בזמן שהיא לומדת רפואה, עינת פתחה עסק לשזירת פרחים: "מעט מאוד ספקים בענף יכולים לקבל אשראי"

עינת טקו, בת 33 מתל אביב, נשואה + 1 • רופאה ושוזרת פרחים, בעלת המותג Wild Flower • "מעבר להתייקרות יבוא הפרחים מחו"ל, ישנה התייקרות של כ־30% בעלות הפרחים. לא תמיד אפשר לגלגל את זה ללקוח, כי יש מחיר שהוא לא מוכן לשלם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

עינת טקו, רופאה ושוזרת פרחים, בעלת המותג Wild Flower / צילום: אלבום פרטי
עינת טקו, רופאה ושוזרת פרחים, בעלת המותג Wild Flower / צילום: אלבום פרטי

"הפריצה הממשית הייתה במרץ 2020 עם פרוץ הקורונה. ראינו מודעות של מגדלים שנותרו עם מלאי פרחים עצום והחלטנו לנסוע ולהביא אותם", מספרת עינת טקו, בעלת המותג Wild Flower.

"מאז הטלפון לא הפסיק לצלצל. ההזמנות זרמו, והקמנו אתר וסטודיו קטן לשזירה, ללא קבלת קהל ותוך כדי תנועה. באפריל 2022 פתחנו חנות ברחוב שוקן 27 בתל אביב, בה מתקיימים סדנאות שזירה ואפילו סדנאות רפואה במסגרתם אנו מארחים רופאים מומחים להרצאות בתחומי בריאות שונים וחשובים".

בנוסף לעבודתה בחברה, עינת היא רופאה בבית החולים איכילוב, והיא שואפת להתמחות בתחום הגניקולוגיה. בזמן לימודי הרפואה והסטאז', היא הקימה את העסק ותיזזה בין מסדרונות בית החולים לסטודיו בו שזרה זרים.

"עיקר האתגרים הם מימוניים", משתפת עינת. "מעט מאוד ספקים בענף הפרחים יכולים לקבל אשראי, מה שגורר קשיים. יש לנו לא מעט מנויים שהם לקוחות עסקיים, ושם תנאי התשלום הם שוטף פלוס 30 ושוטף פלוס 60, ואנחנו נאלצים לממן את הפער. מעבר להתייקרות ביבוא פרחים מחו"ל, ישנה התייקרות של כ־30% בעלות הפרחים. לא תמיד אפשר לגלגל את ההתייקרות ללקוח, כי יש מחיר שהלקוח לא מוכן לשלם.

"התייקרות הפרחים נובעת מכך שבתקופת הקורונה הרבה מגדלים הפסיקו לגדל או הסבו עצמם לתחומים אחרים כי לא היו אירועים ולא היה יצוא, אז הם לא קטפו וזרקו סחורה. חלקם אף הסבו עצמם לענפי גידול אחרים. ואז, ברגע אחד חזרו האירועים ועברנו מ־0 ל־100 - הביקוש גדל אבל ההיצע לא הצליח להתיישר איתו, מה שהעלה את המחירים. אנחנו עדיין נמצאים בפערי היצע עוד מתקופת הקורונה, וגם כל מה שקורה בעולם עם נושא השינוע ועלויות הדלק משפיע עלינו".

למרות הקשיים, עינת גם מוצאת יתרון בעליית המחירים. "זה מביא הרבה מנויים כי זו מסגרת בה המחיר לא משתנה ואין השפעה של כל התזוזות. ברגע שהם רוכשים מנוי לחצי שנה או שנה, המחיר שלהם נשאר קבוע.

"העסק ברובו מבוסס על מנויים, מה שמייצר ודאות יחסית ויציבות של הכנסות בענף שהוא יחסית תנודתי מבחינת עונתיות. בנוסף, גם הבנקים באים לקראת העסק שלנו, כמובן בהתאם לדוחות העסקיים והביצועים".

לסיכום, עינת מציינת כי השאיפה שלה כרגע היא לפתח את תוכנית המנויים מבחינה גאוגרפית. "אנו רוצים להרחיב את אזורי החלוקה ולהביא את הפרחים במחירים נגישים לפריפריה. בנוסף, נרצה להגדיל את מחלקת האירועים, מחלקה שצומחת ברבעון האחרון.

"אנו רואים חשיבות בביסוס המותג, פועלים לקידום שת"פ עם מותגים מובילים בתחום ומשקיעים המון במטרה לבנות מותג עם ערך מוסף משמעותי". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il