רגע לאחר הבחירות: ייגנז תיק החקירה נגד איתמר בן גביר

לגלובס נודע כי פרקליטות מחוז ת"א המליצה לפני כשבועיים לפרקליט המדינה וליועצת המשפטית לממשלה לגנוז את החקירה נגד בן גביר, שנפתחה לאחר שתועד מתעמת עם מאבטחים ערבים בגני התערוכה בת"א באקדח שלוף בדצמבר 2021 • ההחלטה הסופית צפויה להתקבל ע"י פרקליט המדינה והיועמ"שית

איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

רשימתו של ח"כ איתמר בן גביר זכתה בהישג חסר תקדים של 14 מנדטים השבוע כחלק מניצחון גוש הימין. סמוך למועד הבחירות הצהיר בן גביר כי ידרוש את תיק ביטחון הפנים.

בתוך כך נודע לגלובס כי תיק החקירה נגד איתמר בן גביר צפוי להיגנז בימים הקרובים. מדובר באירוע מדצמבר 2021 בו תועד ח"כ בן גביר מתעמת עם מאבטחים ערבים בחניון בגני התערוכה בתל אביב. במהלך העימות נראה בן גביר כשהוא עם אקדח שלוף.

לטענת בן גביר, המאבטחים הערבים איימו עליו והתקרבו לכיוונו, והוא מתוך הגנה עצמית שלף אקדחו האישי. בפברואר השנה זומן בן גביר לחקירה באזהרה, ודבק בגרסתו הראשונית. לטענתו בחקירה, הסרטונים שהחוקרים הציגו לו במהלך החקירה - תמכו בגרסתו ושללו את גרסתם כי לא התקרבו אליו ולא איימו עליו.

במשך זמן רב התיק שהה במשטרה, והועבר בתחילת מערכת הבחירות לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. פרקליטות מחוז תל אביב המליצה לפני כשבועיים לפרקליט המדינה וליועצת המשפטית לממשלה לגנוז את החקירה נגד בן גביר, אולם החלטה רשמית בעניין טרם התקבלה.

על כל פנים, תשעה חודשים לאחר שנחקר באזהרה ורגע לאחר הבחירות, ייגנז כעת התיק הפלילי נגד הח"כ המיועד לתפקיד השר לביטחון הפנים. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל כאמור על ידי פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה.

איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מתפלא מדוע נסגר תיק החקירה נגד 'המאבטחים' שהסתבר שאחד מהם מחבל משוחרר שזרק בקבוק תבערה. יחד עם זאת כבר בזמן החקירה היה ברור שהתיק ייסגר וייגנז ואין לי ספק שאם חוקרי המשטרה היו יודעים שמדובר במחבל משוחרר, איש לא היה חושב לדבר איתי על עניין זה".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "טרם התקבלה החלטה בעניין". 

מעניין לעניין, למחרת יום הבחירות פתחה המשטרה בחקירה נגד אנשים שעבדו עבור קמפיין הבחירות של הבית היהודי לאחר שבן גביר הגיש תלונה במשטרה. החקירה היא בגין חשד להפצת הודעות כוזבות על ידי עובד במטה הבית היהודי על מנת לפגוע במפלגת עוצמה יהודית של בן גביר.

דוברות המשטרה עדכנה כי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה שלושה בני משפחה בחשד להפצת הודעות SMS המטעות לכאורה את הציבור וקוראות להצביע בקלפי למפלגה עם אות שגויה בפתק הקלפי.

עפ"י החשד, במהלך יום הבחירות הופצו מאות אלפי הודעות SMS ע"י שני הורים ובנם, תושבי אזור המרכז, אשר ניהלו קמפיין בחירות לטובת מפלגה שהתמודדה בבחירות. בנוסח ההודעה נכתב "הגיע זמן בן גביר, צריך ימין חזק. הצבע ב' !!!! אנחנו על הגל. כל קול קובע!".

לדברי המשטרה, עם קבלת התלונה החלו חוקרי הסייבר באמצעות אמצעים טכנולוגים להתחקות אחר מפיצי ההודעה. לאחר שאותרו, הם עוכבו לחקירה באזהרה בחשד לעבירה על פי חוק המחשבים, ניסיון לקבלת דבר במרמה והפרעה לבחירות.

עובדי החברה שסיפקה את שירותי שליחת ההודעות לבית היהודי טענו במשטרה כי הם לא עומדים מאחורי התוכן שנשלח, וכי התוכן הוחלט על ידי עובד במטה הבית היהודי עימם עבדו בשיתוף פעולה. יש לציין כי המפלגה, כמו גם איילת שקד, טענו כי לא היו מודעים לפעולה זו של אותו עובד במטה המפלגה.