מועצת תאגיד השידור החליטה פה אחד: גולן יוכפז ימונה לתפקיד המנכ"ל

כשלושה חודשים אחרי שאלדד קובלנץ סיים את תפקידו כמנכ"ל כאן, מועצת תאגיד השידור הציבורי בחרה פה אחד במחליף: גולן יוכפז, לשעבר מנכ"ל חברת חדשות 13 • גורמים בשוק העריכו כי המתמודדת העיקרית מולו היא טל פרייפלד, מ"מ מנכ"ל התאגיד

גולן יוכפז / צילום: איל יצהר
גולן יוכפז / צילום: איל יצהר

מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן" התכנסה היום (ג') כדי לדון ולהכריע מי יהיה מנכ"ל התאגיד הבא. בשעה 16:00 התכנסו תשעת חברי המועצה כדי לדון בשלושת השמות האחרונים: גולן יוכפז, טל פרייפלד וישראל טויטו. בתום התהליך, הם אישרו פה אחד את זהותו של מי שיעמוד בראש התאגיד: גולן יוכפז.

ועדת החקירה לבדיקת אסון מירון שלחה מכתבי אזהרה לנתניהו, לאוחנה ולמפכ"ל 
קילומטר וחצי ב־8 שנים: כך הסתבך הפרויקט התחבורתי החשוב בכפר סבא 

שלושת המועמדים הופיעו בפני המועצה וכל אחד מהם קיבל 45 דקות לדבר מולה. בסופו של דבר, התקיים דיון בין חברי המועצה והתקיימה הצבעה להכרעה בין המועמדים: גולן יוכפז, לשעבר מנכ"ל חברת חדשות 10 (ולימים מנכ"ל חדשות 13), עורך ראשי באולפן שישי, עורך ומגיש "בוקר טוב ישראל" בגל"צ ועוד. יוכפז היה בין השמות המרכזיים בתהליך לבחירת מנכ"ל התאגיד. כיום הוא שותף בחברת ההפקה WOT יחד עם אולפני הרצליה והמנכ"לים המשותפים אפרת דרור ויואב פרץ, ובנוסף הוא מגיש תוכנית יומית עם העיתונאית ענת דוידוב בתחנת הרדיו 103fm.

גורמים בשוק העריכו כי המתמודדת העיקרית מולו היא טל פרייפלד, לשעבר אנליסטית מחקר בקשת, יועצת לוח ומחקר בחינוכית ומנהלת מחקר בתאגיד. ב-2018 מונתה לסמנכ"לית טלוויזיה בארגון. פרייפלד מונתה לממלאת מקום מנכ"ל התאגיד בסוף חודש מאי, לאחר שאלדד קובלנץ יצא מהתמונה. ישראל טויטו, המתמודד השלישי במירוץ, הוא מנכ"ל חברת חדשות 13 לשעבר ועורך המהדורה המרכזית.

אלו שתמכו בפרייפלד עשו זאת על מנת לקדם את ההנהגה הנשית בתאגיד, לצד ניסיונה בתחום התוכן. ביחס ליוכפז, לפרייפלד חסר ניסיון ניהולי משמעותי. היתרון שלה על פניו הוא העיסוק בתוכן, לעומת יוכפז, שהחלק המרכזי בקריירה שלו הוא עיסוק בחדשות. ליוכפז יש ניסיון ניהולי משמעותי והוא עסק בהתמודדות מול גופים פוליטיים ורגולטורים, אך כמנכ"ל התאגיד החוק מונע ממנו להתעסק בחדשות, וכאן ייאלץ ללמוד לנהל בראש הארגון ולא להיות מעורב באקטואליה.

שלושה מועמדים סופיים מתוך 20

שלושת המועמדים האחרונים נבחרו מתוך 20 מועמדים. בחודשים האחרונים התבצע סינון למועמדים השונים, והמועצה בחרה חמישה: גולן יוכפז, טל פרייפלד, ישראל טויטו, אלעד טנא (לשעבר ראש מערך ההסברה הלאומי וראש חטיבת הדיגיטל בתאגיד לשעבר) וגיורא יהלום (לשעבר מנהל הפקות מקור ב-Yes). בתום יום מיונים מיוחד בחברת השמה, שלושת המועמדים עלו לשלב האחרון - עד שלבסוף הוכרז שמו של יוכפז.

בין השמות שעלו סביב התפקיד היה גם שמו של יונה ויזנטל. עם זאת, פורסם בגלובס כי המשנה ליועמ"ש, עו"ד מאיר לוין, ממליץ לא לאפשר ליונה ויזנטל להתמודד על תפקיד מנכ"ל התאגיד. לוין סבור כי ויזנטל, שנחשב למועמד משמעותי במכרז, לא כשיר להתמודד על התפקיד, וזאת בשל ניגוד אינטרסים עם תפקידו כחבר מועצת התאגיד.

יו"ר המועצה, גיל עומר: "אני מודה לחברי ועדת האיתור והמועצה כולה על הליך ארוך, יסודי ומעמיק כראוי וכנדרש מגוף ציבורי. בשם המועצה כולה אני מאחל לגולן יוכפז הצלחה רבה בהובלת השידור הציבורי ומיצובו כגוף התוכן האיכותי המוביל בישראל וארגון המהווה מופת ניהולי וארגוני".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר: "כולנו תקווה שהמנכ"ל הנכנס ימשיך לחזק את מעמדו ועצמאותו של תאגיד השידור ככלי תקשורת מרכזי ומוביל, במציאות שבה יש חשיבות יתרה לקיומו של שידור ציבורי עצמאי חזק ומשמעותי.

"כמו-כן, לפתחו של יוכפז משימה כבדת משקל של תיקון יחסי העבודה בתאגיד שעברו טלטלות בשנים האחרונות ויצירת סביבת עבודה מיטיבה עבור עובדי התאגיד תוך חיזוק המצוינות העיתונאית".