300 שופטים מרחבי העולם עלו לפסגת המצדה, ואז גילו שאין להם איך לרדת

300 שופטים מרחבי העולם הגיעו לכנס ארגון השופטים הבינלאומי ה-64 שנערך השבוע בישראל וששובח לטובה ע"י נשיא איגוד השופטים הבינלאומי, כשבין היתר היו אמורים לראות את פניה היפות של מדינת ישראל • אולם ביומו האחרון של הכנס התקלקל הרכבל במצדה, השופטים נותרו ללא מים, ולאירוע הוזנקו יחידת החילוץ ואמבולנסים של מד"א

הר מצדה / צילום: יח''צ
הר מצדה / צילום: יח''צ

השבוע התקיים בישראל כנס ארגון השופטים הבינלאומי ה-64. הכנס עסק ב"משפט טכנולוגיה וטובין ציבוריים", וכלל מפגש עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

לאירוע המקצועי הגיעו 300 שופטים מ-70 מדינות ברחבי העולם, כולל שופטת מאפגניסטן שנאלצה לברוח ממדינתה עם השתלטות הטאליבן על המדינה וחולצה בסיוע ארגונים יהודים-ישראליים.

על הפקת האירוע הופקד השופט ירון לוי מבית המשפט המחוזי בתל אביב, המכהן כיו"ר נציגות השופטים בישראל. מלבד עצם חשיבות הכנס, המטרה הייתה להפוך את השופטים מרחבי העולם לשגרירים של רצון טוב ולהראות להם את פניה היפות של מדינת ישראל באופן בלתי אמצעי. נשיא איגוד השופטים הבינלאומי שיבח את האירוע, והשופטים בישראל התגייסו על+מנת לתת לשופטים הזרים את הדרוש שלהם.

אלא שהאירוע המקצועי הסתיים באופן מביך קמעא. ביום האחרון של הכנס הגיעו השופטים למצדה לסיור שהיה אמור להימשך כ-40 דקות, אולם בסיום הסיור התברר כי הרכבל התקלקל, ומאות השופטים החלו להתייבש בשמש הקופחת.

לאור העובדה שלא היה צפי לתיקון התקלה ברכבל, השופטים ביקשו לרדת ברגל את המצדה דרך שביל הנחש. בתחילה סירבו ברשות הטבע והגנים לפתוח עבורם את המסלול, בטענה לעומס חום, אולם לבסוף נפתח עבורם המסלול, לאחר שהתברר כי הגשר עליו עמדו לא בנוי לשהייה של כ-400 איש.

300 השופטים במצדה, בכנס ארגון השופטים הבינלאומי ה-64 / צילום: תמונה פרטית
 300 השופטים במצדה, בכנס ארגון השופטים הבינלאומי ה-64 / צילום: תמונה פרטית

אנשי משמר בית המשפט העלו עבור השופטים 200 בקבוקי מים. השופט ירון לוי ביקש מהחנות בפסגה לקנות את כל בקבוקי המים שנמצאים, אולם התברר כי אין שם ולוּ בקבוק אחד.

בשל החום הכבד, המים נגמרו במהרה, והשופטים נותרו ללא מים. למקום הוזנקו יחידת החילוץ וכן אמבולנסים של מגן דוד אדום, אשר טיפלו בכמה מן השופטים המבוגרים שלא חשו בטוב. יש לציין כי אף אחד מהם לא נזקק לפינוי לבית החולים.

בסופו של דבר, מאות השופטים סיימו את האירוע בים המלח, והפאדיחה במצדה נשכחה.

כך זכינו שהשופטים מכל רחבי העולם הכירו גם את שיטת המשפט הישראלית, גם את החום הישראלי ובעיקר את מצדה.