​פיתח סינרים לילדים עם צרכים מיוחדים: "כעסק חברתי שולי הרווח שלנו תמיד יהיו קבועים ונמוכים"

צחי שאשא, בן 45 מהוד השרון, נשוי ואב לארבעה • הבעלים והמייסד של Apri • "אנחנו מנסים לצמצם את עליית המחירים עד כמה שאפשר, בעיקר באמצעות הטמעת שיפורים טכנולוגיים ודיגיטליים שיעזרו לנו לשמור על התנהלות יעילה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

צחי שאשא, הבעלים והמייסד של Apri / צילום: אריאל ואן סטרטן
צחי שאשא, הבעלים והמייסד של Apri / צילום: אריאל ואן סטרטן

"שנים שהייתי בעולמות הדיגיטל, אבל זה לא הספיק לי. לכן, פניתי לפתח מוצר שייתן מענה לכאב אמיתי שלא היה לו פתרון: סינרים לילדים עם צרכים מיוחדים". מספר צחי שאשא, הבעלים והמייסד של Apri, חנות אונליין שמוכרת סינרים מותאמים ואופנתיים לילדים עם צרכים מיוחדים, המיוצרים בישראל. "רוח היוזמה הישראלית יודעת איך לספק פתרונות לבעיות שרלוונטיות לכל העולם. אנחנו מעצבים ומייצרים הכל בארץ, למרות שלפעמים סביבת הייצור יכולה להיות מאתגרת".

צחי מספר איך הכל התחיל. "התעניינתי במצוקות של אנשים, וכחלק מהמחקרים שערכתי ביקרתי בבית איזי שפירא. זה מפגש שחשף אותי לעולם חדש ומרתק שלא הכרתי - עולם של ילדים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים שאין להם את היכולת לעשות דבר בסיס כמו לאכול ולהישאר נקיים".

לאחר מחקר ופיתוח אינטנסיבי שערך כשלוש שנים, צחי ביחד עם בית איזי שפירא הצליחו לפתח את המוצר שייתן מענה לצורכי הילדים. "התחלנו מהשטח, מתצפיות אצל ילדים, הורים ומטפלים. היום ברור לכולם יותר מאי פעם שאנחנו צריכים למצוא יותר פתרונות בשביל להנגיש לילדים בעלי צרכים מיוחדים חיים כמה שיותר טובים. בשנה הבאה אנחנו משיקים את המוצר גם לאירופה ולארה"ב".

העסק נפתח בתקופה לא אידיאלית: שיא מגפת הקורונה. למרות החשש, צחי מספר שההשקה הצליחה בזכות פרויקט מימון המונים, שעזר להפיץ את הסינרים למשפחתונים, בתי ספר, וארגונים מיוחדים.

יחד עם זאת, היו ל־Apri גם אתגרים, בעיקר לאור עליות המחירים שהביא איתו משבר שרשרת האספקה. "אנחנו עסק חברתי, ושולי הרווח שלנו תמיד יהיו קבועים ונמוכים ביחס לעסקים אחרים. עם התייקרות מוצרי הגלם, נאלצנו לעלות מחירים. אנחנו מנסים לצמצם את זה כמה שאפשר, בעיקר באמצעות הטמעת שיפורים טכנולוגיים ודיגיטליים שיעזרו לנו לשמור על התנהלות יעילה. הרעיון הוא להוציא מהארגון את תפעול הפעילויות שאינן נמצאות בבסיס הליבה ולהעבירן לחברות מתמחות".

צחי גם מציין אתגרי שיווק שתמיד מלווים עסק קטן וחברתי. "האתגר העסקי הכי משמעותי איתו אנחנו מתמודדים הוא מודעות לפתרון - אנשים לא יודעים שקיים פתרון כמו סינרי Apri, לכן אנחנו רואים באירועים משמעותיים כמו Shopping IL ביוזמת Google, שמתקיים השבוע ואנחנו לוקחים בו חלק, הזדמנות ענקית לפרוץ ולהגיע לקהלי היעד המיוחדים שלנו.

"למעשה, אירוע כזה יכול להזניק את המודעות והמכירות לכל המותגים והמיזמים הקטנים והבינוניים ולאפשר לעסקים כמונו לפרוץ את תקרת הזכוכית ולקבל הזדמנות לצמוח. התשוקה והחזון שלנו הם להגיע לכל ילדה, ילד, מתבגרת, מתבגר, אישה או איש מיוחד בעולם ולהאיר חיוך ענק באמצעות סינרי Apri. אנחנו יודעים, רואים וחווים הצלחות בלתי מוגבלות בשילוב של אנשים עם מוגבלות. וכהרגלנו, סקרנים תמידיים לפתרונות קצה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il