ג'נסיס הקוריאנית מציגה: לימוזינה חדשה וחשמלית ב-450 אלף שקל

הגרסה החשמלית של ג'נסיס G80 שומרת על העיצוב החיצוני שופע הסטטוס של גרסת הבנזין • יש מרווחות ממנה אבל היא אחת השקטות והמעודנות בפלח

ג'נסיס G80 חשמלית / צילום: יח''צ
ג'נסיס G80 חשמלית / צילום: יח''צ

ב־16 בנובמבר ייערך הכנס השנתי של פורום ה־G20. החברים בפורום הם שרי האוצר ונגידי הבנק של 20 המדינות התעשייתיות החזקות בעולם, שביחד חולשות על כ־90% מהתל"ג העולמי. לאור מצבו העגום של העולם השנה ניתן היה לצפות שעובדי המדינה הנכבדים יקיימו את המפגש באחת מבירות אירופה מוכת המיתון. אולי אפילו בסמוך לגבול אוקראינה מתוך הזדהות עם סבלה.

אלא שהכנס מתקיים דווקא באי האקזוטי באלי שבאינדונזיה, אתר הנופש והשעשועים המועדף על ידי עשירי העולם. בטרם יואשמו חברי הפורום בחוסר רגישות, חלילה, ממהרים מארגני הכנס לציין שהחברים הנכבדים רגישים לסוגיית ההתחממות הגלובאלית ולפיכך יעמוד לרשותם צי של כ־130 לימוזינות חשמליות מדגם G80 של ג'נסיס הקוריאנית, שישתלבו היטב באג'נדה הירוקה של הכנס.

אז למי שתהה, זו התשובה לשאלה "למה מי שיכול לרכוש מהמעסיק רכב בחצי מיליון שקל, בוחר לרכוש דווקא רכב חשמלי". לעיתים תכופות רכב כזה מהווה פשרה אידיאלית בין הרצון בסמל מעמד מפנק לבין המלצת יועץ התקשורת להפגין פרופיל ציבורי "ידידותי לסביבה".

תחושה יוקרתית

ה־G80 החשמלית בהחלט מספקת את שני הצרכים. חיצונית היא כמעט זהה למכונית המנהלים המפוארת G80, שגרסת הבנזין שלה נמכרת בישראל החל מהשנה שעברה. יש לה אורך נכבד של כמעט חמישה מטרים, עיצוב עגלגל־שרירי עם חרטום ארוך וזנב משתפל, שמשאיל לא מעט אלמנטים ממותגי יוקרה אירופאים מוכרים. היא גם מכילה פנסי LED צרים ומתוחכמים, שמעטרים את החרטום הארוך והגרנדיוזי.

 
  

מנגד, יועצי התקשורת ידגישו אלמנטים ייחודיים לגרסה החשמלית כמו החלפת הגריל הענקי והנוצץ נוסח בנטלי, שבה מצוידת גרסת הבנזין, בסבכה אטומה ופחות נוצצת, והחלפת הגג הפנורמי במשטח הייטק סולארי, שטוען את הסוללות. בהחלט נושא שיכול לקבל פסקה מודגשת ב"דו"ח הקיימות התאגידית" השנתי שלכם.

תא הנוסעים של החשמלית משמר את התחושה היוקרתית של המותג ג'נסיס ושל ה־G80 בפרט. המפרט כולל מושבים עמוקים ואולטרה־נוחים מלפנים ומאחור, שמעוטרים בעור עם תפירה מרהיבה ומאפשרים לשבת בהם שעות ארוכות ללא התכווצויות. השטיחים עבים ורכים, ההגה מעוטר בעור תפור בשני גוונים ומשטחי דיפון רכים עוטפים כל משטח נגיש. יש גם מסך מולטימדיה רוחבי גדול עם שלל אפליקציות ומערכת קול מרשימה מאד.

חבל שלוח המחוונים עצמו נלקח כמעט ללא שינוי מגרסת הבנזין, ומכוון יותר לתכלית מאשר לסגנון. מכיוון שמדובר ברכב חשמלי שנועד להרגיע את המצפון הסביבתי, התא מעוטר בשלל חומרים ממוחזרים אופנתיים.

איכות הייצור מרשימה ומוקפדת כמו בכל דגמי המותג. כל הרכיבים נראים ומרגישים יקרים וה־G80 החשמלית היא קרוב לוודאי החשמלית השקטה ביותר בה נסענו. אפילו בנסיעה במהירות רצינית על הכביש המהיר לא נשמעת בתא יותר מאשר אוושה עמומה.

מרווח הפנים הולם את המעמד הניהולי, אם כי אינו מרווח מאחור כמו מרצדס EQE, והבאג העיקרי בתכנון הוא תא המטען שמסתפק בנפח צנוע של 354 ליטרים בלבד, פחות מהנפח של משפחתית ממוצעת. את סט המזוודות הגדול שלכם תצטרכו לשלוח לשדה התעופה ברכב אחר.

