אוטונומו | בלעדי

לאחר שאיבדה 96% משווייה: האם אוטונומו לקראת מיזוג?

לפי הערכות בשוק, חברת האוטוטק הישראלית נמצאת במגעים למיזוג עם המתחרה הבריטית Wejo, שכמוה החלה להיסחר אשתקד בוול סטריט באמצעות SPAC וחוותה ירידה חדה בשווייה • המיזוג עשוי לתמחר את אוטונומו בשווי של כ-150 מיליון דולר, בעוד ששוויה בזמן המיזוג ל-SPAC עמד על 1.26 מיליארד דולר

בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו
בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו

האם שתיים מחברות האוטוטק שמוזגו בשנה שעברה לחברות SPAC, ואיבדו מאז את רוב שוויין, נמצאות בדרך למיזוג ביניהן? להערכת גורמים בשוק, אוטונומו  הישראלית נמצאת במגעים עם המתחרה הבריטית שלה Wejo, לקראת מיזוג אפשרי. מאוטונומו לא נתקבלה תגובה לידיעה.

מיזוג כזה, אם אכן יקרה, עשוי לתמחר את אוטונומו בשווי של כ-150 מיליון דולר, גבוה משמעותית משווייה הנוכחי שעומד על 55 מיליון דולר, אך נמוך ביחס לשווייה בעת המיזוג ל-SPAC בקיץ שעבר - 1.26 מיליארד דולר, המבטא ירידה של 96% במניה מאז המיזוג.

השווי התכווץ והמשקיעים הפסידו מעל 90%: הטרנד החם של 2021 מתפוגג | ניתוח
חברת השקעות סעודית הפכה לבעלת המניות הגדולה באוטונומו הישראלית 
קריסתן של מניות האוטוטק הישראליות שהגיעו לוול סטריט כמעט בלי הכנסות 

אוטונומו, בניהולו של המייסד בן וולקוב, פיתחה פלטפורמה וזירת מסחר לדאטה שנאסף מכלי רכב מחוברים. וויג'ו עוסקת באותו התחום, וכמו אוטונומו היא מוזגה לחברת SPAC, כששווי הפעילות שלה במיזוג היה 800 מיליון דולר, לעומת שווי נוכחי של 97 מיליון דולר. בוויג'ו השקיעה לפני הפיכתה לחברה ציבורית חברת הרכב גנ'רל מוטורס, ויש לה שיתופי פעולה איתה ועם חברות נוספות, כגון מיקרוסופט, פלנטיר ורנו.

 
  

יפנו יחד לשוק של 61 מיליארד דולר

גורמים בשוק מעריכים כי מיזוג בין אוטונומו לוויג'ו יוכל לייצר חברה עם מאזן חזק יותר והיקף שוק נרחב יותר, ושיחד הן יפנו לשוק שצפוי להגיע ב-2030 לכ-61 מיליארד דולר; כמו כן ציינו כי לשתי החברות יש בסיסי לקוחות משלימים, והמיזוג יסייע בהפחתת עלויות.

בין אמצע 2020 לתחילת 2021 בלט בוול סטריט טרנד ה-SPAC - חברות ללא פעילות שגייסו כסף מהמשקיעים במטרה למצוא יעד לרכישה תוך פרק זמן מוקצב מראש. החברות גייסו סכומי כסף גדולים ואיתם מיזגו חברות, שחלקן התגלו בדיעבד כבוסריות מדי לשוק הציבורי.

באותה תקופה השוק קיבל בברכה ובשוויים נדיבים גם חברות טכנולוגיה לא רווחיות, אך עם צפי לצמיחה מהירה בעתיד. הרבה מהחברות שהגיעו לשוק בוול סטריט בדרך של מיזוג ל-SPAC היו חברות ללא רווח, ועם הכנסות צנועות מאוד.

שתי החברות עדיין נמצאות בראשית הדרך. וויג'ו הייתה אמורה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי, אך דחתה את פרסומם, ואילו אוטונומו פרסמה השבוע את הדוחות הכספיים.

אוטונומו רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 2 מיליון דולר, לעומת 161 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומתחילת השנה הכנסותיה הסתכמו ב-4.9 מיליון דולר, לעומת 657 אלף דולר בלבד בתקופה המקבילה.

במקביל לגידול בהכנסות, גם ההפסד התפעולי של אוטונומו צמח, והסתכם ב-37 מיליון דולר ברבעון וב-116 מיליון דולר בחודשים ינואר-ספטמבר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד התפעולי הגיע ברבעון השלישי לרמה של 13.4 מיליון דולר, ומתחילת השנה הוא הסתכם ב-41.6 מיליון דולר, וגם כאן בשני המקרים מדובר בהעמקת ההפסדים ביחס לתקופות המקבילות בשנת 2021.

עם פרסום הדוחות אמר וולקוב: "הרבעון השלישי משקף התקדמות משמעותית ויציבה בעסקי הליבה שלנו, ציי רכב וביטוח". הוא הוסיף שמספר הלקוחות המשתמשים בפלטפורמה של אוטונומו גדל, והחברה ממשיכה לראות מומנטום במכירות, הזמנות, צבר ההזמנות והכנסות חוזרות.

לפי התחזית שפרסמה אוטונומו לקראת המיזוג ל-SPAC, היא הייתה אמורה להציג הכנסות של 22 מיליון דולר ב-2022 - נתון שנראה כעת רחוק מהתוצאות בפועל מתחילת השנה - וב-2025 הכנסותיה היו צפויות להסתכם ב-574 מיליון דולר.

וויג'ו רשמה במחצית הראשונה של 2022 הכנסות שהסתכמו ב-2.1 מיליון דולר ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד של 95.7 מיליון דולר.

במסגרת המיזוג שלה ל-SPAC אוטונומו גייסה סכום של 255 מיליון דולר ומאז הספיקה להשתמש בחלק מהכסף לרכישת שתי חברות - Neura מישראל ו-The Floow מבריטניה. נוירה, שנרכשה ב-50 מיליון דולר, פיתחה טכנולוגיה שמספקת תובנות באמצעות בינה מלאכותית עבור מתכנני ערים חכמות ומפעילי שירותי תחבורה ציבורית, ו-The Floow מספקת פתרונות לחברות ביטוח רכב, וסכום הרכישה שלה נע בין 31 ל-69 מיליון דולר, בכפוף לעמידה ביעדים.

כאמור, מניית אוטונומו ירדה ומחקה את רוב ערכה מאז שהחלה להיסחר, אם כי בחודש האחרון מגמת המסחר בה הייתה חיובית והיא עלתה ב-70% מהשפל שאליו הגיעה באמצע אוקטובר.

לפני מספר חודשים נודע שחברת השקעות מערב הסעודית הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר באוטונומו, עם החזקה של למעלה מ-20% מהחברה: Mithaq Capital הגדילה את החזקתה בחברה בחודשים פברואר-מרץ במחירי מניה של 75 סנט עד 1.3 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שהוא 39 סנט.

אוטונומו קיבלה לאחרונה מכתב התראה מהנהלת נאסד"ק שלפיו היא אינה עומדת ברף הנדרש להמשך מסחר בשל מחיר מניה שנמוך מדולר אחד. לחברה ניתנה תקופה בת 180 יום לעמוד שוב בתנאי הסף כדי לא להימחק מהמסחר בנאסד"ק.