המופע המרגש של מיכה שיטרית ואסף אמדורסקי מחדש את "מרי לו"

מיכה שיטרית יבצע במופע החדש את הרפרטואר השלם שלו: שירים מאלבומי הסולו, שירים שכתב למוזיקאים אחרים ושירים מאלבומי"החברים של נטאשה" • אסף אמדורסקי יחד עם אלה לי ולהקת "רד אקסס" מעניקים פרשנות עכשווית ללהיט של צביקה פיק • והסטרימר החדש של גוגל • השבוע במוזיקה 

מיכה שטרית / צילום: איליה מלינקוב
מיכה שטרית / צילום: איליה מלינקוב

הופעה

מיכה שטרית
זאפה הרצליה

תאריך: 21 באוקטובר
משך ההופעה: כשעתיים
מחיר: 159 שקל
זמינות כרטיסים: באתר זאפה www.zappa-club.co.il

אחרי מספר מופעים מוצלחים לציון עשרים לאלבום "מסמרים ונוצות" פרצה הקורונה, ובמהלכה קיים מיכה שטרית בעיקר הופעות ביתיות אינטימיות. כעת הוא חוזר במופע חדש, מגובה בלהקה וברפרטואר שלפעמים קל לשכוח עד כמה הוא מרשים.

נוסף על שירים מאלבומי הסולו שלו דוגמת "אינתי עומרי", "נמנע ממך", "טבריה" ו"באביב", ושירים אותם כתב והקליט עם החברים של נטאשה בהם "על קו הזינוק", "אם כבר לבד" ו"בדקה אחת שפויה", שטרית יחזיר הביתה במופע הקרוב להיטים רבים שכתב לאחרים, ויבצע גם אותם במופעו החדש; "בגללך" שביצע אריק איינשטיין, "מונסון" שהוציא ברי סחרוף, הקלאסיקה "לפעמים" שרון שובל הקליט כשהיה רק נער, "בגלל הרוח" שתמיד יזוהה עם שלומי שבת, ועוד רבים אחרים.

שורה תחתונה: מיכה שטרית אולי מעולם לא היה זמר עם קול גדול, אך יש לו הרבה שירים גדולים, כריזמה בימתית ויכולת להעביר רגש. מומלץ מאד לראות אותו. 

סינגל

מרי לו 
רד אקסס, אסף אמדורסקי, אלה לי 

ז'אנר: פופ/אלקטרוני
אורך: 3:54 דקות
מספר השמעות (ספוטיפיי): 32 אלף (נכון ל־13.10)

גרסת כיסוי מוצלחת באמת היא לרוב לא טובה יותר או פחות מגרסת המקור, אלא שונה ממנה מספיק בכדי להאיר את היצירה באור חדש. כזו בדיוק היא המחווה לצביקה פיק בהפקת הצמד האלקטרוני הישראלי־בינלאומי רד אקסס.

על גבי הפקה אלקטרונית, סינת'־פופ־אייטיזית ועם זאת עכשווית לגמרי, מפגישים רד אקסס בין שלושה דורות של יצירה; את הבוגר מייצג אסף אמדורסקי, מחלוצי השילוב בין רוק למוזיקה אלקטרונית בישראל. הבחירה בו מוצלחת מאוד להעברת הנון־שלנטיות הבלתי מתאמצת של צביקה פיק, בשיר שלמעשה מילותיו מלנכוליות למדי. רד אקסס מהווים את הדור המגשר, האמצעי, אך השיא של השיר לא מגיע לפני שמפציעה בו נציגת הדור הצעיר, אלה לי ("זוט עני"). הניגוד בגון הקול הגבוה של אלה לי לזה של אמדורסקי נותן נפח חדש ללהיט הידוע שכתב פיק יחד עם הפזמונאית וזוגתו לשעבר מירית שם אור.

מימין: אלה לי, אסף אמדורסקי, רד אקסס / צילום: עדי שנפיק, שי פרנקו, ירדן רוכא
 מימין: אלה לי, אסף אמדורסקי, רד אקסס / צילום: עדי שנפיק, שי פרנקו, ירדן רוכא

שורה תחתונה: מחווה שמדגישה עד כמה גרסת המקור היא על־זמנית.

גאדג'ט

כרומקאסט HD
שם החברה: גוגל

סוג: סטרימר
מחיר: 30 דולר
גרסת ה-K4 של המוצר זמינה בישראל ב-230 שקלים

גוגל הכריזה על גרסה חדשה לסטרימר הכרומקאסט שלה. בניגוד לגרסה הישנה, הגרסה החדשה מסוגלת לשדר וידאו ברזולוציית HD בלבד ולא K4 - ובהתאם גם המחיר זול ב־20 דולר. מדובר בפיתרון מוצלח במיוחד להפוך טלוויזיות ישנות למשוכללות ונוחות ללא הוצאה כספית גדולה.

כרומקאסט HD, גוגל / צילום: ויקיפדיה
 כרומקאסט HD, גוגל / צילום: ויקיפדיה

בנוסף על האפשרות הבסיסית של כרומקאסט של שידור וידאו ממכשירים אחרים אל הטלוויזיה, למשל מהמחשב או מהטלפון, הוא מאפשר להתקין אפליקציות מהחנות של גוגל. מדובר בפיתרון גם עבור מי שיש לו טלוויזיה חכמה שלא פועלת בסביבת אנדרואיד, ובשל כך ההיצע בחנות האפליקציות שלה מוגבל. המכשיר מגיע עם שלט ועם מערכת הפעלה Google TV בעלת יכולות חיפוש טקסטואלי וקולי ויצירת המלצות צפייה.

שורה תחתונה: שדרוג זול ואיכותי לטלוויזיות ישנות.

סטרימינג

5 השירים המושמעים בספוטיפיי העולמי
(נכון לשבוע שבין 1-6.10) 

דייוויד גואטה / צילום: ויקיפדיה
 דייוויד גואטה / צילום: ויקיפדיה