הסדר טיעון למקורבו של חיים כץ: יורשע בשימוש במידע פנים וירצה עבודות שירות

עפ"י כתב האישום, מוטי בן ארי, ששימש כיועץ כלכלי של קבוצת אקויטל, השתמש במידע פנים אודות מיזוג בין נצבא ואיירפורט כדי לגרוף בבורסה רווח של 84 אלף שקל • עפ"י הסדר הטיעון, ייגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 200 אלף שקל

הסדר טיעון / צילום: איל יצהר
הסדר טיעון / צילום: איל יצהר

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה הכלכלית) כתב אישום נגד מרדכי (מוטי) בן ארי בגין שתי עבירות של שימוש במידע פנים, במסגרת הסדר טיעון. 

בית המשפט הרשיע את ח"כ חיים כץ בעבירה קלה במסגרת הסדר טיעון 
מוטי בן ארי - האיש מאחורי מיליוני השקלים של ח"כ חיים כץ

על-פי כתב האישום, בן ארי שימש במועדים הרלוונטיים כיועץ כלכלי של קבוצת אקויטל, שחברות נצבא ואיירפורט נמנו עמה. במסגרת תפקידו הוא ניהל את כספי המזומנים ואת תיק ההשקעות של מספר חברות בקבוצה.

עוד על-פי כתב האישום, בימים 23 ו-24 ביוני 2015 ביצע בן ארי שתי עסקאות רכישה של מניית נצבא בהיקף כולל של 520 אלף שקל. ביום 4.7.2015 חתמו נצבא וחברת איירפורט על הסכם מיזוג ביניהן. דיווח מיידי על המיזוג פורסם לציבור למחרת והביא לעלייה בשער המניה של נצבא. בימים שלאחר הדיווח מכר בן ארי את מלוא הכמות שרכש, וגרף רווח של 84 אלף שקל.

בכתב האישום נכתב כי אף שלציבור דווח על ניהול המשא-ומתן למיזוג בין החברות בשלב מוקדם, ואף שבן ארי לא נטל חלק בהליכי המשא-ומתן עצמם, הרי שמכוח תפקידו ומעמדו נודע לו על התקדמות במשא-ומתן, והוא אף הונחה שלא לבצע עסקאות במניות של חברות הקבוצה עבור הקבוצה.

על-פי ההסדר בין הצדדים, בן ארי יודע ויורשע בשתי עבירות של שימוש במידע פנים, וייגזר עליו עונש של שישה חודשי מאסר שניתן יהיה לרצותם בעבודות שירות, וקנס בסך 200 אלף שקל. 

נזכיר כי עניינו של בן ארי היה שלוב בעניינו של ח"כ חיים כץ. בקביעת העונש המוסכם נשקלה, בין היתר, העובדה כי יוחסו לבן ארי במסגרת הפרשה עבירות נוספות שהתיק בעניינן נסגר, וכן חלוף הזמן עקב כך.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך.

באי-כוחו של מוטי בן ארי, עורכי הדין נתי שמחוני וירון אלכאוי, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על כך שבחלוף כשבע שנים מפתיחת החקירה, העננה שריחפה מעל ראשו של מרשינו הוסרה. אנו סמוכים ובטוחים כי הסדר הטיעון יכובד על-ידי בית המשפט, ומר בן ארי יוכל להניח את הנושא מאחוריו".