הלהיטים הנצחיים של מוניקה סקס מגיעים אל הבמה

מוניקה סקס מצליחה לכבוש קהלים חדשים עם שירים בני 27 שנים • הרימייק שניקי מינאז' עשתה ללהיט משנות השמונים • האוזניות שעיצבה קים קרדשיאן לאפל • השבוע במוזיקה 

מוניקה סקס / צילום: שגיא אזולאי
מוניקה סקס / צילום: שגיא אזולאי

הופעה

מוניקה סקס
אמפי מתנ"ס גדרות

תאריך: 10.9.22
משך ההופעה: כשעתיים
מחיר כרטיס: 144-134 שקלים

להקות רבות הוציאו אלבומים מצוינים בשנות התשעים בישראל. עם זאת, ובאופן טבעי, רובן לא פעילות היום, לא כל שכן ממלאות אולמות.

במובן זה "מוניקה סקס" (יהלי סובול, פיטר רוט, שחר אבן צור וספי אפרתי) היא חריגה. 27 שנים אחרי שפרצה עם אלבום הבכורה המעולה שלה "פצעים ונשיקות", הקהל שמגיע להופעות שלה הוא ברובו נערים ונערות שטרם מלאו להם 15. ולא זו בלבד, הם גם יודעים לשיר את מילות השירים שיצאו לאורך השנים, ביניהם "מכה אפורה", "על הרצפה" "איש קש", "גשם חזק" ו"השמלה ממדריד". עובדה מדהימה, יש לומר.

סולן וכותב השירים של הלהקה, יהלי סובול, הופתע לגלות שהקהל בהופעות התחלף. תחילה, לא ידע איך לאכול את זה. מה זה חוסר הנאמנות הזה מצד הקהל הבוגר, "המקורי", שאל את עצמו. היום הוא מתמוגג, ובצדק, מהעובדה ששירי הלהקה התבססו בקרב קהלים שנולדו שנים רבות אחרי שנכתבו.

שורה תחתונה: הופעה שמבטיחה הנאה בזכות השירים העל זמניים. 

סינגל

ניקי מינאז'
Super Freak Girl

ז'אנר: ראפ
אורך: 2:50 דקות
מספר השמעות בספוטיפיי: 65 מיליון (נכון לתחילת השבוע)

אחרי 18 שנים בהן היא פעילה כמוזיקאית, והוציאה במהלכן לא פחות מ־121 סינגלים, ניקי מינאז' שוברת שיא: השיר החדש שלה, Super Freaky Girl, נכנס הישר אל המקום הראשון במצעד ה"בילבורד הוט 100", מה שהופך אותה לראפרית הראשונה שאוחזת בהישג הזה מזה רבע מאה כמעט. האחרונה שאחזה בו היא לורן היל, עם השיר "Doo Wop (That Thing)" משנת 1998. באותו מצעד חבוי ההישג המרשים באמת: בפעם הראשונה במאה ה־21, שלוש זמרות שחורות מרכיבות את הצמרת: חוץ ממינאז', נמצאות שם גם ביונסה וליזו.

ניקי מינאז׳ בטקס פרסי mtv 2022 / צילום: Charles Sykes
 ניקי מינאז׳ בטקס פרסי mtv 2022 / צילום: Charles Sykes

השיר משלב מסרים מיניים בוטים עם מוזיקת ראפ מלאת אנרגיה. אלו מונחים על ביט מוכר משיר האלקטרו־פאנק "Super Freak" של הזמר האמריקאי ריק ג'יימס משנת 1981. הלהיט של ג'יימס, אגב, גם הוא קצר הישגים משלו: בשנת 2021 מגזין "רולינג סטון" דירג אותו במקום ה־153 ברשימת 500 השירים הגדולים בכל הזמנים.

שורה תחתונה: אחרי כמעט עשרים שנה בתעשייה, מינאז' כובשת את הפסגה.

גאדג'ט

אוזניות כפתור Beats Fit Pro

חברה: Beats של אפל
זמן סוללה: 6 שעות
מחיר: 199-179 דולרים (אונליין)

את יצרנית מוצרי האודיו Beats, המתמחה באוזניות ורמקולים, הקים הראפר והיזם המצליח ד"ר דרה. ב־2014 היא נרכשה על ידי אפל ומאז השתדרגו מוצריה לאין שיעור. אחד הדברים שעדיין לא השתפרו הוא מבנה אוזניות הכפתור (אלו שנכנסות לאוזן,
True Wireless): לרובן יש נטייה לבלוט החוצה (והן לא מאוד אסתטיות).

 

במהלך אוגוסט, חשפה אפל את שיתוף הפעולה החדש שלה עם קים קרדשיאן: מהדורה מיוחדת של אוזניות Beats בעיצוב (סופר שיקי) של הסלבריטאית. מאפייני האוזניות של Beats Fit Pro מזכירים את אלו של האיירפודס פרו: ביטול רעשים אקטיבי, מעבר בין מכשירי אפל שונים, תמיכה בסירי והתאמה למשתמשי אנדרואיד. קצוות הכנפיים של האוזניות גמישים, כך שיתאימו לכל מבנה אוזן. מהדורת קרדישיאן כוללת אוזניות בשלושה גוונים, הנושאות את השמות "ירח" (צבע פודרה), "דיונה" (צבע קרמל) ו"אדמה" (צבע חום שוקולד).

שורה תחתונה: האוזניות היפות ביותר בקטגוריה.

סטרימינג

5 השירים המושמעים בספוטיפיי בישראל
(נכון לשבוע שבין 26.8-1.9) 

נועה קירל / צילום: רן בירן
 נועה קירל / צילום: רן בירן