ברי סחרוף ודודו טסה במופע טורקי-ישראלי והסינגל החדש של להקת "גורילז"

מוזיקאים ישראלים וטורקים במופע מיוחד בערב הנעילה של פסטיבל ישראל • החיבורים המוזיקליים המפתיעים של דיימון אלברן ולהקתו • והאוזניות החדשות של ג'ברה • השבוע במוזיקה 

ברי סחרוף ודוד טסה / צילום: אלדד ששון
ברי סחרוף ודוד טסה / צילום: אלדד ששון

הופעה

רכבת לילה לאיזמיר
גן העצמאות, ירושלים

תאריך: 22.9.22
משך ההופעה: כשלוש שעות
מחיר כרטיס: 185-335 שקלים
כרטיסים: זמינים לרכישה (נכון ל־19 בספטמבר)
באתר פסטיבל ישראל: www.israel-festival.org

המוזיקה הטורקית חדרה אל המוזיקה הים תיכונית שלנו עוד בשנות השמונים, אך בשנים האחרונות, כך נראה, מתגבש דיאלוג תרבותי של ממש: מוזיקאים מטורקיה מופיעים בישראל ומוזיקאים ישראלים נוסעים להופיע בטורקיה. לפני חמש שנים תל אביב אירחה את פסטיבל "סאונד פורטס", אירוע מוזיקה, תרבות ואמנות ראשון מסוגו, שהתקיים במקביל גם באיסטנבול, ומטרתו היתה לחזק את היחסים בין שתי המדינות.


המופע "רכבת לילה לאיזמיר" (ניהול מוזיקלי: שלומי אלון), שיעלה במסגרת פסטיבל ישראל המתקיים בימים אלה, הוא עוד חוליה בקשרי התרבות של טורקיה וישראל. לצד ברי סחרוף, דודו טסה, בלקן ביט בוקס ורד אקסס יופיעו המוזיקאית קאלבן המחברת בין המוזיקה הטורקית המסורתית לרוק של פי ג'יי הארווי ופטי סמית', המוזיקאי מוראט ארטל מלהקת באבא זולה, מחלוצות הפאנק הפסיכדלי הטורקי במאה ה־21, והראפרית הטורקית־בריטית ג'נסט.

שורה תחתונה: הזדמנות להיחשף למיזוג תרבויות יפהפה.

סינגל

New Gold 
גורילז עם טיים אימפלה ובוטי בראון

ז'אנר: פופ / היפ הופ
אורך: 3:35 דקות
מספר השמעות (ספוטיפיי): 18 מיליון (נכון ל־19.9)

Cracker Island, האלבום הבא של "גורילז", להקה בריטית וירטואלית שהוקמה ב־1998 על ידי דיימון אלברן (סולן "בלר") והאנימטור ג'יימי האוולט, ייצא בפברואר הקרוב. "גורילז" נוהגים לשלב אמנים באלבומים שלהם, שבעה עד כה, והפעם הם יארחו את סטיבי ניקס (לשעבר חברת פליטווד מק), בק, באד באני, ת'אנדרקאט ועוד. בסינגל השני מתוך האלבום, New Gold, שיצא באוגוסט, הם מארחים גם את להקת "טיים אימפלה" והראפר בוטי בראון. זהו שיר דיסקו־פ'אנקי, הכולל ליין פסנתרים, שמהדהד את מוזיקת ההאוס הבאלרי (המזוהה עם האי איביזה).

דיימון אלברן, סולן ''גורילז'' / צילום: Reuters
 דיימון אלברן, סולן ''גורילז'' / צילום: Reuters

לפני ש"טיים אימפלה" הפכה ללהקה שפותחת את כל פסטיבלי המוזיקה הנחשבים בעולם, היא הייתה להקה אוסטרלית שניגנה רוק פסיכדלי. בשנת 2015, באלבומה השלישי, היא שינתה את סגנונה: היא התמקדה במוזיקת גרוב, שחשף אותה לקהל הרחב אבל גם ניכר רבים ממעריציה הוותיקים. בסינגל New Gold, מסתמן תחילתו של שינוי, שקרה הודות למוערבות של דיימון אלברן: "טיים אימפלה" שילבה בשיר את הראפ של בוטי בראון, ז'אנר מוזיקלי שמעולם התנסתה בו.

שורה תחתונה: דיימון אלברן והגורילז מחברים בין עולמות מוזיקליים רחוקים.

גאדג'ט

5 Elite
אוזניות כפתור

חברה: ג'ברה
זמן סוללה: 9 שעות
מחיר: 549 שקלים

מותג האודיו הדני ג'ברה קנה לעצמו שם בזכות דגמים מוצלחים במחירים שפויים. אוזניות הכפתור של ג'ברה תפסו חזק בישראל. במיוחד הדגמים "Elite 7 Pro" שיצא בשנה שעברה, "Elite 85t" ודגם הפריצה של החברה, "Elite 75t".

כעת משיקה ג'ברה את אוזניות "Elite 5" עם סינון הרעשים "ההיברידי": בכל אוזנייה יש שישה מיקרופונים ומערכת בינה מלאכותית שמעבדת את הרעש אותו היא מבקשת לבטל. נוסף על כך: לאוזניות יש יכולת להתחבר לשני מכשירים בו זמנית ולהפעיל קולית את סירי, אלקסה וגוגל אסיסטנט. הן עמידות למים ואבק ומציעות עד 9 שעות שימוש ללא סינון רעשים.

אוזניות כפתור Elite 5 / צילום: Jabra
 אוזניות כפתור Elite 5 / צילום: Jabra

לאוזניות יש גם פיצ'ר ייחודי: באמצעות לחיצה ארוכה על האוזנייה יושמע הפלייליסט האחרון שהמשתמש האזין לו, ואם אין כזה - ספוטיפיי יבחר עבורו משהו חדש לשמוע בהתבסס על הרגלי ההאזנה שלו. ניתן להשיג אותן בשני צבעים: זהב בז' ושחור טיטניום.

שורה תחתונה: אוזניות נוחות ואיכותיות במחיר סביר. 

סטרימינג

5 השירים המושמעים בספוטיפיי בישראל
(נכון לשבוע שבין 9.9-15.9)