המפיק שחולם להקים את הדיסנילנד הבא בישראל, אך בינתיים נאלץ להתמודד עם הבירוקרטיה המחמירה

מוטי לסרי, בן 32 ממודיעין, אב ל־4 ילדים • מנכ"ל ובעלים של חברת "חוגגים הפקות" • "כל פרויקט הוא הימור - אף פעם אין לך ביטחון מלא שהוא יחזיר את ההשקעה. הבנקים כאן מקשים בקבלת האשראי, כי המון מפיקים הפסידו ופשטו רגל עם כספים אחרים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מוטי לסרי, מנכ''ל ובעלים של חברת ''חוגגים הפקות'' / צילום: ניר סטולו
מוטי לסרי, מנכ''ל ובעלים של חברת ''חוגגים הפקות'' / צילום: ניר סטולו

"ייבוא, וכל מה שקשור לעולם ההפקות, צריך לעבור דרך מכון התקנים", מסביר מוטי לסרי, המנכ"ל והבעלים של קבוצת 'חוגגים הפקות'. "כשאני קונה מחברה באירופה יש לה תקן אירופאי, בארץ משום מה זה לא מספיק. דורשים ממך לעבור את כל התהליך מחדש במכון התקנים, מקשים עלינו מאוד".

קבוצת 'חוגגים הפקות' מפיקה מדי שנה אירועים פרטיים וציבוריים, פסטיבלים ואירועי חוצות. בנוסף, היא מקימה פארקים, בונה תוכניות אסטרטגיות שנתיות ומעניקה תוכן שיווקי בעולם המסחר לקניונים. "בתחום האירועים בישראל, כל הבירוקרטיה שקשורה לרישוי, אבטחה ומשטרה, היא בין המחמירות ביותר באירופה מבחינת הדרישות.

"הדבר מקשה המון פעמים על מפיקים להביא אומנים ענקיים מחו"ל, כי ההוצאות העוטפות מטורפות. בתור מפיק מקצוען, ברגע שאתה מכיר את זה אתה יודע להתגבר ולהביא את ההפקות לרמה הכי גבוהה ולבטיחות הכי גבוהה".

מוטי אף מסביר שבתחום ההפקות כל פרויקט דורש השקעה של מיליוני שקלים. "למעשה, כל פרויקט הוא הימור - אף פעם אין לך ביטחון מלא שהוא יחזיר את ההשקעה. הבנקים כאן מקשים בקבלת האשראי, כי המון מפיקים הפסידו ופשטו רגל עם כספים אחרים. לכן, זה מאוד תלוי באדם שמתנהל אל מול הבנק שלו. במקום שאני נמצא בו היום, אני מקבל תמיכה וגב מלאים".

כשמוטי נשאל על ההבדלים באירועים והפעילויות בין הפריפריה למרכז הוא אומר כי זה לא רלוונטי. "מדינת ישראל היא מדינה קטנה. ברגע שאתה מקצוען אתה יכול לעבוד מכל מקום. חוק רישוי עסקים תקף לכל הארץ ודווקא בפריפריות יצא לי לעשות הפקות יותר גדולות מאזור המרכז. קבוצת 'חוגגים הפקות' מפיקה באזורי הפריפריה אירועי ענק".

מוטי מציין כי קבוצת "חוגגים הפקות" משקיעה בשנה סדר גודל של 5 מיליון שקל בהפקות מקור. "אנחנו לוקחים סיכון בכל פרויקט - בין אם זה יצירת תכנים, בניית פארקים או הפקות מיוחדות שאנחנו מביאים לארץ.

"אנו עושים זאת על מנת להיות מיוחדים ושונים, ואנחנו מתעקשים לעסוק בבידול ומיתוג. החברה שלנו צעירה מאוד, איכותית, עם רעיונות חדשניים ואנו משתדלים לרדת בכל הפקה עד לפרטים הקטנים ביותר. כיום אנו החברה המובילה את תחום ההפקות בארץ".

לסיום, מוטי משתף כי השאיפה העסקית שלו היא להיות הקבוצה הכי חזקה במדינת ישראל, לא רק בהפקות, אלא גם בתחום הבידור בכלל. "אני רוצה שהקבוצה תהווה תחנה אחת להכול. שממקום אחד אפשר יהיה לשלוח זרועות גם בייצוג אמנים, גם בהפקת אירועים פרטיים, גם באירועי עיריות וגם בהקמת פארקים. החלום הגדול שלי הוא להקים את הדיסנילנד הבא של ישראל". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il