אחרי שהכפילה את כוח-האדם בשנה, OwnBackup מפטרת 170 עובדים

חברת OwnBackup האמריקאית-ישראלית, העוסקת בתחום הגיבוי והשחזור של מידע מתוכנות בענן, מקצצת כ-17% מעובדיה בניסיון להתמקד ב"צמיחה יעילה" • הגיוס האחרון של החברה אשתקד נתן לה שווי של 3.35 מיליארד דולר

מייסדי OwnBackup: אורי ינקילב ואריאל ברקמן / צילום: איל יצהר
מייסדי OwnBackup: אורי ינקילב ואריאל ברקמן / צילום: איל יצהר

חברת אונבקאפ (OwnBackup) האמריקאית-ישראלית, העוסקת בתחום הגיבוי והשחזור של מידע מתוכנות בענן, מצטרפת לגל הפיטורים הנרחב בהייטק. אתמול (ג') קיבלו עובדי אונבקאפ הודעה על מהלך קיצוצים נרחב במסגרתו יפוטרו כ-170 עובדים. עיקר הפיטורים יהיו בארה"ב עם מספר קטן של מפוטרים בישראל.

הנתון שמבשר את גל הפיטורים הבא בהייטק: הלקוחות הגדולים מקצצים תקציבי מחשוב | ניתוח 
"טעיתי. ההיבריס כאן היה יוצא דופן ואני מתנצל": הגאונים הכלכליים הותירו שובל של הריסות | פרשנות 
יו"ר רשות החדשנות למפוטרי ההייטק: "חפשו מקום עבודה אלטרנטיבי, המשיכו ללמוד ולהתפתח"

בהודעה שפרסם מנכ"ל אונבקאפ סם גוטמן הוא הסביר את הפיטורים בצורך להתמקד ב"צמיחה יעילה", ביטוי שהפך שגור השנה לאחר תקופה שבה הדגש היה על צמיחה בכל מחיר והיעילות נזנחה.

לפני הפיטורים, אונבקאפ העסיקה 1,000 עובדים בסך-הכול, 190 בהם בישראל. כמו לא מעט חדי קרן אחרים, גם אונבקאפ צמחה במהירות כאשר מאז אוגוסט שנה שעברה הכפילה את מספר עובדיה בעולם מ-500 ל-1,000. רוב הצמיחה הייתה בעובדים בחו"ל (ארה"ב בעיקר) ולא בישראל שם גדלה מצבת כוח-אדם ב-70 עובדים בלבד מאז אוגוסט אשתקד.

הגיוס האחרון של אונבקאפ הוכרז באוגוסט שנה שעברה, ונתן לחברה שווי של 3.35 מיליארד דולר - יותר מפי שניים מהשווי שקיבלה בינואר אותה שנה. הגיוס האחרון היה בגובה 240 מיליון דולר, אך חלק משמעותי ממנו הלך לבעלי מניות קיימים, יזמים ועובדים שמכרו החזקות, ולא לחברה ישירות.

אונבקאפ הוקמה ב-2015 על-ידי חמישה יזמים, שניים מהם עזבו בשלב מוקדם, ומי שנותרו הם אריאל ברקמן (מנהל אבטחת מוצר), אורי ינקילב (שכעת, במסגרת המהלך הנוכחי, יעבור לתפקיד מנהל שותפויות) וגוטמן האמריקאי (מנכ"ל). המטה של אונבקאפ נמצא מתחילת הדרך בניו ג'רזי, ובארץ נמצאת פעילות פיתוח.

החברה קמה מתוך מעבדה לשחזור והצלה של מידע מכרטיסי זיכרון ודיסקים קשיחים שהייתה לברקמן. בעקבות הביקוש מלקוחות, ברקמן פיתח מערכת לגיבוי מידע מתוך תוכנות בענן כמו פייסבוק, ג'ימייל ולינקדיאן. לאחר ההצטרפות של גוטמן וינקילב, השתנה כיוון החברה ו-OwnBackup עברה להתמקד במקום בגיבוי ושחזור מידע מתוכנת סיילספורס העסקית, שזה המוצר העיקרי של החברה עד היום. בהמשך הוסיפה החברה תמיכה גם במיקרוסופט דיינמיקס 360 ו-ServiceNow ומוצרים נוספים. לפי מכתבו של גוטמן, החברה משרתת מעל 5,000 לקוחות.