צבי מרום עוזב את ניהול באטם: "אנחנו לא חד קרן, אלא גמל הייטק שיודע לסחוב גם בשוק קשה"

מייסד ומנכ"ל חברת התקשורת המכשור הרפואי באטמ הודיע כי יעבור לתפקיד דירקטור בחברה ויוחלף ע"י מוטי נגר, סמנכ"ל הכספים • מניית החברה יורדת בבורסת ת"א

ד''ר צבי מרום, מנכ''ל באטמ / צילום: יח''צ
ד''ר צבי מרום, מנכ''ל באטמ / צילום: יח''צ

צבי מרום, המייסד והמנכ"ל של חברת התקשורת והמכשור הרפואי באטם מיום היווסדה ב-1992, הודיע היום (ה') על פרישתו מניהול החברה, ומעבר לתפקיד דירקטור. הוא יוחלף על ידי מוטי נגר, סמנכ"ל הכספים של החברה, שהצטרף אליה ב-2015. בעקבות ההודעה ירדה היום מניית באטם  ב-1.8%, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-490 מיליון שקל.

מרום הקים את באטם כחברת תקשורת והוביל אותה להיסחר בהצלחה בבורסה בתל אביב ובלונדון. בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 הוא הוביל אותה להתפתח גם לתחום המכשור הרפואי, כאשר תחום התקשורת הסלולרית הפך תחרותי יותר, והחברה הצליחה לנווט בין שני התחומים.

מרום נחשב לאדם צבעוני, בעל ידע כללי עישר וסגנון דיבור מעניין ולעיתים אף בוטה, שכולל דוגמאות ואמרות ממגוון תחומי הידע שלו. הביזור של החברה לתחום הרפואי התאפשר משום שמרום עצמו הוא רופא, וגם מהנדס, בנוסף היה חבר במכון הצי האמריקאי, ובמשך שנים הוביל את איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים. הוא נחשב בעבר לחבר של בנימין נתניהו, ואף העסיק אותו לתקופה בבאטם, בין קדנציות של נתניהו כראש הממשלה.

מרום אמר היום לגלובס: "הגעתי לגיל הרשמי לצאת לפנסיה. בשמונה השנים האחרונות התחלנו להכשיר קאדר של מנהלים בצורה מסודרת. אני אמשיך לעסוק בענייני החברה האסטרטגיים, ולשמש כיו"ר החברה הבת אדור".

באטם הונפקה בלונדון ב-1996, נרשמה למסחר בתל אביב ב-2012, נמחקה מתל אביב ב-2015 וחזרה אליה ב-2019. בחמש השנים האחרונות, רשמה מניית החברה בלונדון תשואה של 55%. בתקופת הקורונה רשמה החברה נסיקה של מאות אחוזים על רקע הפיתוח המהיר והיעיל של מכשירים ובדיקות לתחום זה, אך עם סיום הקורונה והירידות הכלליות בשווקים, וספציפית בתחום הביומד, שוב ירדה מניית החברה למחירים של טרם העליות.

במחצית הראשונה של 2022, רשמה החברה הכנסות של 57 מיליון דולר. זוהי ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה ב-2021, שנובעת הן משינויים בשערי מטבע והן מכך שב-2021 החברה הרוויחה מבדיקות קורונה. אם לוקחים בחשבון גם פעילויות שנמכרו, מדובר בירידה של 20%. החברה הגיעה ברבעון הזה לאיזון, לעומת רווח של 12 מיליון דולר ברבעון הקודם.

מרום ציין לפני כמה חודשים כי החברה עשויה להנפיק בנאסד"ק ולהימחק מן המסחר בלונדון בעקבות שינויים ברגולציה בבורסה של לונדון עבור חברות שאינן מקומיות. אך היום אמר כי כרגע זה לא על הפרק. "השווקים אינם מאפשרים כעת הנפקה טובה בנאסד"ק, אבל אנחנו עוד ניפגש עם נאסד"ק. בזמנו הציעו לנו גם להיכנס לתוך חברת SPAC , וסיברנו. אנחנו לא חד קרן, אלא גמל הייטק, שיודע לסחוב ולשרוד גם כשהשוק קשה".