"השינוי הקשה ביותר שנאלצנו לבצע אי פעם": סימילרווב מפטרת 120 עובדים

אור עופר, מייסד ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה שנפרדת מ-10% מעובדיה: "לא חסינים להאטה העולמית; חייבים להתאים את סדרי העדיפויות שלנו ולשנות מיקוד"

אור עופר, מייסד ומנכ''ל סימילרווב / צילום: איל יצהר
אור עופר, מייסד ומנכ''ל סימילרווב / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה סימילרווב  מפטרת 10% מכלל העובדים שלה (כ-120 עובדים). החברה, המספקת פלטפורמה למדידה, בחינה וחיזוי התנהגויות של גולשים באינטרנט, הודיעה על כך ביום ג' עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי. נכון לחודש מאי האחרון העסיקה סימילרווב כ-1,250 עובדים, מהם כ-700 בישראל, לאחר גידול משמעותי במספר העובדים בתקופה שלפני כן.

אחרי שהכפילה את כוח-האדם בשנה, OwnBackup מפטרת 170 עובדים 
פרויקט הדגל של בזוס ישלם את המחיר: מאחורי גל הפיטורים של אמזון | ניתוח 
יו"ר רשות החדשנות למפוטרי ההייטק: "חפשו מקום עבודה אלטרנטיבי, המשיכו ללמוד ולהתפתח"

במכתב למשקיעים שצורף לדוחות, כתב מייסד ומנכ"ל סימילרווב, אור עופר: "אנחנו מאמינים שייתכן שהגורמים שהובילו לביצועים שלנו עד היום לא יימשכו בטווח הקצר ממספר סיבות. כשמסתכלים אחורה על תחילת המגפה ב-2020, הכלכלה העולמית התקדמה באופן הרבה יותר חיובי מהצפוי.

"המעבר לעבודה מרחוק הפך לאפשרי והאיץ יוזמות שתומכות בטרנספורמציה דיגיטלית, שהובילו לעוד צמיחה שלנו. חווינו שיעורי צמיחה גבוהים לאורך השנים 2020 ו-2021 ביחס למה שחווינו קודם לכן. ההכנסות השנתיות שלנו כמעט הוכפלו והתמקדנו בהמשך הצמיחה המהירה.

"כתוצאה, תכננו ובנינו את התשתית התפעולית שלנו בציפייה לתמיכה בהכנסות חוזרות גבוהות בהרבה החל מ-2022. בחודשים האחרונים, התנאים המיטיבים שלקחנו בחשבון בתכנונים שלנו, החלו להידרדר. כעת, לקראת 2023, אנו חשים שחלקים מהעולם עלולים להיכנס למיתון.

יחד עם לקוחותינו, אנו לא חסינים למציאות של אינפלציה, העלאות ריבית, משבר אנרגיה וקונפליקט גיאופוליטי, שתורמים להאטה בכלכלה העולמית. כדי להצליח בסביבה כזאת אנחנו חייבים להתאים את סדרי העדיפויות שלנו ולשנות מיקוד.

"אנחנו מאיצים את התוכנית להגיע לתזרים חופשי חיובי ב-2023. בהתאם אנו צריכים להתאים את מבנה העלויות שלנו. אנו מודיעים היום על השינוי הקשה ביותר שנאלצנו לבצע אי פעם בסימילרווב. אנו מפחיתים את גודל הצוות שלנו בכ-10% ונפרדים מאנשים מוכשרים רבים. אנחנו מאמינים שפעולות אלה ימצבו אותנו היטב".

עלייה של 52% בהפסד הנקי מתחילת השנה

ברבעון השלישי הכנסות סימילרווב הסתכמו ב-50 מיליון דולר, צמיחה של 41% ביחס לרבעון המקביל. ההפסד הנקי שלה לפי כללי החשבונאות המקובלים היה 21 מיליון דולר, עלייה לעומת 17.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה ההכנסות צמחו ב-46% ל-142 מיליון דולר, וההפסד הנקי גדל ב-52% ל-68.7 מיליון דולר. התזרים החופשי היה שלילי בגובה 62.6 מיליון דולר מתחילת השנה, לעומת תזרים חופשי שלילי של 18.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בנק ההשקעות ג'פריס חתך את מחיר היעד למניית סימילרווב מ-18 דולר ל-8 דולרים, שעדיין גבוה ב-20% ממחיר הנעילה אתמול בנאסד"ק. האנליסט ברנט ת'יל כתב בתגובה לדוחות כי יש סימנים רבים ללחצי מאקרו-כלכלה, וכי הוא מעודד מהצעדים הנחרצים לקיצוץ עלויות.

לסימילרווב יש מספר משרדים ברחבי העולם. בחודשים הקרובים היא תשחרר שטחי נדל"ן קטנים המאכלסים פחות מ-20 עובדים ותעביר את אותם עובדים לעבוד מהבית. בנוסף, החברה תצמצם קומה אחת מהבניין החדש בגבעתיים שאליו עברה לאחרונה, ותעשה שימוש רק בשלוש קומות.

תעודת זהות: סימילרווב

תחום עיסוק: פלטפורמה למדידה וחיזוי של העולם הדיגיטלי
היסטוריה: הוקמה ב-2009, נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 420 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הוא המייסד אור עופר, בין המשקיעים הבולטים בה: Anglo-Peacock, ויולה, ION, ויוסי ורדי
נתונים: הכנסות ינואר-ספטמבר: 142 מיליון דולר, הפסד נקי ינואר-ספטמבר: 68.7 מיליון דולר