עונת הדוחות בוול סטריט בפתח: אלה החברות הישראליות שירכזו עניין

וויקס מצפה לראות שיפור בתוצאות ועשויה להיקלע למאבק אקטיביסטי • צים איבדה עשרות אחוזים משוויה לאחר הזינוק המטאורי ומתמודדת עם ירידה במחירי התובלה הימית • ומה תהיה ההשפעה של עסקת הענק עם אינטל על ביצועי חברת השבבים טאואר?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

עונת הדוחות של החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט תיפתח לקראת סוף החודש הנוכחי ותגיע לשיאה באמצע נובמבר. בניגוד לתקופה המקבילה ב-2021, אז חלק גדול מהחברות הללו נסחרו סביב רמות שיא, כיום המצב בשוק שונה: רוב המניות איבדו אחוזים ניכרים מערכן והמגמה הכללית בשוק תנודתית ולרוב שלילית. זאת על רקע הסביבה המאקרו כלכלית, שבחודשים האחרונים כוללת אינפלציה, ניסיונות לריסונה באמצעות העלאות ריבית, חששות ממיתון והמשך של המלחמה באוקראינה. במקביל גם תנודות שערי חליפין יכולים להשפיע על תוצאות החברות בדוחות הקרובים.

בדרך-כלל לאחר סיום רבעון, מגיעות אזהרות רווח מצד חברות שמגלות שלא עמדו ברבעון בתחזית שפרסמו. נכון לכתיבת שורות אלה לא פורסמו אזהרות של חברות מישראל. חלק מהחברות כבר דיווחו על מועד לפרסום הדוחות שלהן לרבעון השלישי של השנה, עובדה שמסמלת שהן לא יפרסמו אזהרות - בין היתר מדובר בצ'ק פוינט, סייברארק, רדוור וסיליקום, וכן פריון נטוורק  שאף פרסמה תוצאות מקדמיות חיוביות.

לאילו דוחות כדאי לשים לב בעונת הדוחות הקרובה?

וויקס תמשיך להפסיד, צים תציג רווח של כמעט 10 דולר למניה

חברת האינטרנט Wix תפרסם את הדוחות הכספיים שלה לקראת אמצע נובמבר. לפי תחזית החברה היא צופה הכנסות של 341-345 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 7%-8% ביחס לרבעון המקביל. אנליסטים מצפים לרבעון נוסף של הפסד נקי בחברה, אך מצומצם לעומת הרבעון המקביל.

Wix  דיווחה לאחרונה על תוכנית לצמצום עלויות בהיקף שנתי של 150 מיליון דולר, שכללה גם פיטורי כ-100 עובדים, מרביתם לא בישראל. החברה מצפה לראות שיפור ברווחיות הגולמית כתוצאה מהצמצום כבר השנה.

לאחרונה נודע על כניסת קרן ההשקעות האקטיביסטית Starboard להשקעה ב-Wix, צעד שעשוי לאותת על תחילת מאבק אקטיביסטי בחברה, וזאת אחרי נפילה של מעל 80% במחיר המניה מאז השיא של תחילת 2021. בינתיים, מאז הדיווח על ההחזקה (9% ממניות Wix) לא פורסמו דיווחים נוספים. אם לשפוט ממהלכים קודמים של סטארבורד בחברות אחרות, ייתכן שהיא תדרוש לבצע שינויים בהרכב הדירקטוריון או תציע צעדים להצפת ערך. Wix עצמה לא הגיבה לדיווח של סטארבורד, וייתכן שהנהלתה תישאל על הנושא ותוסיף מידע עם פרסום הדוחות.

הנפקת וויקס (wix) במסחר הנאסד''ק / צילום: נאסד''ק OMX
 הנפקת וויקס (wix) במסחר הנאסד''ק / צילום: נאסד''ק OMX

חברת התובלה הימית צים  מפרסמת את דוחותיה בדרך-כלל לקראת סוף עונת הדוחות. מניית צים, שנהנתה ממומנטום חיובי במיוחד על רקע הגאות בענף התובלה הימית שהזניקה את תעריפי התובלה שלה ואת רווחיה, שינתה כיוון בחודשים האחרונים ואיבדה עשרות אחוזים מהשיא שאליו הגיעה לפני כשבעה חודשים. בחודשים שחלפו מאז נרשמה ירידה במחירי התובלה הימית, אף שהם נותרו גבוהים היסטורית. הירידה הגיעה על רקע היציאה ממשבר הקורונה, ובמקביל גם התקררות הביקושים בעולם בשל העלאות הריבית והאטת קצב הצמיחה.

ברבעון השני של השנה, צים הציגה רווח נקי של 1.3 מיליארד דולר - עלייה של 50% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 אך ירידה של 24% לעומת הרבעון הראשון של 2022. לראשונה צים גם פספסה את תחזית האנליסטים ולא עקפה אותה.

ברבעון השלישי אנליסטים מצפים שצים תרשום הכנסות של 3.23 מיליארד דולר ורווח נקי של 9.77 דולר למניה. הנהלת החברה תעדכן כרגיל בנוגע למצב השוק בו היא פועלת עם פרסום הדוחות.

איירון סורס וטאואר יפרסמו דוחות בעודן ממתינות למיזוג

איירון סורס , שפיתחה פלטפורמה למפתחי אפליקציות, וטאואר, המייצרת שבבים, הן שתי חברות ישראליות שממתינות להשלמת העסקאות לרכישתן. איירון סורס נרכשת בעסקת מניות על-ידי יוניטי תמורת כ-3.6 מיליארד דולר, וטאואר נרכשת בעסקת מזומן על-ידי אינטל לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר. לפי הדיווחים המקוריים, עסקת טאואר אמורה להיסגר עד פברואר 2023 (12 חודשים מהדיווח על העסקה), ועסקת איירון סורס אמורה להיסגר עד הרבעון הרביעי של 2022.

מאז שדווח על מכירת טאואר לאינטל הפסיקה טאואר  לפרסם תחזיות. אנליסטים המסקרים את החברה מצפים ממנה להכנסות של כ-427 מיליון דולר ורווח נקי של 60 סנט למניה ברבעון השלישי, כאשר בשני הפרמטרים מדובר על צמיחה ביחס לרבעון המקביל.

גם איירון סורס הפסיקה לעדכן תחזיות מאותה סיבה, כאשר התחזית השנתית האחרונה שהיא פרסמה (ואושררה כשדווח על המכירה) הייתה להכנסות של 750-780 מיליון דולר ו-EBITDA של 230-240 מיליון דולר. תחזית האנליסטים לרבעון השלישי היא להכנסות של כ-188 מיליון דולר ורווח נקי של 5 סנטים למניה.

בעוד שבדרך להשלמת העסקה של טאואר לא היו עד כה אירועים בלתי צפויים, בעסקת איירון סורס-יוניטי החברות כבר נתקלו בכמה משוכות, שכללו ניסיון השתלטות של חברה אחרת על יוניטי. עם זאת החברות חזרו שוב ושוב על הביטחון שלהן בהשלמת העסקה.