".

תחילת הדרך: "אחרי שירות בתותחנים, עבדתי שנתיים כמתכנת בחברת אאוטלוק מערכות של פסח גלאון, בעלה של זהבה. משם עברתי לעבוד בסניף הפיתוח של חברת תוכנה אמריקאית בשם אסטיאה ותוך כדי משרה מלאה עשיתי תואר במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה. ככה יצא שכסטודנט בשנה א' כבר ניהלתי עובדים".

ארה"ב: "בהמשך עבדתי ב-TTI טלקום, חברת תוכנה בתחום התקשורת, שהציעה לי לעבור לעבוד בארה"ב. באותה תקופה התחתנתי ואשתי טלי חששה שנתקע שם זמן רב. היא אמרה לי: 'נעבור לשנתיים ואם יהיה מדהים - נאריך בשנה. אבל בסוף השנה השלישית - אין בכלל דיון, אתה מתחיל לארוז לארץ'. בסוף נשארנו בארה"ב 14 שנים".

טלי: "הכרתי את אשתי ב-TTI, היא מתכנתת בנשמתה והיום היא עובדת בסטארט-אפ אורורה לאבס, שמפתח תוכנה לרכבים אוטונומיים".

משפחה נודדת: "TTI שלחו אותי בהתחלה לשנתיים בצפון קרוליינה, ואחר כך קיבלתי פרויקט גדול באטלנטה. בשלב הזה כבר עברתי לנהל חטיבה באמדוקס באזור שיקגו. כך שנולד לנו ילד בכל אחת מהמדינות ההן בארה"ב: הבכור בצפון קרוליינה, האמצעית באטלנטה והבן הקטן - בשיקגו".

נחיתה: "אחרי 14 שנים רצינו לחזור לארץ, וניהלתי מכאן את חטיבת החדשנות של אמדוקס. מדובר ב-2,000 עובדים וביזנס של מאות מיליוני דולרים בשנה. במישור המשפחתי, חששנו קצת מהחזרה, אבל היא עברה חלק. ישראל היא המקום הכי טוב לגדל ילדים. החינוך בארה"ב מכוון לאזרחות טובה, לעומת החינוך בארץ שמחנך ליזמות וחשיבה עצמאית. לילדים שלי נוצרה די מהר תחושה שהם חלק מהנהלת בית הספר כאן".

פינסטרה: "ב-2017 הציעו לי להיות מנכ"ל פינסטרה ישראל, השלוחה של ענקית הפינטק העולמית. זו הייתה כניסה לתחום חדש לגמרי מבחינתי. החברה הייתה אז אחרי מיזוג של חברות ענק וגיליתי שלשנות לגמרי את התרבות הארגונית, זה משהו שאני מאוד אוהב לעשות".

Priority: "אחרי שלוש שנים בפינסטרה פנו אליי מ-Priority, שמספקת פלטפורמות חכמות לניהול ארגונים ועסקים. הרגשתי ישר שיש כימיה מאוד טובה. זו הייתה החלטה מורכבת, אבל בתחילת 2021, עמוק לתוך הקורונה, עברתי לנהל אותה. מאז שנכנסתי רכשנו 5 חברות בתוך פחות משנה וחצי. היום אנחנו מספקים מערכות בארבעה תחומים: ERP (מערכת לתכנון משאבי ארגון) קמעונאות, מלונאות ומערכת פדגוגית למוסדות חינוך. יש לנו כמעט עשרת אלפים לקוחות בישראל, וכ-75,000 לקוחות ב-40 מדינות, עם משרדים בארה"ב, אנגליה ובלגיה".

תחרות: "האם אפשר להתעלות על חברות ענק בתחום כמו SAP ואורקל? אני לא יכול לנצח בהכל, אבל אני מאמין בלהיות מהשניים-שלושה הטובים בתחומים שהחלטת לשים עליהם פוקוס".

משבר ההייטק: "אנחנו מושפעים מהשוק, אבל לא מהשקעה של קרן כזו או אחרת. רמת ההכנסות השנתית שלנו עומדת על מספר תלת ספרתי במיליוני דולרים, ואנחנו רווחיים. מה שכן, כבר עכשיו יש לקוחות שחושבים פעמיים לפני שהם משקיעים בהחלפת מערכת. זה משהו שאני רואה כיום יותר מאשר לפני חצי שנה ולכן העסק שלנו טיפה מאט. אם לפני חצי שנה הייתה אופטימיות, עכשיו יש אופטימיות זהירה".

פנאי: "בקורונה התחלתי לגדל דבורים. מאז שהתחלתי נעקצתי כבר עשרות פעמים, אבל לרוב זה בגלל עיגולי פינות. אם עובדים מסודר, לא נעקצים. בנוסף, אני מנגן על פנסתר, גיטרה, תופים, חצוצרה, קרן יער, סקסופון ואקורדיון".

משבר האמצע: "אני עסוק מדי כדי לחשוב על משבר גיל ה-50. אני מרגיש בן 25 ומבחינתי זו סתם טעות ברישום של משרד הפנים".

בעתיד: "בעוד עשור ארצה לתרום מהניסיון שלי למגזר השלישי. לא רואה את עצמי יושב בבית".