צוקרברג "קיווה שהכלכלה תתייצב": מטא תקפיא גיוסים ותקצץ תקציבים

מנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר) הודיע אתמול לעובדים שהקבוצה תקפיא את גיוסי כוח-האדם וכן הזהיר מפני ארגון מחדש וצמצום תקציבים • צוקרברג: "נסיים את 2023 כארגון קצת יותר קטן"

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass
מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass

ענקית הטכנולוגיה מטא , שמחזיקה בפייסבוק, באינסטגרם ובתוכנת המסרים וואטסאפ, הודיעה אתמול (ה') לעובדים כי תקצץ לראשונה את מספר המשרות, תקפיא את גיוס העובדים וכן הזהירה מפני צעדים נוספים של ארגון מחדש וצמצום תקציבים - כך על פי פרסום בבלומברג.

השורטיסט המפורסם מזהיר: זו הבעיה הכלכלית שכל העולם מפספס
"אנחנו בבעיה קשה": משקיע העל חוזה שחורות לכלכלה 
גוגל בדרך לשנות לגמרי את האופן בו אנחנו משתמשים במנועי חיפוש | ניתוח

המנכ"ל מארק צוקרברג שוחח אתמול עם עובדי החברה במפגש שאלות-תשובות שבועי ותיאר לראשונה אי-פעם תוכניות גורפות לארגון מחדש של צוותים ולצמצום מספר העובדים, מה שצפוי לשים קץ לעידן הצמיחה המהירה של ענקית הרשתות החברתיות.

בבלומברג מצוין כי זה צפוי להיות הקיצוץ הגדול הראשון בתקציב מאז שפייסבוק נוסדה ב-2004. צוקרברג הודיע שהחברה תקפיא את גיוס העובדים ותארגן מחדש צוותים קיימים כדי לקצץ בהוצאות ולהתאים מחדש את סדרי העדיפויות שלה. "מטא ככל הנראה תהיה קטנה יותר בשנת 2023 מאשר השנה", אמר.

"רוצים לתכנן קדימה באופן שמרני"

על פי דברי צוקרברג, החברה תצמצם תקציבים ברוב הצוותים, אפילו באלה שצומחים, ומספר צוותים יצטרכו להסתגל לשינויים במספר התקנים. בין השאר, זה אומר שלא יאוישו תפקידים של עובדים שעוזבים, אנשים יועברו לצוותים אחרים, ויעבדו על "לנהל אנשים שאינם מצטיינים", על פי תיעוד הישיבה שהגיע לידי בלומברג.

"קיוויתי שהכלכלה תתייצב בצורה ברורה יותר עד עכשיו", אמר צוקרברג, "אבל ממה שאנחנו רואים זה עדיין לא כך, אז אנחנו רוצים לתכנן קדימה באופן שמרני במידה מסוימת". דובר מטא לא הגיב לפרסום בבלומברג או אישר את הדברים.

מניית מטא כבר נסחרה אמש בירידה בדומה למומנטום השלילי החזק שהיה בוול סטריט אך ירידתה הוחרפה לאחר הפרסום והיא נסוגה בסופו של יום בכ-3.7%. מתחילת השנה התרסקה מניית מטא ב-60%.

ביולי הזהיר צוקרברג כי מטא "תפחית בהתמדה את הגידול במספר העובדים" וש"צוותים רבים הולכים להצטמצם כדי שנוכל להעביר משאבים לתחומים אחרים". מוקדם יותר השנה הודיעה החברה שהיא מתכננת להאט את הגיוס לכמה תפקידי ניהול, וכן דחתה את חלוקת התקנים במשרה מלאה למתמחים בקיץ. בפגישה אתמול הסביר צוקרברג שההקפאה הכרחית כי "אנחנו רוצים לוודא שאנחנו לא מוסיפים אנשים לצוותים שבהם אנחנו לא מצפים לפתוח תקנים מלאים בשנה הבאה".

נכון לסוף חודש יוני למטא היו 83.5 אלף עובדים, כאשר ברבעון השני התווספו לה 5,700 עובדים חדשים. צוקרברג אמר אתמול כאמור שהחברה תהיה "קצת יותר קטנה" עד סוף 2023. "במשך 18 השנים הראשונות של החברה גדלנו במהירות בכל שנה, לאחרונה ההכנסות שלנו היו קבועות עד כדי ירידה בפעם הראשונה", אמר לצוות.

ביום שלישי צוין במטא יומה האחרון של סמנכ"לית התפעול (COO) הוותיקה שריל סנדברג. סנדברג כיהנה בתפקיד במשך 14 שנה וביוני האחרון הודיעה על עזיבתה.