וילה על החוף ב-163 מיליון דולר: מיליארדר הודי רכש את הבית היקר ביותר בדובאי

לפי דיווח ברשת בלומברג, מוקש אמבאני, האדם השני בעושרו בהודו, שבר את השיא שהוא קבע בעצמו לפני מספר חודשים ורכש את האחוזה היקרה ביותר בדובאי • הבית הקודם שרכש המיליארדר, שהונו האישי עומד על 84 מיליארד דולר, נמצא בסך-הכול מספר צעדים מהרכישה הנוכחית

מוקש אמבאני, האדם השני בעושרו בהודו / צילום: Reuters, Francis Mascarenhas
מוקש אמבאני, האדם השני בעושרו בהודו / צילום: Reuters, Francis Mascarenhas

מוקש אמבאני, האיש השני בעושרו בהודו, מוסיף לרשימת הנכסים שלו בדובאי עוד וילה סמוכה לחוף. המיליארדר ההודי שבר את השיא שהוא עצמו קבע לעסקת הנדל"ן למגורים היקרה ביותר בדובאי בתקופה של מספר חודשים בלבד. 

● עסקה כזו עוד לא הייתה בתל אביב: משפחת אירני משלמת 145 מיליון שקל על פנטהאוז במגדל שלום | בלעדי 
המאבק של המיליארדרים ההודים על המקום הראשון ברשימת עשירי אסיה 
כך נראה מבפנים פנטהאוז ביפו שעולה 65 מיליון דולר

אמבאני רכש את אחוזה בחוף של פאלם ג'ומירה (Palm Jumeirah), ארכיפלג מלאכותי יוקרתי בצורת עץ דקל בדובאי, בשבוע שעבר עבור סכום של כ-163 מיליון דולר, ממשפחת הטייקון הכווייתי מוחמד אלשאיה, כך לפי דיווח באתר בלומברג. אמבאני הוא יו"ר ריליינס תעשיות (Reliance Industries), החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בהודו, והונו האישי עומד על כ-84 מיליארד דולר.

קבוצת אלשאיה מחזיקה בזכיונות המקומיים בכוויית לרשתות ענק גלובליות כמו סטארבאקס, H&M ו-ויקטוריה'ס סיקרט.

אמבאני נמצא לאחרונה במסע רכישות מעבר לים, כאשר במוקד נדל"ן למגורים במדינות מערביות. ריליינס תעשיות הוציאה 79 מיליון דולר בשנה שעבר כדי לרכוש קאנטרי קלאב נודע בבריטניה, בשם סטוק פארק, ולפי דיווחים באתר בלומברג, המיליארד מנסה לאתר נכס נוסף לרכישה בניו יורק.

הרכישה הנדל"נית האחרונה של אמבאני בדובאי נמצאת במרחק כמה צעדים בלבד מן הבית שרכש מוקדם יותר השנה. הרכישה הקודמת הייתה עסקת הנדל"ן למגורים הגדולה ביותר בהיסטוריה של דובאי, עד שעסקת 82.4 מיליארד דולר לרכישת אחוזת חוף עקפה אותה.

מבט אווירי על הארכיפלג המלאכותי פאלם ג'ומירה בדובאי / צילום: Reuters, Ahmed Jadallah
 מבט אווירי על הארכיפלג המלאכותי פאלם ג'ומירה בדובאי / צילום: Reuters, Ahmed Jadallah

מחלקת הקרקעות של דובאי דיווח על עסקת נדל"ן בשווי 163 מיליון דולר בפאלם ג'ומירה לפני כמה ימים, אך לא ציינה את זהות הרוכש. דובר של ריליינס סירב להגיב לדיווח, ודוברי קבוצת אלשאיה לא הגיבו כלל.

דובאי ממשיכה למשוך אליה את הבכירים העשירים ביותר במגזר העסקי הגלובלי. שוק הנדל"ן של הנסיכות, המהווה כשליש מכלכלת האי, מתאושש בתקופה האחרונה משפל של 7 שנים באמצעות סיוע של יוזמות ממשלתיות לחיזוק התחום.

מחירי נדל"ן היוקרה של דובאי מזנקים, אך נמוכים בהשוואה למערב

תושבים זרים מהווים יותר מ-80% מאוכלוסיית איחוד האמירויות והם משמשים ככוח משמעותי מאוד בכלכלת הממלכה במשך עשורים רבים, בעיקר במגזר הפרטי - כשהם מוציאים את הונם על נכסי נדל"ן או אפילו מסעות קניות בקניוני הענק שם. יוצאי הודו באופן ספציפי מדורגים כבר שנים כקונים הבכירים בשוק הנדל"ן של דובאי.

נכון לסוף ספטמבר, מחירי נכסי היוקרה באמירויות זינקו ביותר מ-70% מתחילת השנה. עם זאת, מעט מאוד עסקאות מהאזור בלטו באופן גלובלי. לעומת זאת מעבר לים, חברת ההחזקות של ג'וזף צאי, מייסד-שותף וסגן יו"ר קבוצת עליבאבא הסינית, רכשה לאחרונה בניו יורק פנטהאוז בשווי 188 מיליון דולר. לשם ההשוואה, הדירה היקרה ביותר למטר רבוע באסיה נמכרה בהונג קונג עבור 82 מיליון דולר בנובמבר 2021.

עוד בתחומי נדל"ן היוקרה, הפעם בישראל - בני הזוג רוני ויפעת אירני, בעלי קבוצת אירני שמחזיקה ברשת פקטורי 54, רכשו פנטהאוז בשטח 1,200 מ"ר, כולל מרפסת, במגדל שלום מאיר בתל אביב בתמורה לכ-145 מיליון שקל.