משקיעות בביומד: הפרויקטים החדשים של TEAM8 ו-aMOON

למרות המצב, יש כסף להשקעה בפיתוחים מוקדמים בתחום הביומד: קבוצת Team8 מקימה זרוע בריאות דיגיטלית • aMoon מצרפת את חברת התרופות Merck לתוכנת "אקספלורר" למיזמים פורצי דרך

בריאות דיגיטלית / אילוסטרציה: Shutterstock
בריאות דיגיטלית / אילוסטרציה: Shutterstock

קרן ההשקעות בבריאות aMoon הודיעה על השקה של המחזור השני של תוכנית אקספלורר, שנועדה להשקעה במיזמים אקדמיים, כדי ליצור את הדור הבא של הפרויקטים שיהפכו לחברות בתחום הרפואי בישראל. הפעם תצטרף למיזם חברת התרופות Merck, באמצעות זרוע ההשקעות Merck Venture. 

● הביו־האקר הישראלי שרוצה לפתח חושים חדשים לאנושות
"לפעמים צריך לזרוק מיליון דולר לפח": ראיון עם מייסד Team8 נדב צפריר

בשנים האחרונות, חל היפוך מגמה בסקטור הביומד בישראל, כאשר קל יותר מבעבר להשיג מימון, אולם גורמים שמוכנים להשקיע בישראל, מתלוננים על מחסור בפרויקטים מבטיחים, ומצביעים על הפער בין הפעילות התוססת באקדמיה בתחומים אלה, לבין מספר החברות בעלות הבסיס האיתן שנבנות על בסיס הפעילות הזו.

תוכנית אקספלורר נועדה לעזור לגורמים מן האקדמיה לקדם את הרעיונות שלהם כך שיתאימו להקמה של חברות חדשות.

בכל סבב של התוכנית נבחרים תחומים מסוימים שהקרן רואה כמעניינים וכאלה שזמנם הגיע, ובתחומים אלה היא הייתה רוצה ליצור לעצמה מבחר רב יותר של הזדמנויות השקעה. הפעם התחומים הנבחרים הם אריכות ימים ואיכות חיים בגילאים מבוגרים; בעיות פוריות ועריכה גנטית.

במחזור הראשון של אמון אקספלורר, אמון השקיעה בשני מחקרים: Thrive - משחק וידאו לטיפול קוגנטיבי בדיכאון. שיתוף-פעולה של האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת ז'נבה. המימון של אמון מאפשר ביצוע של ניסוי קליני במשך שנה, והפרויקט השני בתחום של חידקי מעיים מהונדסים, לאבחון וטיפול בזיהומי מעיים (קרון).

ירון דניאלי, שותף בקרן אמון וולוסיטי (aMoon Velocity) וראש אמון אלפא, קרן הארלי סטייג' של אמון, אמר כי: "אנחנו מאמינים כי סטארט-אפים הצומחים מתוך האקדמיה ומרכזי מחקר מובילים נהנים פעמים רבות מיתרון משמעותי בבניית חברות מצליחות ויצירת צמיחה ארוכת טווח".

ד"ר נוגה ירושלמי, מנהלת השקעות ב-M Venture , אמרה כי: "הרעיון ללכת עוד צעד, לרעיונות מוקדמים ככל האפשר, תמיד קסם לנו, ואנו שמחים לשותפות החדשה עם aMoon".

6-8 חברות ב-10 מיליון דולר לחברה

קבוצת ההשקעות Team8, שהשקיעה עד היום בחברות טכנולוגיה בתחום הסייבר, הדאטה והפינטק, הודיעה על כניסתה לתחום הבריאות הדיגיטלית.

קבוצת Team8 הוקמה ב-2014. השותפים המובילים בקבוצה הם אנשי הון הסיכון יובל שחר ושרית פירון, שניהם משקיעים מנוסים שגם ייסדו מספר חברות מצליחות, רקפת רוסק עמינח, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי ונדב צפריר, בעבר מפקד 8200.

Team8 מונה היום 16 שותפים וכ-70 עובדים, בשלוש קרנות - Team8 אנטרפרייז, Team8 סייבר, ו-Team8 קפיטל. היא הקימה עד היום כ-15 חברות, ורשמה שלושה אקזיטים (Signya שנמכרה לקבוצת טמאסק ב-250 מיליון דולר, Curv נמכרה לפייפאל במעל 200 מיליון דולר ו-Portshift נמכרה לסיסקו בסכום שלא פורסם).

חברת הסייבר קלארוטרי שהקימה הקבוצה, וגייסה בסבב האחרון שלה 400 מיליון דולר לפי שווי של מעל מיליארד דולר, רכשה בתחילת השנה חברת סייבר בתחום הבריאות בשם Medigate, וזו הייתה החשיפה המשמעותית עד היום של הקבוצה לתחום הבריאות הדיגיטלית.

מטרת הקבוצה היא להקים 6-8 חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית במהלך חמש השנים הקרובות, בהשקעה ראשונה של כ-10 מיליון דולר בכל חברה, כאשר הקבוצה מעורבת בהקמה של החברות, בהתאם למודל שלהץ

דימיטריוס קוזוקס, בכיר לשעבר במערכת הבריאות האמריקאית יוביל את זרוע הבריאות הדיגיטלית ממטה הקבוצה בניו-יורק. קוזקוס יעבוד יחד עם ד"ר כנרת לבנת סויצקי, בעבר מנכ"לית חברת ביוליין וחממת FutuRX, וחוקרת בתחום הביולוגיה החישובית. לצוות מצטרפיפ גם אסף מסחרי, בכיר לשעבר ביחידת 8200 וממייסדי קבוצת 8Team, ופרופ' ורדה שלו, רופאת משפחה, יזמת ולשעבר ראשת מכון המחקר והפיתוח של מכבי שירותי בריאות.

יובל שחר, שותף מנהל ב-8Team, אמר כי: "עולמות הבריאות עוברים בשנים האחרונות טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית, שמייצרת הזדמנות גדולה עבור יזמים ומשקיעים כאחד; כמעט בכל תחום בריאות דיגיטלית ישנה בעיה גדולה שדורשת פתרון טכנולוגי חדשני ומשפיעה בצורה דרמטית על חייהם של רבים".