באגף הבטיחות יש מערך יסודי מאד של מצלמות וחיישנים היקפיים, שמספקים תמונת מצב טובה על סביבות הרכב ומאפשרים נסיעה סמי־אוטונומית שמורידה הרבה לחץ מתהליך הנהיגה.

ביצועים חזקים ושקטים

ה־G80 לא נולדה במקור כמכונית חשמלית אלא הוסבה לחשמל מרכב בנזין. אבל ההסבה לא בוצעה כלאחר יד ויש בה הנדסה עילית. זה אומר, בין השאר, פלטפורמה חשמלית במתח גבוה, שתומכת בטעינה אולטרה מהירה של עד 350 קילוואט־שעה. באמצעותה אפשר להוסיף לרכב טווח נסיעה של מאות קילומטרים תוך דקות ספורות. יש גם סוללת ליתיום פולימר של 90 קילוואט־שעה ומנועים חשמליים שמזרימים לכל ארבעת הגלגלים 370 כ"ס ומעל 70 קג"מ של מומנט.

הנתונים הללו הופכים את ה־G80 החשמלית למכונית מהירה מאוד. הנתון הרשמי המרשים הוא 4.9 שניות מאפס ל־100 קמ"ש אבל הוא לא מתאר את הקצב שבו המכונית הזו צוברת מהירות, בכל שיפוע, תחת לחיצה נמרצת במצב התכנות הספורטיבי. כמובן שאפשר לבחור להיות ידידותי לסביבה ולשייט בקלילות במצב התכנות החסכוני והרגוע, אבל ההמלצה שלנו היא לשחרר קצת את המצפון ולחוות את ההמראה מהמסלול שמערכת ההנעה הזו מספקת.

התנהגות כביש הדוקה

על הכביש ה־G80 החשמלית נוחה כמו אחותה מונעת הבנזין, בזכות מתלים נשלטים אלקטרונית שמכוילים במחשבה על הסעת אח"מים במושב האחורי. היא מנטרלת ביעילות את רוב המהמורות, מפחיתה למינימום את נטיית הגוף בפניות ונכנעת רק לפסי הרעדה ישראלים קשוחים, שגורמים לבולמי הזעזועים להיסגר בנקישה רועמת.

ההיגוי מספק משקל מאוזן היטב ואחיזת הכביש טובה תודות למרכז הכובד הנמוך. יש אומנם מכוניות חשמליות שמשתפות יותר את הנהג בתהליך, כמו למשל פורשה טאייקן, אבל הג'נסיס החשמלית בהחלט משאירה את הנהג בתמונה ולא גורמת לו להרגיש שהוא נוסע במכונית של שניים ורבע טון.

המחיר של ג'נסיס G80 החשמלית מתחיל בכ־450 אלף שקל ומגיע עד לכ־480 אלף שקל. במחיר הזה מקבלים חשמלית חזקה, מהירה ומגובשת אבל היא עדיין יקרה בכמה עשרות אלפי שקלים מגרסת הבנזין שלה.

אבל אל דאגה. אם לוקחים בחשבון את התהליך המואץ של מעבר לחשמל בציי הרכב בישראל, אפשר להניח שמנכ"לים רבים ירצו לתת דוגמה ולנטוש את רכב הבנזין הצמוד שלהם. אחרי הכל, "נראות" היא כיום שם המשחק. 

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו I4-40

459 אלף שקל עולה הגרסה המפוארת של ב.מ.וו I4-40. בתצורה הזו היא מצוידת במנוע חשמלי בודד שמייצר 340 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל־100 ב־5.7 שניות. היא מעט קטנה ופחות מרווחת מהג'נסיס אבל יותר הדוקה וספורטיבית

ב.מ.וו I4-40 / צילום: יח''צ
 ב.מ.וו I4-40 / צילום: יח''צ

מרצדס EQE 350

499 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של הדגם EQE350. הגרסה הזו מצוידת במנוע אחורי בודד שמייצר 292 כ"ס ו־57 קג"מ ומאיץ את הרכב ל־100 ב־6.4 שניות. תא הנוסעים מפואר, מתוחכם ומרווח ונוחות הנסיעה טובה. קיים גם דגם עם 245 כ"ס

מרצדס EQE 350 / צילום: יח''צ
 מרצדס EQE 350 / צילום: יח''צ

BYD HAN

299 אלף שקל הוא מחיר הבסיס של המכונית החשמלית מבית BYD. היא נמתחת לאורך 5 מ', ניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.92 מ' ויש לה תא נוסעים מפואר. מערכת ההנעה כוללת שני מנועים בהספק 518 כ"ס עם תאוצה ל־100 ב־3.9 שניות

BYD HAN / צילום: יח''צ
 BYD HAN / צילום: יח''צ