תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

Google Cloud מתווה את הדרך למעבר לענן

להגירה של אפליקציות ארגוניות לענן יש יתרונות רבים: שיפור שביעות רצון הלקוחות, צמצום עלויות ה-IT, והנחת היסודות למצוינות תפעולית • לצד כל אלה ישנם גם אתגרים רבים, למשל כיצד להתחיל במהלך - מכשול המעכב לעיתים את המסע כולו • ב-Google Cloud מציעים הדרכה פשוטה וממוקדת, כדי לסייע לארגונים בחלק החשוב ביותר של הטרנספורמציה הדיגיטלית: הכניסה לתהליך

אילוסטרציה: Google Cloud
אילוסטרציה: Google Cloud

הכתבה מטעם Google Cloud 

העברת יישומים לענן היא מאתגרת, כיוון שאין פתרון אחד שמתאים לכולם: לכל טרנספורמציה דיגיטלית יש ניואנסים משלה, עם שיקולים ייחודיים. בטרם נחל במסע, כדאי לבחון את היתרונות והחסרונות של האפשרויות השונות של התהליך.

טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת תסייע לארגון שלכם להישאר תחרותי ולהגביר במהירות את הצמיחה העסקית שלו בדרכים רבות ומגוונות. היא יכולה לייעל את התפעול ולשחרר את צוותי ה-IT מהמטלה רבת העבודה של תחזוקת יישומים. במקום זאת, הם יוכלו להתמקד בפרויקטים בעלי השפעה. היא אף תפחית את המורכבות והעלויות, ותשפר את התובנות העסקיות על ידי החלפת מערכות מדור קודם באלו שבענן. בנוסף, תתקבל מדרגיות כמעט בלתי מוגבלת, שתעניק לארגון יכולת להגדיל או להקטין את היקף היישומים, וזאת לפי דרישה - כך שתשלמו רק עבור מה שצרכתם. גמישות נוספת זו תעזור להאיץ את הפיתוח ולהפחית את תדירות הרכש. כך, יתאפשר לכלל המעורבים בתהליך להעביר את המיקוד שלהם להאצה ולצמיחה עסקית.

כיוון שההתחלה היא תמיד החלק המאתגר ביותר במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית - הרי שהפתרונות של Google Cloud והשותפים שלנו יכולים לשמש אתכם ולסייע בפיתוח תוכנית הגירה מפורטת לענן, כזו המותאמת לצרכי הארגון. Google Cloud מציעה אפשרויות רבות לתמיכה במכלול היישומים של ארגונכם בעזרת כלים כמו Google Kubernetes Engine (GKE) ,Compute Engine וכן מגוון שירותים מנוהלים לאחסון, רישות, ביג דאטה, ניטור, בינה מלאכותית, למידת מכונה ועוד.

המפתח להצלחה הוא תכנון קפדני. לכן, נדרש לשאול כמה שאלות מרכזיות: מה המטרה העסקית החשובה ביותר שלכם? האם אתם מעוניינים לשפר את הזריזות והביצועים, להעלות את רמת האבטחה, להוזיל עלויות או מכוונים למשהו אחר? מה מניע את הצורך בשינוי - צוות המפתחים שלכם, ביצועי אפליקציה גרועים, הגעה לא מהירה מספיק לשוק? ולבסוף, מהם האילוצים העיקריים שלכם - זמן, עלות, מחסור בצוות, או משהו אחר?

ברגע שתהיה בידכם הבנה ברורה של המצב, כדאי לקבל תמונה מלאה על מצאי הטכנולוגיה שלכם - יישומים, חומרה והתלות ביניהם. הערכת המצאי צריכה לכלול גם מידע לא-טכני, כמו דרישות הלימה לרגולציות. למרות שזה גוזל זמן, ביצוע מעמיק של תמונת המצאי הוא השלב המכריע ביותר בתהליך ההגירה שלכם לענן ולכן, אין למהר בו. אל תהססו ליצור עמנו קשר, לקבלת המלצות וכלים שיכולים להקל על התהליך, כגון תוכנית ההגירה המוכללת שלנו Google Cloud Rapid Assessment & Migration Program. אנו ממליצים בחום למנף את Google Cloud על מנת לעשות זאת באופן המיטבי.

לפרטים ומידע על פתרונות הענן של גוגל - הרשמו ל-IL Cloud Summit>>

על מנת להחליט מהי אסטרטגיית ההגירה לענן הנכונה עבור הארגון שלכם, יש לשאול תחילה: מה נדרש כדי לעבור לענן? האם היישומים ירוצו בענן בלעדית, או גם במשולב במערכות הרישוי המסורתי (און פרם).

