המרוץ אחר ההון האנושי - הפיכת משבר להזדמנות

התנודות בהייטק הישראלי ממשיכות: כדי להתאים עצמן לאקוסיסטם החדש, חברות רבות מבצעות אומנם תהליכי התייעלות ובדיקת אפקטיביות, הכוללים גם פיטורי עובדים ועצירת גיוסים, אך במקביל במשק עדיין חסרים אלפי עובדים • מדיניות ממשלתית מקיפה חיונית מתמיד ליציבות המשק, בענף שאחראי על 15% מהתמ"ג ועל כ-43% מהיצוא • גלובס ו-Start-Up Nation Central, בשיתוף בכירים בתחום, יבחנו כיצד ניתן לשלב כוחות ולאפשר לקטר של המשק להמשיך לדהור

את כנס Hi&Hire של גלובס ו-Start-Up Nation Central יפתח אורי גבאי, מנכ"ל Start-Up Nation Policy Institute. אחר-כך יתקיים דיון בפתרונות האפשריים לשימור כוחו של ההייטק הישראלי, בו ייקחו חלק ד"ר תמר רמות-ניסקה, כלכלנית מאגף מאקרו ומדיניות בחטיבת המחקר של בנק ישראל; רונן ניר, שותף בקרן PSG; רחלי גנות, מנכ"לית ומייסדת קבוצת Ready; וד"ר אסף פתיר, כלכלן ראשי, Start-Up Nation Policy Institute.

בין מאבקי סין-ארה"ב לטלטלה בענף: מנכ"ל חברת השבבים הוותיק בראיון פרישה 
הבכיר שפיצח למה עוזבים את מקום העבודה ואיפה לא נראה התפטרות שקטה | ראיון

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, ירחיב בעניין תוכניות ההכשרה הממשלתיות כאשר המשק נמצא בהאטה; וינון קוסטיקה, מייסד שותף וסמנכ"ל מוצר ב-Wiz, יספק את נקודת המבט של חדי-הקרן למשבר ויסביר איך ענף ההייטק, למרות הכול, בדרכו להיות המעסיק הגדול במשק הישראלי.

רבות דובר על היעדר הגיוון בענף ההייטק ועל הצורך בשילוב אוכלוסיות בתת-ייצוג: תושבי הפריפריה, נשים, ערבים וחרדים. בנושא זה נרחיב עם שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל, עם עדי מור-בירן, מנהלת הגראג' ואחראית תחום בעלי מוגבלות במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל - מצידם של המעסיקים; ועם טקלה מקונן, מנכ"ל "טק-קריירה", עמותה המכשירה ומשלבת יוצאי אתיופיה בהייטק, ועם נוא ג'השאן בטשון, מנכ"לית קו-אימפקט, עמותה העוסקת בקידום התעסוקה במגזר הערבי - מצידם של המועסקים.

לפני כחודש מלאו שנתיים להסכמי אברהם - הזדמנות לבחון את האימפקט שלהם על הכלכלה הישראלית בכלל ועל ענף ההייטק בפרט. על כך נשוחח עם ד"ר יואל גוז'נסקי, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) באוניברסיטת תל אביב; עם יריב בכר, Start-Up Nation Central VP Innovation Diplomacy; עם מוחמד כבאג'ה, ארכיטקט תוכנה בכיר באמזון AWS ומייסד עמותת Haifa Shapers; ועם עו"ד טלי זינגר, שותפה-מייסדת Blue Laurel ומומחית לכלכלת המפרץ הפרסי.

גילוי מלא: הכנס בשיתוף Start-Up Nation Central ובהשתתפות רשות החדשנות וחברת החשמל