סקירת מט"ח | סיקור שוטף

נתוני האינפלציה מקפיצים את הדולר: עולה ב-0.6% מול השקל

האינפלציה בארה"ב עלתה בספטמבר בקצב שנתי של 8.2%, גבוה מצפיות השוק • סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר: "הדולר עם הפנים למעלה, וזה בעל אפקט איפלציוני גם בישראל"

הדולר מתחזק מול השקל / צילום: Unsplash
הדולר מתחזק מול השקל / צילום: Unsplash

18:15

הדולר נחלש מעט מול השקל, וכעת הוא מתחזק ב-0.6% לרמה של 3.579 שקלים. מול האירו הדולר עבר לירידות של 0.1% לרמה של 1.0264 אירו.

17:25

הדולר האמריקאי מתחזק כעת ב-1% מול השקל, לרמה של 3.5926 שקלים. מול האירו, הדולר מטפס ב-0.3%, לרמה של 1.03 אירו. 

16:35

נתוני האינפלציה המאכזבים בארה"ב משפיעים על שוק המט"ח. בשעה זו הדולר מתחזק ב-כ-1.1% מול השקל, לרמה של 3.59 שקלים. הדולר מתחזק ב-0.6% מול האירו לרמה של 1.03 אירו. עם זאת, הדולר נחלש ב-0.6% מול הליש"ט, שמקבל רוח גבית מכוונת הבנק המרכזי האנגלי לסיים מחר את תוכנית רכישות האג"ח במדינה.

מדד המחירים לצרכן האמריקאי קפץ בחודש ספטמבר ב-0.4% וקצב האינפלציה השנתי הגיע ל-8.2%, ירידה בהשוואה למדידה של 8.3% באוגוסט. עם זאת, התחזיות בשוק היו לעלייה חודשית מתונה יותר של 0.2% ולירידת הקצב השנתי ל-8.1%, כך שכאמור, מדובר בהפתעה לרעה. 

"הדולר עם הפנים למעלה, וזה בעל אפקט איפלציוני גם בישראל ועל השקל שצפוי להיחלש", ציין  סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר. "הדולר מתחזק מול רוב המטבעות, בעיקר מול האירו והליש"ט, ששם יש להם פחות גמישות להעלאות ריבית כי הכלכלות שם סובלות מבעיות רבות. לשמחתנו, בישראל ההשפעה של הדולר על מחירי האנרגיה לא גבוהה כמו במדינות אחרות".

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, צופה גם הוא כי הדולר ימשיך להתחזק: "שתי סיבות גורמות לחיזוק המטבע האמריקאי והיחלשות של המטבעות האחרים, בפרט של השקל. הסיבה הראשונה היא כי הריבית בארה"ב צפוית לעלות עוד והסיבה השנייה היא הירידות בשוק המניות, שהן השלכה ישירה של המדד הגבוה".