כדי לסייע להבין כיצד פועלים סוגים שונים של הגירות לענן, אנו מציעים כאן סקירה כללית של כל אסטרטגיית הגירה:

Lift-and-shift or lift-and-optimize strategy
אסטרטגיה זו מעבירה את עומסי העבודה - כפי שהם - מהדאטה סנטר המקומי לענן, לפעמים עם מיטובים (אופטימיזציות קלות). בבסיסם, עומסי העבודה נותרים ברובם זהים וכעת הם פועלים רק על גבי פלטפורמה טכנולוגית אחרת.

אסטרטגיה זו מושכת רבים, כיוון שהיא אינה משנה את מודל ההפעלה, והיא נוחה להעברת עומסי עבודה מסוג "לגאסי" - מהדור קודם - שלא יכולים לעבור שינוי חדשני; באמצעותה עומסי עבודה עוברים לענן במהירות ותוך הפחתת סיכונים.

גישה זו מפחיתה את עלות הבעלות הכוללת TCO)) כי היא פוטרת אותנו מהצורך בניהול תשתיות, חידוש חומרה ושכירת פתרונות אירוח. היא אף מסייעת לנו להגדיל את היקף הפעילות בענן, מה שיקל עלינו להמשיך ולחדש. בנוסף, היא מציעה את היתרונות הבאים: ביצועים טובים יותר, מדרגיות, זריזות, אמינות, וקבלת שירותי ענן כמו בינה מלאכותית, AI, לימוד מכונה, ML, וחבילת תפעול.

Move-and-improve strategy with light modernization
אסטרטגיית ''נוע ושפר - עם מעט חידוש": יש לבחור באסטרטגיה זו עבור עומסי עבודה שלא יפעלו כיאות בענן, (ולכן האסטרטגיה הקודמת אינה מתאימה עבורם), או לחלופין לעומסי עבודה הדורשים שיפור או חדשנות - בשל מטרות עסקיות חדשות. הגישה הזו טובה גם אם אתם מוציאים משימוש גרסאות ישנות יותר של עומסי עבודה, או ''ערימות'' של טכנולוגיות, או שברצונכם להיפרד מספקית הרישוי המסורתי הקיימת שלכם, או שאינכם מעוניינים להיות ''נעולים'' טכנולוגית.

באסטרטגיה זו אתם מעבירים עומסי עבודה מהדאטה סנטר המקומי, או מעננים אחרים ועורכים שינוי קל לעומסי העבודה, ל''ערימת'' הטכנולוגיה - או לשניהם. שימוש בגישה זו יסייע לכם להפחית את ה-TCO, עלות הבעלות הכוללת שלכם, כאמור, או לאמץ גישת פיתוח מודרנית יותר, כגון אינטגרציה רציפה ומסירה (פריסה) רציפה, CI/CD.

גישה זו אף תסייע לכם לשפר ביצועים בעומסי העבודה, להגדיל את האמינות, או לבטל, בהדרגה ''ערימות" טכנולוגיות ישנות.

אסטרטגיית Refactor עם מודרניזציה מלאה
אסטרטגיה זו לוקחת עומסי עבודה מהדאטה סנטר המקומי, או מעננים אחרים, ואז עורכת להם שכתוב מחדש בענן - בשירותים ש''נולדו'' בענן, cloud-native, תוך ביטול מוחלט של המערכות המקוריות וה''ערימות'' הטכנולוגיות. אסטרטגיה זו תתאים כאשר נדרש לחדש באופן מלא את מערך ה-IT הארגוני שלכם או אם בחרתם לאמץ את גישת ''ענן תחילה''. היא אף מסייעת לשחרור של ''נעילת'' הרישוי, הטכנולוגיה, או ספקית ה-IT, ומסייעת לכם להתקדם לעבר שילוב טכנולוגיות מודרניות, דוגמת בינה מלאכותית ו-AI.

גישה זו מציעה את היחס הטוב ביותר בין עלויות ובין ביצועים בענן, עד לעלות של 10% לשרת לעומת שרת בדאטה סנטר המקומי. זו גם הגישה החדשנית ביותר, במיוחד אם הארגון שלכם ישתמש בה כעוד יתרון תחרותי.

בשורה התחתונה, אין גישה אחת נכונה להגירה לענן. כל ארגון יכול למצוא את השיטה המתאימה ביותר למצב הייחודי בו הוא נמצא. אנו ב-Google Cloud מקווים כי מאמר זה סייע לכם ולכן להבין את דרכי ההגירות הנפוצים ביותר לענן ואת הסיבות לבחירה בכל אחת מהן. הטרנספורמציה הדיגיטלית דורשת זמן רב והכנה, אבל בסופו של דבר - היא משתלמת וההגירה לענן תהפוך להשקעה ראויה.

לפרטים ומידע על פתרונות הענן של גוגל - הרשמו ל-IL Cloud Summit>>

*אם אתם מוכנים לקחת את מערך מחשוב הענן שלכם אל עבר השלב הבא, הירשמו ל-IL Cloud Summit, האירוע הטכנולוגי הגדול של השנה, וגלו את כל הדרכים בהן הענן של Google יכול לחולל מהפכה אמיתית בארגון שלכם.