השפה המשובשת וההיגיון העקום של הטורטלים עושים את העבודה בשביל קופ"ח מאוחדת

הפרסומת של קופת החולים השלישית בגודלה בישראל היא האהודה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למנורה מבטחים, אך אינה מצליחה להתברג במדד

הטורטלים (עלמה זק ואסי כהן) בקמפיין של קופת חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך
הטורטלים (עלמה זק ואסי כהן) בקמפיין של קופת חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך

חודשיים אחרי שהחלו לפרסם את קופת החולים מאוחדת, הטורטלים (עלמה זק ואסי כהן) חוזרים לפרסומת שנייה בקמפיין (באמצעות LEAD) - והפעם עם ההחלטה להביא עוד ילד לעולם רק כדי ליהנות מ"סלסילת ההריון" שהקופה מציעה.

גם הפעם השפה המשובשת וההיגיון העקום של הדמויות המוקצנות מ"ארץ נהדרת" עושה את העבודה, וזו הפרסומת האהובה ביותר השבוע עם 25.6% - שיעור גבוה מהממוצע החצי שנתי, העומד על 19.8%. לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "שיעורי האהדה לקמפיין עולים עם העלייה ברמת ההכנסה, ומגיעים עד לכדי 35% אהדה בקרב בעלי הכנסה גבוהה".

נזכיר כי כהן היה עד לפני מספר חודשים הפרזנטור של הבנק הבינלאומי, ומאז עזיבתו עדיין לא נמצא לו מחליף. זו כנראה הסיבה שהבנק הוא היחיד מבין חמשת הבנקים הגדולים במשק שלא נמצא בימים אלה באוויר עם קמפיין. אפילו בנק יהב, השישי בגודלו במשק, חזר עם פרסומת הסחבנק - והפעם עם פיצות טונננס (טונה־אננס).

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק דיסקונט ולרותם סלע, ובמקום השני - גם השבוע - נמצא מזרחי טפחות. הפעם אל דביר בנדק מצטרפים ניר והגר מ"חתונה ממבט ראשון", כדי לעסוק בנושא שמעסיק רבים: המשכנתא. הפרסומת כולה מבוססת על הריאליטי שחשף את השניים לעין הציבורית, החל ממשחק המילים הקליט משכנתמי ועד לרפרורים לאופיים של בני הזוג.

לאחרונה דווח שגם הזוג ליאור וקטיה מהעונה האחרונה של "חתונמי" מצטרפים לקמפיין הבנק - אולם רק מי ש"נופל" על הגרסה המלאה של הפרסומת זוכה לצפות בשניים. קצת כמו הצ'ופרים שמקבל מי שנשאר באולם הקולנוע לראות את הכתוביות שאחרי הסרט. למרות רמת הזכירות הגבוהה, רמה האהדה נמוכה ועומדת על 4.9% בלבד (מקום תשיעי).

עדיין באזור הפיננסי, הפרסומת החדשה בסדרה של ביטוח 9 עם אודי כגן ממשיכה בקו של האב המאותגר טכנולוגית, והפעם היא מתבססת על הדמיון בין המילים אפילציה ואפליקציה. מה שעבד היטב בפעמיים הראשונות נראה הפעם קצת יותר מאולץ, אבל עדיין מצחיק - והפרסומת מתברגת במקום השלישי מבחינת אהדה (11.1%) והשמיני במדד הזכירות.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למנורה מבטחים, עם 1.1 מיליון שקל. עם זאת, קמפיין ההשקה של אפליקציית הביטוח לרכב "ON", בכיכובו של יניב ביטון, לא התברג השבוע בדירוג.