דואר ישראל | בלעדי

תוך 16 חודשים: רשות החברות קובעת יעד להשלמת הפרטת הדואר

רשות החברות ערכה ישיבת התנעה להליך הפרטת דואר ישראל על מנת לרתום את המשרדים הממשלתיים לתהליך • במקביל, הדואר ומשרד האוצר נכנסים למרתון של דיונים על מנת להשלים את הסכם ההבראה וההסכם הקיבוצי עם העובדים

סניף דואר ישראל / צילום: אייל פישר
סניף דואר ישראל / צילום: אייל פישר

המדינה קובעת לוחות זמנים להפרטת דואר ישראל. בישיבת התנעה שנערכה היום (ב') סוכם כי הפרטת החברה תימשך 16 חודשים, כלומר לפי לוחות הזמנים שנקבעו צפויה ההפרטה להתרחש בסוף שנה הבאה או תחילת 2024 וזאת בכפוף לאישורים שצפויים להתקבל ממשרד הביטחון ומהפיקוח על הבנקים למכירת בנק הדואר ועוד. מבחינת רשות החברות ישיבת ההנעה נועדה לרתום את המשרדים הממשלתיים לתהליך וגורמים שהשתתפו בישיבה מדווחים כי הפגישה הייתה טובה והמשרדים מתגייסים למהלך.

במקביל לישיבה היום הדואר ומשרד האוצר נכנסים למרתון של דיונים על מנת להשלים את הסכם ההבראה וההסכם הקיבוצי עם העובדים. ללא הסכם דואר ישראל עשויה להיקלע למשבר פיננסי ולכן השלמת המו"מ חיונית כל כך, אחרת האוצר לא יוכל להזרים כספים לתפקוד השוטף של החברה והיא תתקשה לשלם משכורות וכן תשלומים לספקים כבר בקרוב.

בנוסף, ישנה את הסוגיה הרגולטורית של השלמה של תיקוני רישיון של החברה, תהליך שיושלם רק בהמשך והוא תלוי בעבודת הכנסת.

רשות החברות הציגה את התוכניות להפרטה בפני משרדי הממשלה שהשתתפו בישיבה, כולל חלוקה לצוותי עבודה. הפרוייקטור מטעם רשות החברות הוא גל הרשקוביץ, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר.