ועדת המינויים אישרה את מינויו של גולן יוכפז לתפקיד מנכ"ל התאגיד

יוכפז - לשעבר מנכ"ל חדשות 10, עורך ראשי ב"אולפן שישי", עורך ומגיש "בוקר טוב ישראל" בגל"צ ועוד - גבר על 20 מועמדים בתהליך, ביניהם טל פרייפלד וישראל טויטו

גולן יוכפז / צילום: איל יצהר
גולן יוכפז / צילום: איל יצהר

ועדת גילאור, הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות, אישרה את מינויו של גולן יוכפז לתפקיד מנכ"ל התאגיד השידור הציבורי "כאן" - כך נודע לגלובס. בסוף חודש אוגוסט התכנסה מועצת התאגיד כדי לדון ולהכריע מי יהיה מנכ"ל התאגיד הבא. זהו השלב האחרון בתהליך המינוי.

בתום הישיבה הוחלט כי יוכפז יעמוד בראש התאגיד, לאחר שגבר על 20 מועמדים. בין היתר, בדרך לתפקיד גבר יוכפז על שני המועמדים הסופיים האחרים: טל פרייפלד, המנכ"לית זמנית של התאגיד שכיהנה בתפקיד כחמישה חודשים; וישראל טויטו, לשעבר מנכ"ל חדשות 13 ועורך המהדורה המרכזית של חדשות 10.

גולן יוכפז נבחר למנכ"ל התאגיד. אלה המשימות שמחכות לו 
מה טען מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בבקשה לצו המניעה נגד פיטוריו 

יוכפז שימש בעבר כמנכ"ל חברת חדשות 10 (ולימים מנכ"ל חדשות 13), כעורך ראשי ב"אולפן שישי", כעורך ומגיש התוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל ועוד. כיום הוא שותף בחברת ההפקה WOT יחד עם אולפני הרצליה והמנכ"לים המשותפים אפרת דרור ויואב פרץ, ובנוסף הוא מגיש תוכנית יומית עם העיתונאית ענת דוידוב בתחנת הרדיו 103FM. ליוכפז יש ניסיון ניהולי משמעותי, והוא עסק בהתמודדות מול גופים פוליטיים ורגולטורים. 

יו"ר תאגיד השידור "כאן", גיל עומר, שלח היום (ב') מייל לעובדי התאגיד, בו כתב: "אני שמח לבשר כי בשעה טובה מועמדותו של מנכ"ל התאגיד החדש גולן יוכפז אושרה על-ידי ועדת גילאור. גולן הוא מנהל עתיר-ניסיון וברוך-כישרונות, ואני משוכנע כי יחד עובדות ועובדי התאגיד, ההנהלה והמועצה, הוא ינווט את התאגיד להצטיינות מקצועית וארגונית.

"גולן ייכנס לתפקיד בימים הקרובים, ואין לי ספק שיזכה לשיתוף-פעולה מלא למימוש המטרה המשותפת לכולנו - שידור ציבורי מוביל ואיכותי. אני מאחל לגולן, בשם חברי המועצה ובשמי, הצלחה רבה בתפקיד החשוב והמאתגר.

"בהזדמנות זו אני מבקש להודות מעומק הלב לטל פרייפלד על הובלת התאגיד בהצלחה בחודשים האחרונים, חודשים בהם המשיך התאגיד לרשום הישגים מקצועיים בכל החטיבות. טל הוכיחה שוב את יכולותיה המרשימות ואת תחושת השליחות המלווה אותה בתפקידה. אני משוכנע כי טל תוסיף ותתרום מכישרונה להמשך הצלחתו של התאגיד". 

המשימה: לייצר תרבות ארגונית חדשה

נזכיר כי בחירת המנכ"ל החדש של התאגיד באה על רקע הדחת המנכ"ל הקודם, אלדד קובלנץ, מוקדם יותר השנה.

ליוכפז יש הרבה משימות ובעיות לטפל בהן בהתנהלות התאגיד. במסגרת השינויים שעברו על התאגיד בשנה האחרונה, נבחנה התרבות הארגונית בתאגיד על-ידי ועדה מיוחדת שהוקמה, בראשות השופטת לשעבר אילה פרוקצ'יה. בדצמבר האחרון קבעה הוועדה בדוח המסכם שלה כי "עוצמתו של המשבר בתאגיד מסכנת את קיומו ואת המשך פעילותו". בדוח נכתב כי קיימים ליקויים רבים בהתנהלות התאגיד, כולל הטרדות מיניות, הזנחה בולטת בתחום יחסי האנוש ויחסי העבודה וכן מינויים לא ראויים; וכי האחריות העיקרית להם היא על כתפי המנכ"ל דאז ,קובלנץ.

כעת על יוכפז לייצר בתאגיד תרבות ארגונית חדשה ובריאה, לשקם את האמון בחברה ולחזק את הקשר בין ההנהלה לחברי המועצה.